וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

של נעלייך

לירוי שופן

24.3.2009 / 16:04

איש דתי, עם זקן יפה, כיפה שחורה ומוקסינים בצבע קוניאק, בוחר עבורכם את האיטלקיה המושלמת. וזה צבעוני כמו שזה נשמע

"הרבה אנשים מופתעים לראות אדם שנראה כמוני, אחראי לחנות הנעליים הזו", מעיד על עצמו אברהם קמחי, בחור דתי עם זקן מטופח וכיפה גדולה. אם תוסיפו לזה חליפה עדכנית וצרה ומוקסינים בצבע קוניאק, תבינו שזו לא בדיוק הדמות שרבים מצפים לה כשהם מגיעים לחנות נעלי גברים איטלקיות.

כמעט תשע שנים מייבא קמחי מאיטליה נעלי גברים, לחנותו "אברהם". כמעט תשע שנים הוא נחשב לאחת התחנות החשובות לגברים, המחפשים נעליים שרשתות בארץ לא יכולות להציע. עד לפני שנה וחצי היתה ממוקמת "אברהם'" בצפון רחוב דיזנגוף בתל אביב, אז החליט קמחי להפוך אותה לחנות לנעלי נשים ולפתוח חנות גברים מרווחת יותר בכיכר המדינה.

אחרי תקופה קצרה נסגרה חנות הנשים בדיזנגוף, וקמחי חזר להתמקד באגף הגברי בלבד. הוא הגדיל את כמות הדגמים המיובאים ובחנות בת שתי הקומות, אפשר להתרשם בימים אלה מקולקציית קיץ מספקת. לצד כמה דגמי טו מאץ' איטלקיים והכרחיים, יש גם לא מעט זוגות שאי אפשר לעמוד בפניהן.

אברהם מנצל את ההזדמנות כדי ללמד פרק מן המקורות, המסביר כי אדם יכול למכור את ביתו ואת רכושו אך לא את נעליו. "כי בלעדיהן אי אפשר ללכת לשום מקום", אבל ממבט על הנעליים בחנות, מתקבלת התחושה שמלבד חיבור הנעליים למקורות, יש פה פה סיפור של תאווה. תאווה בלתי נשלטת ליופי, של המעצבים והקונים גם יחד.

נעלולי פלא

הקולקציה הנוכחית מורכבת בעיקר משני מותגים מרכזיים: דוקאלס ופורטה, שניהם איטלקים.

את דוקאלס, תוכלו למצוא בחו"ל בהיכלי אופנה כמו סלפרידג'ס או גלרי לאפייט, והן ניחנות במראה חלקלק, אימום צר יחסית וניקיון שמאפיין את העיצוב הכללי. הכיוון הוא מתוחכם וקלאסי ומהווה את הצד המוצלח יותר בחנות.

חוץ מזוג בעל חרטום מחודד וקטום, בצבע שחור, יש גם מגפי רכיבה בגובה בינוני, מוקסינים קלאסיים עם עיטור טבעות מתכת וצבעוניות כללית של אפור ושחור שמבטיחה להתאים לכל הופעה, מחוייטת או קז'ואלית יותר. שדכו את המוקסינים בעלי העור המבריק לסקיני הדוק במיוחד, שמסתיים סנטימטר מתחת לקרסול וגרביים צבעוניים, ורקחתם את תמצית הגדה השמאלית בפריז.

פורטה, צעיר וספורטיבי יותר, מכוון את עצמו בדיוק לצד השני של הסקאלה. מעודנות צרפתית אינטקלטואלית? נסו המוניות רומאית. לצד מצטיינים כמו סניקרס מעור מבריק וניטים או נעלי אופניים ספורטיביות ודקיקות סוליה (המזכירות מאוד נעליים מהקולקציה הקבועה של דולצ'ה וגבאנה), יש גם כאלו שסובלות מגיבוב יתר של אלמנטים שהופכות אותן למעט מגושמות. אף אחד לא יפספס שהשקיעו בהן 1,500 שקלים, אבל קשה להימנע מההרגשה האוליגארכית המתלווה אליהן.

אחת העובדות המשמחות קשורה דווקא בחורף הבא. פאסט פורוורד לקולקציה הבאה, מגלה שכמה מותגים חדשים עתידים לנחות בחנות אחרי הקיץ הלח. ברשימה מבצבצים שניים מסקרנים במיוחד, ביניהם באלי, שעברו בשנתיים האחרונות רעידת אדמה והפכו את המוניטין השמרנים שלהם, לאחד המותגים הכי נחשבים בענף, ובית האופנה לנווין. תצוגת החורף האחרונה שלהם גרמה לבלוטות הרוק לפעול שעות נוספות ומי שיצליח להניח ידו על אחד מהסניקרס המפורסמות שלהם, יוכל להבין פלא מה הוא. רק תשמרו בצד 860 דולר (אולי קצת יותר).

מחירים: סניקרס: 1,300-1,850 שקלים; נעליים קלאסיות: 1,190-1,700; מגפיים: 1,200-1,900 שקלים; סנדלים: 790- 990 שקלים;

נעלי אברהם. ה' באייר 26, תל אביב (כיכר המדינה).

  • עוד באותו נושא:
  • אברהם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully