וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעל עם בריזה

גלי רבינק

13.5.2009 / 18:46

כשליאורה פרס שומעת 'גוטקס', היא רואה את הים של ת"א. הפריט שלה לחגיגות ה-100 של העיר הוא סנדלים בצבע ים ובגזרת בגד ים

לכבוד חגיגות המאה של תל אביב יזמה חברת "קרינולינה" בשיתוף מנהלת המאה ועיריית תל אביב פרוייקט ובחרה 100 מעצבים שיעצבו פריט במיוחד לעיר החוגגת. צוות השופטים מנה את היסטוריונית האופנה וראש החוג לעיצוב אופנה שעבר בשנקר איילה רז, עיתונאית האופנה המיתולוגית של "ידיעות אחרונות"-נורית בת יער ורן שבני, ראש המחלקה לעיצוב אופנה המרכז האקדמי ויצ"ו חיפה.

המעצבת

ליאורה פרס (45) החלה את דרכה כפיזיותרפיסטית. לאחר ארבע שנים עברה לעבוד כתועמלנית רפואית בחברת תרופות ונשלחה ללימודי תואר שני במנהל עסקים. בסיום התואר ולאחר 12 שנות עבודה החליטה לעזוב את התחום.

מודעה של בית הספר "אקילס" לעיצוב נעליים (שנסגר בינתיים), שינתה את חייה ובאביב 2008 השיקה את הקולקציה הראשונה שלה. "לרוב הנעליים שאני מייצרת הן נוחות ונטולות עקב, אבל בפרויקט הזה נתתי לעצמי להשתולל ולהיסחף עם השואו עד הסוף. אלו נעליים שצריכות להדהים ולתת גלאם 'תמי בן עמי' ולא נעליים ליום יום".

מה תל אביבי בפריט שעיצבת?

"ההשראה שלי היא העיצובים של 'גוטקס', המותג של לאה גוטליב התל אביבית. גוטליב ובעלה ארמין, הגיעו מהונגריה וניסו להמשיך ולייצר בתל אביב מעילי גשם, כפי שעשו שם. אך מהר מאד הבינו שזה לא מתאים לאקלים הישראלי. אז הגתה גוטליב את רעיון הקמת מותג בגדי ים. מספרים שהיא מכרה את טבעת הנישואין שלה כדי לגייס את ההון הדרוש, רכשה בדים, שאלה מכונת תפירה והחלה לעבוד.

גוטליב הגתה רעיון שאיש לא חשב עליו לפניה, להכניס זוהר לבגדי הים והחוף ולתפור אותם בתפירה עילית. את השראה קיבלה מאמנות ומפולקלור אתני ומניגודי הצבעים של ישראל: טורקיז של הים התיכון, צהוב זהוב של חולות המדבר, כחול של הכינרת, ורוד של אבן ירושלמית וגווני הירוק של הגליל.

בתור ילדה הוקסמתי מבגדי הים שהוצגו על ידי הדוגמנית תמי בן עמי וכשאומרים לי את המילה 'גוטקס', אני מיד רואה זהב וכחול לגווניו. לכן החלטתי ליצור סנדל בצבע כחול רויאל (מלכותי) ולעטר אותו בטבעות זהב. הגזרה של הסנדל היא סגורה יחסית כיאה לבגד ים שלם שמכסה טפח ומגלה טפחיים."

פז"מ בתל אביב

"אני כבר לא זוכרת. יותר מ-13 שנה. ילדותי עברה עלי בשיכון דן , ולאחר הצבא התגוררתי במרכז תל אביב. כשבני הבכור היה בן 3 חודשים החלטנו לעבור להוד השרון."

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

שישי בבוקר

"יום עמוס. יש לי ארבעה ילדים ואני מתזזת בין להוציא אותם מבית הספר למטלות שהודחקו במשך השבוע."

חנות אופנה אהובה

" שביל הנשמה - אני נכנסת ל'פביאני' ולא קונה, רק נהנית ללטוש עיניים בבגדים והנעליים, ואני מאוד אוהבת את החנות 'בנות' של לולו ליאם."

צריכת קפאין

"בקפה תמר. בזמנו זה היה בית הקפה הקבוע שלי ליד הבית, ואני עוד זוכרת את השיחות והמהומה שהתחוללה שם בפעם הקודמת שביבי נבחר לראש הממשלה. ומדי פעם נעים לחזור ולשבת שם."

צריכת פחמימות

"זכריה מכרם התימנים, שחייבים להגיע אליו בול בזמן כי אחרת לא נשאר אוכל וב'סושי סמבה'."

תל אביבית שאת מעריכה

"ד"ר רוחמה מרטון, שבשנים האחרונות אני עוקבת אחריה מרחוק. בתה הייתה חברה טובה שלי בתקופת התיכון ולרוחמה יש חלק נכבד בעיצוב תפיסת העולם שלי בגיל התבגרות. היא רופאה, פמיניסטית ולוחמת אמיצה למען זכויות אדם, היא ייסדה את עמותת 'רופאים לזכויות אדם', שבה גיבשה סביבה קבוצה של רופאים ישראלים שעובדים בשיתוף פעולה עם עמיתים פלסטינים למען מטרה משותפת של קידום זכויות אדם והזכות לבריאות. היא הייתה ממקימות "אחת מתשע" - נשים למען נפגעות סרטן השד והיא תמיד אומרת את אשר על ליבה ומצפונה."

את נעליה של ליאורה ניתן לרכוש ב: "אימומה" דיזנגוף 114 תל-אביב
וב "קולבים" ז'בוטינסקי 5, מרכז גירון רעננה או ישירות מליאורה פרס: 054-3150732.
.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully