וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיחזור של זכרונות

גלי רבינק

17.4.2009 / 9:24

תיקים מבוססי צילומי דוגמנות על רקע תל אביב, ממגזין סריגה ישן של פולגת. הפריט של איילה פרוינדליך לחגיגות ה-100 לעיר

לכבוד חגיגות המאה של תל אביב יזמה חברת "קרינולינה" בשיתוף מנהלת המאה ועיריית תל אביב פרוייקט ובחרה 100 מעצבים שיעצבו פריט במיוחד לעיר החוגגת. צוות השופטים מנה את היסטוריונית האופנה וראש החוג לעיצוב אופנה שעבר בשנקר איילה רז, עיתונאית האופנה המיתולוגית של "ידיעות אחרונות"-נורית בת יער ורן שבני, ראש המחלקה לעיצוב אופנה המרכז האקדמי ויצ"ו חיפה.

איילה פרוינדליך (47) היא מעצבת תפאורות בטלוויזיה שיוצרת תיקים ממוחזרים מנייר ומפי.וי.סי מבוססי ניירות כרומו מחוברות ווג משנות ה- 60, קומיקס מהאוסף הפרטי, פרסומות משנות החמישים, וליין ייחודי של צילומי אביה, הצלם הוותיק מאיר פרוינדליך.

"התחלתי ליצור תיקים מרשתות נגד יתושים, אחר כך עברתי למזרני ים משומשים ויום אחד מצאתי ברחוב ערימה של אנציקלופדיות תרבות ישנות ופשוט התחלתי לתפור".

מה תל אביבי בפריט שעיצבת?

"ניירות הכרומו שמצפים את התיקים שעיצבתי לקוחים ממגזין סריגה של פולגת משנת 1973. הדוגמנים במגזין מצולמים על רקע תל אביב – יפו של אותה התקופה. הם עומדים מתחת לשלט בדרך השלום, בטיילת, בשוק הפשפשים, ליד בניין העירייה ועל גדות הירקון. יש בתיקים נגיעה עכשווית ונוסטלגית של העיר".

פז"מ בת"א

"כבר 25 שנים שאני גרה בלב ת"א . ילדותי עברה עלי בכפר שמריהו, בתקופה שהשם הלם אותו והוא היה כפר חקלאי, שסבי היה ממקימיו".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

שישי בבוקר

"בשנים האחרונות בשישי בבוקר אני מוכרת בשוק המעצבים בדיזנגוף סנטר, אבל חולמת על שישי בבוקר שבו אשב בשדרה ואביט בעוברים והשבים או ארקוד גאגא".

חנות אופנה אהובה

"לצערי היא נסגרה, החנות "נונה" באחד העם. חנות יד שנייה של שושי, שהיו לה ידיי זהב ויכלה להפוך קומבינזון מהשוק לשמלת נשף. היום כבר אין לי חנות קבועה שאני מתמגנטת אליה, אני קונה לפי המצב רוח. "

צריכת קופאין

"קפה בשדרה של גילי במזא"ה פינת רוטשילד. גרתי ממול במשך 15 שנה, הכרתי את ההורים של גילי שבזמנו היה להם שם מעין קיוסק- מסעדה והם תמיד היו מפרגנים ומפנקים אותי במשהו מתוק כשהייתי בהריון. והיום זה כמו הבית שלי, 21 שנה שאני נאמנה להם".

צריכת פחמימות

"אני מאוד אוהבת מסעדות פועלים ואוכל בייתי של הכרם. ומדי פעם אני מתפנקת עם הילדים במסעדת "פרונטו". דירתי הנוכחית קרובה למסעדה ויחסי השכנות הפכו גם ליחסים חבריים קרובים, ותמיד יש שם אוכל מנחם והרגשה טובה".

תל אביבי שאת מעריכה

"מוני מושונוב. בזמנו עבדתי איתו ב"זהו זה", במשכורת רעב הסתדרותית ונעים לי לראות איך הוא הפך לאחד האמנים המוערכים בארץ ונשאר אדם שמביט אלייך בגובה העיניים ונטול אגו. וגם אחי, הדיג'י צ'ופי, (שרון פרוינדליך) שהביא את מוזיקת האוס לת"א ופיתח את סצנת המועדונים. ואבי, מאיר פרוינדליך, צלם שהיה חלק מסצנת האומנות התל אביבית ולימד אותי לאהוב את העיר.

כילדה הייתי הולכת איתו לגלריות ביפו העתיקה, לגן החיות שהיה בעיר, היינו אוכלים בורקס של בולגרים בלוינסקי וכבד קצוץ בדיזנגוף. אלה הטעמים והריחות של ילדותי. "

פריטים בעיצוב איילה פרויינדליך ניתן להשיג בשוק המעצבים בסנטר בחנות מוזיאון תל אביב ומוזיאון בית התפוצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully