וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההיסטריה החדשה

לירוי שופן

29.4.2009 / 11:22

מתיו ווליאמסון כוכב שיתוף הפעולה החדש של H&M הוא פחות מוכר מקודמיו, אבל יצר את קולקצית הקפסולה הכי טובה עד כה

בסוף השבוע האחרון שוחרר לכ-200 חנויות מיוחסות בעולם, החלק הראשון של הבגדים שעיצב מת'יו ווליאמסון, אקס בית האופנה "פוצ'י" ל-H&M. בעוד כשלושה שבועות, ב-14 למאי, ישוחרר החלק השני של הקולקציה, ותורחב ההפצה ל-1,600 סניפים. באותו התאריך, לצד פריטים נוספים רבים לנשים, תתווסף גם קולקציה לגברים, הראשונה שעיצב ווליאמסון אי פעם באופן מסחרי.

לפי דיווחי התקשורת המקומית בלונדון ועיתון חדשות האופנה האמריקני WWD, הקהל קיבל את ווליאמסון בזרועות פתוחות, על אף שווליאמסון מוכר פחות לקהל הרחב בהשוואה למעצבים אחרים שעבדו עם H&M כמו קרל לגרפלד ורוברטו קוואלי. אי אפשר לתלות את ההצלחה רק בעובדה שמדובר במעצב אהוד על ידי עורכות האופנה וקובעי הטעם. גם לפריס הילטון יש תרומה נכבדת לרעש הציבורי, האופף את החיבור בין המעצב לרשת השבדית. כשבועיים לפני ההשקה הרשמית היא נצפתה באחד האירועים החברתיים כשהיא לבושה שמלה עם עיטורי נוצות טווס מתוך הקולקציה.

הביוגרפיה של המעצב הבריטי המוערך, הנודע בשימוש הפרוע בצבעים והדפסים, מתחילה דווקא ברשת השמרנית "מארקס אנד ספנסר". זה היה רומן לזמן קצר, ובשנת 2000 כבר הציג ווליאמסון את הקו המצליח והמעז לנשים, הנושא את שמו. הדחיפה הגדולה של ווליאמסון למרכז התודעה של תעשיית האופנה הגיעה כמה שנים לאחר מכן. בין השנים 2005-2008 הוא קיבל את ההזדמנות להחליף את כריסטיאן לקרואה בעמדת המנהל הקריאטיבי של בית האופנה "פוצ'י".

ההדפסים האייקוניים המאפיינים את "פוצ'י" השפיעו עליו והתווספו לזווית הראיה האקסטרווגנטית שלו, כך שגם בקו שלו עמדה במרכז דמות נשית מוחצנת ומתוחכמת כאחד.

התרגשויות ממשי

אוסף הבגדים שעיצב ווליאמסון עבור H&M עושה שימוש בצבעים בוהקים, בבדים ובמוטיב הטווס. במסגרת שיתוף הפעולה הוא חזר לארכיון היצירות שלו, ושלף דגמים מייצגים שקיבלו פרשנות עכשווית המתאימה לתנאי המחיר הזול יחסית של הרשת.

הצצה מקרוב על הבגדים מאשרת את מה שנחשד מהצילומים המלווים אותם – זוהי כנראה קולקציית הקפסולה הטובה ביותר שהוצגה שם. יש בה טוניקות רחבות צללית ממשי בהדפסים בוהקים של צורות נוזליות, שמלת מקסי אוורירית, נשית ועוצמתית משכבות של בד דקיק, בצבעוניות קליידוסקופית של שחור – כחול – לבן – וורוד. שמלת הטווס המפורסמת, עם דיטיילים מרהיבים של נוצות; או חליפה צרה בכחול אלקטריק נועז. מתמונות לא רשמיות שזלגו לרשת, קולקציית הגברים נשענת על אותם מאפיינים, ומבטיחה פיאסטה דומה של צבע ותזזיתיות.

כזכור, H&M עתידה לנחות בתחילת השנה הבאה בישראל, לאחר לחץ ציבורי, מה שמעורר התרגשות יוצאת דופן. מעניין אם קולקציות קפסולה כאלה יגיעו גם לארץ. זכנייני הרשת בארץ טוענים כי המבחר שיגיעו לכאן יהיה תואם למה שנמכר בחנויות בחו"ל. מעניין אם שכשיצטרכו לבחור בהנהלת הרשת את 200 החנויות שיקבלו את הקולקציות הייחודיות, ישראל תהיה ברשימה.

מחירים לדוגמא: שמלת מקסי – 299 אירו, ז'קטים – 99 אירו, קרדיגנים 69 אירו, מכנסיים – 59 אירו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully