וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכחו מאמסטרדם

טלי שריזלי

12.2.2009 / 13:30

טלי שריזלי שברה את השיניים עם השמות ההולנדים של המעצבים בבוטיק הכי שווה ברוטרדם, אבל זה היה לה משתלם

לפני נסיעה לרוטרדם, "העיר השנייה של הולנד", כפי שרבים אוהבים לכנות אותה, צריך קודם כל למחוק מחשבות על בתי רנסנס עתיקים, תעלות רומנטיות או ציים של הולנדיים חייכנים וורודי לחיים, רכובים על אופניים של סבתות. כל זה כבר מזמן לא רלוונטי לרוטרדם המהירה, החדישה והרלוונטית.

כבר יותר מעשור היא נחשבת לאחת הערים היותר מעניינות באירופה. הארכיטקטורה החצופה שמופיעה בכל מקום בעיר, הפכה אותה לסמל למקום שמכיל תרבות צעירה, מבינה-אמנות ופורצת. בין שלטי חוצות התלויים על פנסי הרחוב המכריזים על יריד אמנות והרעש התמידי של מקדחי הבטון, שעסוקים בבניית עוד מפלצת ארכיטקטונית, אפשר למצוא רבעים תוססים, עם חנויות מעצבים צעירים לצד מותגים ותיקים וחנויות עיצוב קיצוניות לצד חנויות עתיקות.

הרחובות Nieuwe Binnenweg ו-Witte de Withstraat הם כור היתוך לכל מה שהוא קו?ל ברוטרדם. המדרכות מלאות בערבוביה של דמויות טובות מראה ולבוש, אנשים שנהנים מהחיים, שוחרי אמנות ועיצוב וסקייטרים. נדמה שבוטיק אחד Nieuwe Ontwerpers, הוא תמצית אותה יצירתיות "רוטרדמית". משמעות השם בהולנדית היא פשוטה "מעצבים צעירים/חדשים" ובאמת כמעט כל המעצבים שמציגים בחנות, הם הולנדים, בוגרי מוסדות עיצוב הולנדיים. ה"קבועים" של החנות הם אסופה של כ-9-10 מעצבים, אליהם מצטרפים מדי פעם אורחים מזדמנים, המציעים בגדים ואקססוריז.

נסו להגיד בקול רם Nieuwe Ontwerpers

החנות, שנפתחה לפני כמעט 10 השנים, שוכנת בחלל בוטיקי בעל תחושה של גלריה. זהו כלבו מתבקש למעצבים צעירים, אשר תמיד נדמה כי הם זקוקים למקום להציג ולמכור את יצירותיהם. התחלופה הבלתי נגמרת של הפריטים מבהירה שלחנות הזו יש קצב מסוים, מאוד מהיר ועכשווי. גם צורת התצוגה בלתי שגרתית, והיא כוללת למשל חולצות טישירט מותזות בצבע התלויות ישירות מהתקרה על כבלי ברזל כשלצדן מונחות, כאילו בטבעיות, שמלות קפלים סבוכות ומעילים חדי גזרה. לפעמים קשה להבדיל אם זה מיצב אמנותי או מכירת סוף עונה.

כיאה לחלל רב-תרבותי, החנות גם שותפה לאירועי תרבות ועיצוב שונים, ומקיימת מידי פעם מיצבי סטייל בלתי שגרתיים והופעות שונות, אירועי מוזיקה ותצוגות אופנה אלטרנטיביות.

בין המעצבים המעניינים כדאי לשים לב ל-Henk Kores, המעצב בגדי קז'ואל פשוטים אך מעניינים לגברים גדולים וקטנים, כשהתוצאה נעה בין מראה טרינינג איכותי לנונשלנט רווי שיק. גם התיקים של חברת Hardtroze מביאים איתם הרבה פשטות, כשאת הגאונות העיצובית אפשר למצוא בפרטים הקטנים. מותג הגברים Ont Front, מגדיר עצמו כ"חייטות המדרכות" ומעניק פרשנות מודרנית ומאוד אגבית לכל מה שאנו תופסים כחייטות גברים, משהו בסגנון חליפות מחויטות עם טאץ' ראפרי.

כמעט כל הפריטים שיש להם להציע הם יחידים מסוגם או זמינים בכמויות מאוד מוגבלות, מה שמשכיח לגמרי את הפחד התמידי שהבחור או הבחורה שישבו לידכם בבית קפה ילבשו בדיוק את הטישירט שלכם וייראו יותר טוב.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully