וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלסולים עם פארוק

דנה דרבינסקי, קנקון, מקסיקו

3.2.2009 / 7:33

ביליונר פלסטיני-אמריקאי, חובב מגפיים אדומים, ממציאן של פטנטים עולמיים בתחום השיער, מזמין לפגישה במקסיקו. וואלה! אופנה בטיסות

מערכת וואלה!

הזמנה מאיש עסקים פלסטיני-אמריקאי, ביליונר, בעל חברה מצליחה למוצרי שיער, לצאת למסע אווירי בן 30 שעות כדי להשתתף בכנס ענק שהוא מקיים במלון ריזורט בקנקון–מקסיקו. הזמנה שלא נשמעת אמיתית ושולחת לבירורים שמעלים את הפרטים הבאים: פארוק שמי, פצצת כריזמה בגובה כמטר וחצי, שארם של עומר שריף וקול נמוך כמו של מובארק. גדל בכפר הפלסטיני בית אור, עזב לאמריקה אחרי התיכון ונשוי לבת כפר שלו. הוא והילדים חיים על קו יוסטון-בית אור.

הוא פלאשי, תקשורתי, חם ומבריק. יש לו מטוס פרטי, למבורגיני אדומה וחייתית והוא תמיד ינעל מגפים אדומים עם שפיץ. יש לו המון זוגות כאלה. גם הלוגו שלו המוצרים אדום. זה צבע שנותן לו כוח.

האמריקאים לא אוהבים מבטא ערבי אחרי ה-11 בספטמבר, אבל על שמי הם מתים. לא רק שהוא מעסיק אלפי אמריקאים בחברה שלו, הוא גם מדבר אליהם פטריוטית כמו שהם אוהבים. מתגאה בזה שהוא העביר את הייצור של מוצרי השיער שלו מסין וקוריאה לארה"ב אחרי שמונה שנים ומקפיד גם להיות איש עסקים-כוכב. כזה שמשפריץ שארם בראיונות , תורם בגדל למטרות צדקה וגאה בסיפור הצלחה של סלף מייד מן. הגיע בלי כלום מהמזרח התיכון ורץ עם כמה רעיונות פשוטים וחיוניים עד להצלחה עצומה.

כששמי סיים את התיכון האמריקאי שהוא למד בו במזרח ירושליים אצל מורים קווייקרים (אנשי דת שמאמינים באל הפנימי), הוא עבר לארה"ב עם שני אחיו (שסיימו עם תואר ד"ר) ונרשם לקולג' בארקנסו. התכנית שלו היתה להיות מורה כמו אביו. כדי לממן את הלימודים, הוא התחיל לעבוד כמעצב שיער (הנימוק "הכסף טוב, הנשים יפות") אבל אז גילה שהוא רגיש לאמוניה שמצויה בצבעי השיער. בתגובה הוא נרשם ללימודי קוסמטולוגיה, נזכר בימים בהם הכין עם אימו בכפר צבעי שיער מבוססי צמחים וירקות ופיתח צבעי שיער ללא כימיקלים. הוא מכר אותם במיליונים בכל העולם ולא נעצר מאז. לטענתו הוא הספר העשיר בהיסטוריה.

היום הוא הבעלים של חברת הענק פארוק סיסטמס שמוכרת ל-100 מדינות בעולם ושווה 3 ביליון דולר. מפעלי החברה נמצאים ביוסטון, טקסס וכבר כמה שנים שהוא שואף להכניס את המוצרים שלו גם לישראל.

עדיף להיות מושל יוסטון

בקנקון- מקסיקו יורדים מאוטובוסים 6000 מוזמנים מעשרות המדינות שעובדות עם פארוק. מעצבי שיער מסקנדינביה, מאמריקה הלטינית, מאירופה ועוד. לכולם חולצות של פארוק סיסטמס מכותנה אורגנית שנשלחו אליהם מבעוד מועד והם צועדים בנחת מהאוטובוסים אל עבר אחד מחללי הלובי ללעוס גואקומלי עם טורטיהות ולשטוף אותם בבירה קרה. נחת.

פארוק, בחליפה לבנה כמו של אלביס פרסלי, מגפי הבוקרים האדומות הבלתי נמנעות, שיער משוח לאחור וניחוח גברי, חזק של בושם הרמס יוקרתי, מפטפט בנחת עם כל ספר ידידותי. חביב מאד לנשים יפות ולא מתעייף אף פעם משיחות עסקים.

בלובי תלויות כרזות גדולות עם כל מוצרי הלהיט שלו, ובראשם מייבש שיער שפולט קרינה אלקטרומגנטית שהיא נמוכה משמעותית מזו של מעצבי השיער הקיימים בשוק. מוצר שפארוק פיתח עם ד"ר דניס מוריסון, מדען בכיר יוצא נאס"א.

אחרי ארוחת ערב מול הים, מגיע הבוקר הראשון של העברת התכנים. כל ההתנהלות והנאומים הם באמריקאית מוחלטת – יש מנחה עם אנרגיות של כומר קולנועי, שמלהיט את הקהל, הרבה דגש על העסק כמשפחה, דיבורים על החוסן המיוחד של העסק האמריקאי והתחיבות לא להוציא מגבולות המדינה את הטכנולוגיה המתוחכמת של פארוק סיסטמס ואת הדולרים.

מחלקים לקהל הגדול משקפי שמש ורודים, כובעי מצחייה ורעשנים בצורת כפות ידיים ומפעילים את כל באי האולם לרגעי אחדות המוניים ודביקים. כולם עם הידיים והרעשנים למעלה, בשם המסירות של העובדים לבוס.

פארוק גם נותן חסות לטקס מיס יוניברס מה שאומר שבכל פינה מעפעפת איזו מלכת יופי ממדינה אקזוטית כלשהי, שקיבלה הוראה להיות נחמדה ויפה 24/7. בשם השקשוקה הים תיכונית, עולה לבמה גם שליח בכיר מטעם מלך ירדן שהגיעה עם איגרת הוקרה לפארוק מהמלך, חתומה בחותמת שעווה אגדתית. שמי מדבר על נפלאות שמן הזית הים-תיכוני, שהוא משלב במוצרים ומסביר כמה שהוא רוצה בשלום בין הפלסטינים והישראלים.
בין לבין הוא גולש לריקודי בטן על הבמה,עם הדוגמניות.

ולא ערפאת השני

יש לו ביקורת כלפי מדיניות צה"ל בשטחים. הוא לא יכול לנוע בחופשיות בארץ כשהוא מגיע לביקורים, אבל הוא אופטימי ומהצד שלו לפחות מנסה להקל על האוכלוסיה הפלשתינאית עד שיבוא פתרון. בנה מפעל בשטחים ומעסיק שם עובדים מקומיים שמייצרים את מייבשי השיער שלו ובנה ב-1999 תיכון לבנות בכפרו בית אור.

הוא מספר שהוא מקיים קשר עם גורמים בכירים בממשל הישראלי, אבל התשוקה האמיתית שלו נמצאת בפוליטיקה האמריקאית. הוא מנהיג טבעי אבל הפלסטינים יקבלו אותו רק במנות מוגבלות. שמי מתרגש יותר מההווה והעתיד האמריקאים שלו מאשר מהסבך הפלסטיני ומאמין שאת הפופולריות שהוא צבר בקרב ספרים בכל אמריקה הוא יכול לתרגם לכוח פוליטי ולהיבחר למשרת מושל בטקסס או לכל הפחות לראשות העיר יוסטון.

כרגע ניתן להשיג מוצרים שלו בסניפי רשת האיפור מאדינה מילנו ובמספרות של Oren or Kobi בהרצליה וברמת גן. המוצרים טובים מאד. הקו האורגני ריחני ונטול פטרוכימיקלים כמו במוצרים מקבילים בשוק וקו ה- Biosilk, כשמו כן הוא כולל מוצרים שהמרקם שלהם רך כמו משי. יש לא מעט ישראלים שמבקשים ממי שנוסע לארה"ב שיביאו להם מוצרים של פארוק סיסטמס, וגם הסחורה שהגיעה לארץ, נמכרה טוב. עתידו של המשך היבוא לישראל עוד לא ברור. אם ימצא שותף מתאים להפצה קבועה של המוצרים בארץ, זה יהיה רגע צרכני-פלסטיני-ישראלי איכותי וריחני במיוחד.

צילום וידאו : זוהר נוינר
עריכת וידאו: אייר ענבר

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully