וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהייתן מתנשאות

גלי רבינק

19.3.2009 / 7:41

העקבים צומחים הקיץ לגובה של 17 ס"מ! מה שהופך את הצפייה בתצוגת אופנה בחו"ל למותחת כמו צפייה בפרק של E.R. את אמדורסקית זה לא מבהיל

העקב הנעליים הנשיות החלו לסבול מכאבי גדילה בעונות האחרונות וכעת צמחו מהממוצע של 8-10 סנטימטרים לשחקים של 13-17 סנטימטרים, כמו שניתן היה לראות בתצוגות לקיץ הקרוב של לואי ויטון, מיו מיו, אמיליו פוצ'י, רוברטו קוואלי, ג'ימי צ'ו ,פראדה ועוד רבים וטובים.

כבר יש מי שמכנה את נעלי העקבים החדשות: "נעלי הלימו" או "נעלי הטקסי" (תלוי לאיזו קסטה אתן משתייכות) כשהכוונה היא לעקבים שלא נועדו להליכה ברחוב ומחייבים את הנועלת אותם לעשות כל שביכולתה על מנת לצמצם את השהות עליהם.

בכתבה שהתפרסמה במגזין " הרפר'ס באזר" נכתב על תצוגת האופנה של פראדה לקיץ 2009 כי הצפייה בדוגמניות המתאמצות ללכת עם העקבים הגבוהים במיוחד, הרגיש כמו פרק ב-ER אחרי ששתי דוגמניות מעדו מהעקבים האיומים. מיוצ'ה פראדה הודתה בדיעבד שהעקבים היו גבוהים מדי אבל נטתה לא להאשים את עצמה אלא את גרבי המשי שנגרבו לדוגמניות.

בקרב הסלבס בחו"ל התופעה הולכת ומתחזקת. שרליז ת'רון הגיעה לפרמיירה של סרטה "The Burning Plain" בצרפת בנעלי סטילטו של דיור, מעור נחש, עם עקב פגיוני ומוזהב בגובה של כ-15 ס"מ. ויקטוריה בקאהם צולמה במהלך מסע קניות עם הילדים כשהיא מתאמצת לשרוד על עקבים בגובה של 16 ס"מ וג'סיקה סימפסון נצפתה בבוקר חורפי עם מגפיים של מארני בעלי עקב דומה, ונראתה כמי שפוסעת בלולינות על דוקים.

בברטניה מכנים זאת "אפקט גווינת' " מאז הקיץ שעבר בו גווינת' פאלטרו קידמה את סרטה "'איירון מן'" כשלרגליה עקבים של 15 ס"מ. המכירות של הסטילטו הסופר גבוהות זינקו בעקבות ההופעה שלה, בבריטניה.

הסטייליסט גדי אלימלך מעקם את האף לנוכח טרנד. "בקטלוגים של פראדה ולואי ויטון רואים העונה סטילטו גבוהים, דקים ובלתי אפשריים. אבל לא כל מה שמרשים בקטלוג אפשר לתרגם ליום יום. עקבים מאוד גבוהים יוצרים הליכה מוזרה ,מגושמת ולא טבעית. בגרסתם הנמוכה יותר עם עקב מעט מרובע הם יותר ידידותיים למשתמשת. בייחוד משעשע אותי מראה המתחכמות, שלובשות מכנסיים עד הרצפה ומנסות לנכס לעצמן עוד 20 ס"מ בעזרת עקבים, אבל בפועל מתקבל מראה קרקסי והן ניראות כמו מי שהולכות על קביים. אם כי אין לי ספק כי בנות נמוכות שרגילות כבר שנים להתרוצץ על עקביים יחבקו את הטרנד הזה בחום, בשבילן כל המרבה בעקב הרי זה משובח. "כמו כל טרנד גם זה מאד אינדבדואלי ותלוי לאן את הולכת, מתי ומי את. אבל אני חושב שעבור רוב הבחורות, 15 ס"מ זה מוגזם".

נעליים לעמידה

גל פרלמן, מנהל מותג הנעליים השיקי nine west מאשר את הדרישה הגדלה לעקבים מייסרים. "לדגמים שהייתי מפחד להביא לארץ לפני כשנתיים, של נעליים עם עקבים דקיקים, גבוהים מאוד וצרים, יש היום דרישה ופתיחות שהולכת וגודלת. זה נחשב לאופנתי וסקסי וקיימת מגמת עלייה משמעותית במכירת הדגמים האלה. אם כי עדיין הנעליים הנמכרות ביותר, הן הנעליים הפרקטיות שאפשר ללכת איתן ביום יום ולאורך זמן. "

גם אם רובכן תשכתנעו שעקבים גבוהים במיוחד לא טובים לכן, מיכל אמדורסקי תקנה את מה שתשאירו בחנויות. "העקבים הם חלק ממני, אני כבר לא יודעת להיות בלי זה", מודה הפופ סטאר ברגש. "אני רגילה ללכת בלי בעיות על עקבים של 10 ס"מ ובמקרים דחופים 12 ס"מ. זה לא שאין לי בארון גם נעלי עקב גבוהות יותר אבל זה לראותן בלבד כי ללכת עליהן זה בלתי אפשרי, מקסימום לעמוד איתן כמה דקות בלי לזוז. אותי אלוהים לא חנן בגובה ואני צריכה לסבול בשביל היופי, יש בזה משהו מובן. אני רק לא מבינה את שרליז ת'רון שהיא בלונדינית יפהפייה, בגובה 1.80 מטר, שגם ככה מסתכלת על כולם מלמעלה. למה לה לענות את עצמה עם תוספת של 15 סנטימטרים?"

קשה יש רק בלחם

בגרסה המקורית והלא מרוככת של "האחים גרים" ל "סינדרלה" אחיותיה החורגות של לכלוכית, קוצצות את הבהונות ואת העקב כדי להשתחל לנעל הזכוכית המיותמת מהנשף. סודן מתגלה לאחר שהנסיך רואה את טיפות הדם על הנעל. אכן תיאור פלסטי שלא בדיוק מתאים לסיפור לפני השינה. אבל, גם היום יש לא מעט נשים שמוכנות לסבול בשביל הנעל הנכונה.

ד"ר קובי לידור, מומחה לאורתופדיה, מזהיר "כשאישה הולכת עם נעלי עקב גבוהות ומשופעות צורת ההליכה שלה משתנה דרמטית משקל הגוף נוטה לקדמת כף הרגל וזו מושכת את החלק העליון של הגב אחורנית. עלולים להיווצר כאבי גב והמשקל הרב שנופל על הברכיים עלול לגרום לשחיקת הסחוסים. תופעה שכיחה נוספת היא עיוות של אצבעות כף הרגל. ההליכה על קצות האצבעות בנעל צרה מצרה את האצבעות גורמת ללחצים וכאבים, ולעיתים לעיוות של הבוהן הגדולה שעלולה להתעוות ולפנות לכיוון האצבעות הקטנות יותר".


הדלי פרימן כותבת בטורה האישי ב"גרדיאן" כי הנשים עם הסטילטו אולי יזכו במראה של רגליים ארוכות יותר במסיבה. אבל אין לה ספק כי מי שנועלת נעליים שטוחות ומקסימות שמשודכות לשמלת קוקטיל קטנה ויכולה להרשות לעצמה להסתובב בחדר, לשוחח עם אנשים ולרקוד, היא הרבה יותר אטרקטיבית מאשר מי שעומדת בפינה ומעריצה את הנעליים שלה".

כחובבת עקבים, אני מוכרחה להודות כי עקבים גבוהים מדי הם כמו פאה גרועה, ממקדים את תשומת הלב במה שניסית לשווא להסתיר. וכך במקום קטנה ומתוקה את הופכת לגמדה עם לוק דראג קוויני והליכת גמל קשיש. ואם את לא קטנטנה אז את בהחלט יכולה לוותר על העונג של עמידה ערב שלם ברלווה מתוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully