וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר לא בטון תל אביבי

לירוי שופן

16.4.2009 / 13:30

ג’רי שי לא משחקת לפי חוקי המיינסטרים. כמעצבת שמשתעממת מהר, היא חותכת עכשיו מהתחכמות אורבנית להתרככות נעימה

לקראת סיום השיחה עם המעצבת ג'רי שי, בחנותה, היא ניגשת לערמת מגזינים, שולפת מתוכה עותק של חוברת "מתחתנים" ומראה צילומים שתיעדו את חתונתה שנערכה לפני כשלוש שנים. מבחינה אופנתית זה היה אירוע שווה תיעוד. היא בשמלה רומנטית, אך אפלה ושונה כל כך מבליל הקצפות המוכר, הוא - במכנסיים קצרים ומוכתמים בכוונה, וסט הדוק ומטפחת קשורה סביב הצוואר. הצילום הבודד הזה מצליח להראות, שג'רי לא באמת רוצה לשחק לפי חוקי הטרנדים של המיינסטרים.

עד לעונה הנוכחית, יכולתי לראות את הקולקציות של שי כחלק מה"אסכולה הבלתי רשמית של המעצבות התל אביביות האפורות" – בדי טישיו דקיקים, צבעים מונוכרומטים, גזרות מתחכמות ואפיל אינטלקטואלי מתבקש של ארכיטקטית לשעבר. בטון סטייל. אבל שיבוצי הצבע בקולקציה הנוכחית הצליחו לפתות.

שי אמנם מעולם לא ניסתה להסתיר את החיבה הגדולה שלה לשחור, ואחד המשפטים עליו היא חוזרת באופן עקבי הוא "אלו בגדים שאני רוצה ללבוש", אך מיד אחריו היא גם מוסיפה "אבל אני גם משתעממת מהר מאוד". אולי זו הסיבה, שהפעם היא מצליחה להפתיע ולקחת את האג'נדה האופנתית שלה למקום קצת שונה ממה שקיבלנו ממנה עד היום.

שמלת עסיס

שי אמנם התנסתה בעבר עם הדפסים וצבעים, אבל הפעם זה קולע ומפתה הרבה יותר. לצד השחור והירוקים הכהים, יש צבעים בהירים של פודרה, ירקרק וכחולים, שמשדרים גישה רומנטית ורכה, שאפיינה פחות את העבודה שלה עד היום.

היא מדברת על מעין השראות נשיות משנות העשרים, אבל לא בטוח שחייבים לקרוא לזה ככה. יותר נכון יהיה לראות בזה התרככות נעימה של ההתחכמות האורבנית. בולטת במיוחד הבחירה בקו א-סימטרי ב'וולנים' המופיעים בצד אחד של החולצות, קפלים וכיווצים בצידי השמלות או בנגזרות של "טיפות" על הבגד.

שמלה שופעת עסיס עם כיווצים לאורך הירך או מכנסיים עשויים בד מצנח דקיק, מייצגים את הכיוון החדש והנינוח יותר של הבגדים כולם. הדבר היחיד שמפריע לקולקציה המגובשת הזו, אלו פרטים סתמיים כמו שוליים פרומים בכוונה על אחד הדגמים או חולצה עם תוספת מגושמת מתחת לחזה.

ומה עם עיצוב לגברים? "עכשיו שאנחנו מדברים על זה, זה עושה לי חשק מטורף לרוץ לסטודיו ולהתחיל לעבוד על זה", אומרת שי. "יש לי רעיונות, ובעלי וכמה חברים גם לבשו כמה דגמי מכנסיים מכאן, אבל אני פשוט צריכה ספייס להציג אותם".

כמו שזה נראה, זו רק שאלה של זמן עד שהיא תפצח ב"ג'רי הום" (מירית ויינשטוק, למשל, כבר השיקה קו לגברים). הניצוץ בעיניים שלה מסגיר שכבר מדגדג לה בקצה האצבעות. "זה בטח יהיה בקיץ הבא. אתה יודע מה? אולי בעצם בחורף הקרוב".

מחירים: חולצות: 430-550 שקלים; שמלות: 680-950 שקלים; מכנסיים: 580-690 שקלים; חצאיות: 560 שקלים.

ג'רי שי, אבן גבירול 48, תל אביב.

  • עוד באותו נושא:
  • ג'רי שי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully