וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבולוציה של בגד

הגר ליינקרם

17.5.2009 / 7:00

רוני בר עיצבה שמלות קיץ חופשיות מבדים נעימים, לבנות 3 עד 30. במקום לדבר על הקולקציה, היא מעדיפה שפשוט תבואו למדוד

אפשר לדבר על קולקציית הקיץ של רוני בר, באותם מונחים קבועים המיוחסים בדרך כלל ליצירתה. לומר שהבגדים שהיא מעצבת הם אורבניים, מונוכרומטיים ברובם, נעימים ובעלי זיקה אל ילדותה בקיבוץ. אבל טקסט שכזה יהיה בגדר כפייה על בר, שמתקשה ומהססת אל מול הגדרות ורבליות המגדירות את יצירתה. "אני פשוט עושה את הדברים. אין לי פרשנות, קונספט או רעיון שמנחה אותי", היא מסבירה.

הצניעות והשקט האלה, אופייניים ליצירתה כמעצבת ומבהירים גם את החלטותיה העסקיות. בר היא איננה מובילה אופנתית ולא מסוג המעצבים שעובדים אל מול הטרנד האחרון. אפשר לאהוב את הבגדים שלה, אפשר לשנוא וזה גם ממש בסדר להישאר אדיש מולם.

בר לא מנסה לבלוט, ומה שמעיד על כך יותר מהכל, הוא העובדה שאת החנות שלה היא מיקמה כבר לפני כשש שנים ברחוב ביאליק. מאז היא נשארה שם בדד ולמעט חנות נעלי קרורקס (לא מה שקוראים בון טון אופנתי) לא צצו סביבה שום בוטיקים מעוצבים והיא לא ריכזה באזור מתחם אופנתי רוחש והומה. כדי לקנות אצל רוני בר צריך לבוא אליה במיוחד.

מה שמפתיע בקולקציית הקיץ יותר מכל, הוא הדגמים המאוד טקטוניים שלה. למשל חולצה שגזורה כעיגול, בעלת נופח כדורי, ווסט משי עם ריצרצ'ים, שאפשר לשחק איתו ולקפל ממש כמו אוריגמי. את שני הפריטים האלה, כמו גם את שאר הקולקציה, היא יצרה מבלי ששרטטה או רשמה, אלא בצורה של דיגום חופשי. לדבריה של בר היא פשוט מדברת את מה שהיא רוצה ולא עובדת בעזרת הכנת סקיצות ודגמים.

חולצות מסט מצעים

במסגרת הזיקה לילדות, הפריטים הרומנטיים ביותר, הם חולצות שנעשו מציפיות כותנה לבנות. יש להן גם ווליום נפחי וגם מוטיב מעט יותר נשי כמו דוגמאות של פרחים, שהם חלק ממה שהיה פעם אולי סט מצעים.

עוד בתוך הקולקציה קיימת סדרה הנקראת 'מ-3 עד 30'. לדבריה, העניין הוא ליצור בגדים שיתאימו בו בזמן לילדה בת שלוש ולאישה בת שלושים - שמלות חופשיות מבדים נעימים המגיעים באורכים משתנים, וכשהן מונחות לפי האורך בקולב ניתן לראות תהליך אבולוציוני של אותו הרעיון במנעדים שונים.

המשחק בין גברי לנשי גם הוא חלק עיקרי בקולקציה ומלבד מכנסיים בגוונים מונוכרומטיים, שיכולים להתאים לשני המינים (גברים רזים וארוכים בעיקר), יש גם גזרת מכנסיים המיועדת לגברים בלבד. היפים שבמכנסיים, עשויים בד כותנה קיצי וקליל ומגיעים בצבע ורוד בהיר, שהופכים אותם למלבבים במיוחד. אל אלו מוצמדות חולצות יוניסקס, גם הן בבדים נעימים וביניהן ניתן למצוא מעט דוגמאות שמאירות את החלל, כמו חולצות נקודות שחורות גדולות כנגד רקע לבן.

את הקולקציה מלווה קטלוג יפהיפה, שצילמה עמית ברלוביץ'. בעזרת דוגמנית נערית ולוקיישן של מדשאות רחבות ידיים, בקיבוץ עין החורש בו גדלה בר, ניתן להבין את הפריטים בסביבתם הטבעית, כזו שהמעצבת יוצרת באופן אינסטינקטיבי מבלי להכביר במילים.

חולצות: 260-440 שקלים, גופיות: 220 שקלים, מכנסיים: 390-690 שקלים, וסטים: 490-585 שקלים, שמלות: 490-650 שקלים,סדרת 3-30: 340-500 שקלים.

רוני בר, ביאליק 2, תל אביב. .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully