וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי קופר בראש

לירוי שופן

27.2.2009 / 10:59

לי קופר לא מנסים לבנות מראה מובחן לבגדים שלהם. הם רצים על כל הסגנונות. זה לא אומר שאין להם רגעים טובים. לירוי שופן בביקורת קולקציה

ג'ינסים תכלכלים בגזרות נמוכות במיוחד ורגל מתרחבת, עם דגמים בשמות כמו OZ או RAVE, מיצבו את מותג הג'ינסים "לי קופר" כאחד מקובעי סדר היום האופנתי בארץ, בתחילת העשור. העיצובים, שבזמנו נחשבו לכאלו שלוקחים טרנדים לאקסטרים (או יותר מידי אקסטרים), זכו להצלחה מסחררת והובילו לנסיונות חיקוי אינטנסיביים מצד המתחרים.

אבל עם הזמן, הטרנד גם גבה מחיר. המעצב קובי גואטה המוכשר עזב לטובת מותג גברים משל עצמו (Re-Vero), ולאורך זמן הנוסחא הבדוקה של לי קופר הפכה להיות המונית מידי ומוצתה. ואכן, למרות 47 הסניפים הפזורים בארץ ולמרות שסטודיו העיצוב המקומי (רק השם נקנה מן המותג הבריטי) אחראי גם על הפריטים הנמכרים במזרח אירופה נדמה שהורגשה בשנים האחרונות ירידה במעמד המותג. נסיון להתחרות במותגים דומים שנכנסו לארץ, ובעיקר דיזל, על ידי קו גבוה יותר ויקר, לא שרד למשל, יותר מכמה עונות.

בנוסף, חברות מקומיות שלא מתמחות בג'ינסים, כמו קסטרו או רנואר שיכללו מאוד את יכולת הטיפול שלהם בדנים ונגסו ללי קופר בבכורה.

שוב גולגלות

כמויות הזיעה והמאמץ שמורגשים בקולקציה החדשה של לי קופר, מצביעים על הרצון ליצור שם התחלה מחודשת, ולהוכיח רלוונטיות. חוץ מקולקציית ג'ינסים מרשימה בהיקפה (כמעט 50 דגמים) פיתחו שם בצורה ניכרת, לפחות מספרית, את מחלקת הבגדים מתוך כוונה להיתפס כחברת אופנה עם היצע צעיר ומושלם.

אבל הכוונות הטובות מפספסות לחלוטין את מבחן המציאות. לי קופר מציגים העונה קולקציה לא מגובשת ומוגזמת שמחליפה ערכים של עיצובי קצה, בקשקשת ילדותית ומתיימרת. מתוך ששת (!) קבוצות ההשראה רואים שהחברה לא בונה על מראה מובחן והחלטי כמו אצל ג'י סטאר, דיזל וליוויס. הם רוצים לנסות לתפוס את הכל.

פאנק אייטיזי משומש וקיטשי (שוב גולגולות, שחור וחולצות מאובקות בשטיפות אנזים) שודך פה לאימג'ים סבירים של מסיבת בריכה. הלייף סטייל של L.A, בכל תרגום אפשרי לחולצות הקעקועים הלא אטרקטיביות של אד הארדי, מצא את עצמו ליד קבוצה אתנית – סייברית שסבלה מחוסר חן מטריד בדמות טי שירטים בהדפסים מפוקסלים.

על הרקע הזה, בלטו בניקיון המרוסן שלהן מספר שמלות באטיק מקסימות בהדפסי טאי-דאי, חצאית עיפרון מג'ינס, וקבוצת האקססוריז לנשים, עם תיקי קז'ואל צבעוניים ונאים או סנדל עקב מבד שנראה כמו ג'ינס.

מה זה קול?

פיצול אישיות נצפה בדגמי הג'ינסים, שאמורים להיות כאן, בכל זאת, העיקר. חלק מהם, שהוא משמעותי יותר אצל הנשים, הכיל כמה דגמים מסקרנים למשל ג'ינס בצבע אפור בהיר מאוד בגזרת סופר סקיני עם הבלחות צבע שחור או ג'ינס ניינטיז עטור קרעים אגרסיביים. גם ג'ינס לגברים שעבר הבהרה כמעט מוחלטת, והוגש עם קרעים, קלע היטב לטרנד שמטפטף הנה בהדרגה.

מול הדגמים האלו ניצבים ג'ינסים שמעוררים תהיות בשאלה - איפה היה כדאי להפסיק. חלק מן הדגמים סובלים מכל כך הרבה התעסקות מיותרת - שטיפות עם קרעים יחד עם ניטים, טבעות, כיסים בחיתוך מקורי וקמטים תלת מימדיים, עד שהם נהפכים ממוצר נחשק ומתוחכם להמוני וזול.

לאור ההיסטריה האפילפטית הפושה בקולקציה, שחושבת בטעות ש-Cool זה עמוס, המזל הגדול הוא שהקטלוג של לי קופר העונה הוא מאד מדויק ועשוי היטב. מעין הצעת הגשה מתונה שנותנת סיכוי אחרון להרגיע את מסיבת הטראש-האוס.

מחירים:

גברים:
ג'ינסים: 299-499 ש'
חולצות: 79- 249 ש'
מכנסיים קצרים: 199- 279 ש'
נשים:
ג'ינסים: 299-429 ש'
טי שירטים: 69- 199 ש'
שמלות: 149- 229 ש'
חצאיות: 199 - 229 ש'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully