וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה פסים ובחורה על וספה

לירוי שופן

12.5.2009 / 15:08

אדידס עושים כבוד ללוגו של עצמם וחוגגים 60 שנה להולדתו, עם הדפסי לוגו עצומים ומיסי אליוט שמזמינה לסיבוב על הווספה

אפשר לנחש שאדי דסלר לא בדיוק חשב על אדידס כעל חברת אופנה, כשייסד אותה בשנת 1948, ועדיין 61 שנה אחרי, מותג הספורט הגרמני, מכסה את כל התחומים על סקלת הסטייל.

ליין הפאשן של אדידס, הושק בשנת 2001, והוא מחולק לשלוש מחלקות עיקריות, המכונות "ביצועים", "סגנון" ו"אוריגינלס". 'אוריג'נלס' הוא המקום בו לוקחים המעצבים את הקוד והמסורת של המותג, ומזריקים להם פרשנות טרנדית ועכשווית. אם תרצו, סטן סמית גרסת דור ה-Z.

אפשר להניח ששורשי התופעה נעוצים ברגע שבו אימצה קבוצת הראפ run dmc את המותג, ושיחררה בשנת 1986 את הסינגל my adidas, שהעביר את אדידס מאולם הספורט לרחוב הניו יורקי.

ב'אוריג'נלס' תמצאו את העיצובים של פורשה (המכוניות) לצד מיסי אליוט והסקייטר מארק גונזלס. עונת קיץ 2009 עומדת בסימן "60 שנות פסים וסוליות" - שלושת הפסים המסמלים את אדידס וסוליית נקודות הגומי האייקונית של המותג. שני המוטיבים האלו באים לידי ביטוי לאורך כל הקולקציה השטופה בגל איטייזי מתקתק: אימוניות ניילון בצבעים רעילים או קפוצ'ונים בהירים עם הדפסי נקודות, ואוסף בגדים המכונה "קולורס", שפרטיו צבועים באופן טוטלי בצבעי ניאון בוהקים, כאשר כל חודש מתווסף צבע חדש לחבורה.

קחו סיבוב

הנשים זוכות לחסד בצורת אוסף קטן ואדג'י בצבעי כחול-לבן, שאמנם מכוסה בגדלים בלתי נתפסים של לוגו החברה, אך מציע גזרות מפעימות. אולי כהומאז' זול לקו Y-3, בולטות בו טוניקת אוברסייז בלונית עם כתפיות נפולות ומכפלת שרוך או שמלת טניס חצופה ובלתי רגילה המכוסה בסרטי שלושת הפסים.

גם השת"פים הוותיקים בין מעצבים שונים לאדידס, ממשיכים להתקיים בתוך האוריג'נלס. קו ג'ינסים בנאלי ומכובס עם דיזל, (שלא ברור מה בדיוק ערכו המוסף ביחס לג'ינסים המקוריים), מושך עונה נוספת וצפוי להתקיים עד 2010 וקולקציה סכיזופרנית חדשה תצא תחת שמה של מיסי אליוט ("רית'ם" המצויינת מול "בייסליין" הילדותית והעממית). אל אלו מצטרפת הקיץ קבוצה שנוצרה בשיתוף עם חברת הטוסטוסים "וספה", ומציעה שיק עירוני גברי ומעודן ביחס לשאר, עם סניקרס נהדרות באימום פחוס.

סקייטרים מצד אחד, גברים איטלקיים על וספה מצד שני, ובנות בחליפות היפ-פופ בוורוד סכריני ואבנים נוצצות מצד שלישי - ועוד לא מנינו אפילו רבע מההיצע. הרצון לחדש, ובאופן בלתי פוסק, עולה על הרצון לשמור על קוהרנטיות.

אבל זה בסדר, כי לצד פריטים מיותרים יש לא מעט הברקות של ממש, ששוות את התחושה שריבוי הקולות בתוך הקולקציה יוצר תחושה של פיזור יתר.

מחירים: חולצות 129-499 שקלים; מכנסיים 199-1200 שקלים; שמלות 249-1,000 שקלים; ז'קטים 400-3000 שקלים; ג'ינסים 700-1099 שקלים.

אדידס אוריגינלס, שנקין 11, ת"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully