וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט אובמה בתצוגות

17.2.2009 / 11:49

פתאום יש הרבה דוגמנים כהי עור בתצוגות בשבוע האופנה של ניו יורק. אובמה כבר משפר את כושר ההשתכרות של כהי העור באמריקה

תופעה מרעננת ומפתיעה מסתמנת בשבוע האופנה המתקיים בימים אלו בניו-יורק. על המסלולים נראים יותר ויותר דוגמנים אפרו-אמריקנים, לטיניים ואסייתים. נראה שהלוק הנורדי שהיה דומיננטי בשנה שעברה פינה את מקומו ללוק ורסטילי יותר. לפי ה'ניו-יורק טיימס' בתעשייה מכנים את התופעה, 'אפקט אובמה'. סוכנים של דוגמנים שחורים שהתקשו רק לפני זמן לא רב למצוא עבודה למיוצגים שלהם, מדווחים על ריבוי הצעות שזורמות אליהם. "זה לגמרי בגלל אובמה", צוטט בניו יורק טיימס דוגמן אפרו-אמריקני בן 22 מדאלאס. "אני זוכר שהסוכן שלי אמר: 'אם אובמה יהיה הנשיא, תהיה הרבה יותר עבודה בשבילכם'". מסתבר שהוא צדק. דוגמנים אחרים מספרים לניו יורק טיימס שהצעות העבודה שהם מקבלים עכשיו מגיעות לראשונה גם מאירופה.

ה'טלגרף' הבריטי מדווח כי לראשונה נערך במסגרת שבוע האופנה של ניו-יורק אירוע ראשון שהוקיר את תעשיית האופנה האפריקנית. ה- African Fashion Collective שהתקיים ב'בריינט-פארק', פארק ציבורי במנהטן, הוקדש לעבודות של מעצבים ממאלי, דרום אפריקה וניגריה והתצוגה נפתחה עם וידאו-ארט של גרייס ג'ונס (60) בהשראת סרטי 'הטורף'. הדגמים הוצגו על-ידי דוגמניות מעשר מדינות ומעלה, כולל אתיופיה, נמיביה, סנגל, רוסיה, סין והולנד.

כידוע מישל אובמה מופיעה החודש על שער ה'ווג' האמריקני ולפי המדווח ב'טלגרף', קיימת תחושה כללית שהשראה מהגברת הראשונה שורה על כל אירועי שבוע האופנה הניו-יורקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully