וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויש לו שם שהוא רק שלו

הגר ליינקרם

21.4.2009 / 18:44

האיש המרענן של השבוע למד אופנה בפריז, עיצב צעיפים שפיט דוהרטי רוכש, חזר לפה בגלל אהבה ורוצה להקים קואופרטיב של מעצבים צעירים

בשנה האחרונה נראו בבתי אופנה רבים ברחבי פריז, צעיפי משי ייחודים שהפכו להצלחה צרפתית. הם יצאו תחת ידיו של הישראלי אבינת גוטסמן, בוגר בית הספר הגבוה לאופנה בפריז Es Mode' c במגמת טקסטיל, שלפני כארבע שנים החליט לעבוד כעצמאי ופתח מותג הנושא את שמו (הבנוי מצירוף שמות שני סביו - אברהם ונתן). הוא רכש מכונת סריגה והתחיל לעצב סריגי משי מחוטים שרכש בפריז.

וזה תפש. היום, אפילו פיט דוהרטי, אולי גיבור הרוק'נרול האחרון עלי אדמות, מסתובב עם צעיף של אבינת. אחרי שנתקל באחת ההקלטות האחרונות של להקתו "בייבי שמבלז" בפריז בצעיף של גוטסמן, הוא מיד רכש לעצמו אחד וכמובן שהמגלומן הקטן שלא יודע איפוק מהו, גם הרים לגוטסמן טלפון כדי לבקש צעיף בהזמנה מיוחדת. "הוא רצה צעיף זהה, אבל אני לא עושה אף פעם את אותו הצעיף. כל פריט הוא ייחודי. אז עשיתי לו משהו דומה עם הבדלים קטנים, שרק אני אולי יכול לראות", גוטסמן אומר.

בימים אלה, אחרי 10 שנים של מגורים בפריז, חוזר גוטסמן לארץ. "לא הגעתי בשביל להמשיך את העשייה שלי באופנה כאן בארץ. חזרתי בקטע אחר. נרשמתי ללימודי פילוסופיה, אבל הסיבה האמיתית שבגללה חזרתי, היא אהבה ישנה ממנה הלב כנראה לא מוכן להרפות", הוא מסביר באופן שמועך את הלב.

בקרוב מכירה ביתית

מפריז הוא מביא איתו את הרעיון להקים קואופרטיב של מעצבי אופנה צעירים. "אני חושב שמעצבים צעירים בתחילת דרכם צריכים להתאחד. אני רוצה להתקבץ עם עוד מעצבים שמתקשים בפתיחת חנות משלהם ובכלל מוצאים את זה קשה לעבוד לבד. הפתרון שאני מציע הוא להתכנס יחד תחת קורת גג אחת. לא ליצור יחד ברמת העיצוב, אבל לעבור את כל התלאות שקשורות בלייצר אופנה ביחד. זה מהלך שיהיה קשה כי מדובר בהשקעה ראשונית מצד כולם, אבל אני באמת מאמין שתחת קואופרטיב כזה יכולות לבוא הזדמנויות למעצבים שבדרך עצמאית הן כמעט בלתי אפשריות."

הצעיפים כמו גם הבגדים שמעצב גוטסמן, מגלים אהבה לאסתטיקה מינימליסטית, מעודנת. העיצוב בשילוב העובדה שגוטסמן הוא בעצמו בעל מכונת הסריגה והוא זה שמושל בידע בנוגע לאיכות החוטים, מביאים אותו לייצר פריטים, שהאופי המיוחד שלהם מתגלה לעין בהסתכלות מעמיקה. האיכות והמגע הנעים של הסריגים, הופכים אותם ליצירות המרוחקות מייצור המוני וזול ומחדשות עדנה מסוימת לעבודות ביתיות ואישיות יותר.

אופנה עילית ואופנת ספורט

ההתמחות שלו בטקסטיל והדפסים, הביאה לו בימים אלו הצעה לה לא יכול היה לסרב (גם אם הדבר כרוך בגיחה קצרה לפריז). בית האופנה הצרפתי הוותיק "Leonard", פנה אליו והזמין אותו לעצב עבורו שני קווים לקולקציית הקיץ של המותג, שתצא ביפן.

"Leonard" שידועים בעיקר בהתמחות שלהם בהדפסים גרפים מתוחכמים ובאיכויות של הדפס על משי, ביקשו שיכין עבורם קו אופנה "פרט א-פורטה" וקו נוסף של בגדי ספורט. "אני לא הולך לעצב את ההדפסים אלא את הגזרות, אבל אני אחליט איפה יהיו ההדפסים ממוקמים ובאיזה בדים נשתמש. זה כבוד גדול בשבילי לעבוד עם בית אופנה כל כך ותיק ומוכר, אפילו שיהיה לי קשה לעזוב שוב את תל אביב, אפילו אם לזמן קצר".

למרות תוכניותיו הפילוסופיות-רומנטיות של גוטסמן ולמרות ההצהרות שהוא לא בא לארץ כדי להשקיע בעיצוב, החזון שלו לקואופרטיב אופנה בתל אביב מתחיל לקרום בימים אלו עור וגידים. הרעיון מצליח לעורר עניין ולצרף אליו מעצבים צעירים שרואים בחזון הקיבוצי שלו אפשרות ייחודית ואלו שוקלים הצטרפותם למאמץ המשותף.

למי שמעוניין לקבל יותר פרטים על הקואופרטיב וכן להיות גם מוזמן למכירה ביתית והרמת כוסית לרגל שובו ארצה ניתן לפנות לאבינת במייל, בכתובת office@avinat.com.

מחירים: צעיפים: 100-150 שקלים; טישירטס (בהנחות): החל מ-50 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully