וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאשנסטים עולמיים, התאחדו

גלי רבינק

19.5.2009 / 9:07

האתר החדש מאד סנס אוף פאשן, מאפשר קנייה של פריטים מצוינים מכל נקודה בעולם ושואף לבניית קהילה חדשה של אוהבי אופנה

הרעיון להקמת מיזם האופנה החדש Sense of Fashion שעלה לאוויר לפני חודש, צץ בראשה של המקימה שלו, העיתונאית והתסריטאית דריה שועלי (36), אחרי שהיא הבינה שהיא חווה שני סוגי בקרים: "כאלה שבהם עמדתי מול הארון ואמרתי: "אין לי מה ללבוש" וכאלה שבהם השקעתי והתלבשתי נורא יפה וזה התבזבז על שתי קולגות מפוהקות בעבודה.

"ואז חשבתי להקים אתר בינלאומי שיהיה זירה אופנתית חברתית - מעצבים צעירים ימכרו בו את העיצובים שלהם, אפשר יהיה לקנות בו פריטים ייחודים, פאשניסטות יוצרות טרנדים יתעדו בו את מה שהן לובשות בימים מושקעים, סטודנטים לאופנה, מתעניינים וחובבי אופנת אינדי יכתבו בו פידבקים על הבגדים והתמונות. השאיפה היא ליצור קהילה אופנתית בינלאומית".

רוחות המיתון שנושבות בכפר הגלובלי מסתדרות מצוין עם האתר. "המעצבים לא צריכים להשקיע בחנות ולהתפלל שיגיעו קונים, הם עובדים מהבית ונחשפים בזכות האתר להרבה יותר אנשים בכל העולם. הם לא מחויבים לייצור המוני של פריטים שלא בהכרח יימכרו, או לדמי תיווך לחנויות בגדים, אלא מציגים בגד אחד ברשת ומייצרים אותו שוב לפי הביקוש. כתוצאה, הבגדים זולים יותר משמעותית גם לצרכנים".

יש סלקציה בכניסה?

"לא, זה אתר דמוקרטי וכל אחד יכול לעלות תמונות של פריטי אופנה למכירה, ללא ההגבלה וללא תשלום. הפעם היחידה עד כה שבה שלחנו מייל עם בקשה להוריד פריט מהאתר הייתה כשמישהי מכרה ציורים שציירה.

כל עוד מדובר בפריטי אופנה אנחנו לא מתערבים. אנחנו גובים עמלת מכירה של שלושה אחוזים ממחיר המכירה, שגם היא נמוכה יחסית. ניתנה לך הבמה ואם הצלחת ומכרת רק אז תשלם תשלום סמלי. אין לנו כוונה להוסיף פרסומות ובאנרים מעצבנים לאתר, אלא שהוא יישאר על בסיס עמלות בלבד. יש אתרים דומים בעולם דוגמת etsy, שניתן למכור בו עבודות יד, אבל הם לא מתמקדים באופנה. יש גם אתרים שנותנים מענה לחלק מהפרמטרים שאנחנו מכוונים אליהם, כמו אתר של אנשים שמצלמים את מה שהם לובשים ביומיום אבל אף אתר לא נותן את כל החבילה כמונו. וחוץ מזה מחיר העמלה שלנו הוא תחרותי".

דריה שועלי עבדה עד היום כעורכת חדשות החוץ ב"הארץ", ראש מערכת החדשות של וואלה!, עורכת המגזין המגזין "עלמה" מבית ידיעות אחרונות, עורכת בשבועון טיים אאוט, כתבה את סדרת המערכונים "אפידורל" ונתנה ייעוץ קריאטיבי באינטרנט ובטלוויזיה. על הדרך היא גם לקחה קורס במכללת מרים ועיצבה ליין של בגדים אורבניים.

היא מופיעה בבית הקפה בשמלה אביבית ואופי ג'ינג'י, מוציאה מהתיק את לפ טופ המחמד שלה, משוויצה באתר ונשאבת לעולם שכולו OMG .

"אחרי שחשבתי על הרעיון לאתר סיפרתי עליו ליעל גבעון, חברה טובה, שעבדה כמנהלת שיווק ב- ICQ וכסמנכ"ל מווצר ושיווק בספידביט. היא התלהבה והאמון שלה באתר נתן לי כוח ורוח גבית. על מנת לגייס את ההשקעה הראשונית היא הציעה לי לפנות לג'ף פולבר, משקיע אמריקאי יהודי, חובב ישראלים, שמגיח לארץ כל מספר חודשים ומאפשר ליזמים מקומיים להציג בפניו במשך 20 דקות את הרעיון שלהם. הוא אהב את הרעיון והחליט להשקיע בו. ומשם זה התחיל להתקדם. הצטרפו משקיעים פרטיים נוספים, התפטרתי מהעבודה כסגנית עורך במוסף "הארץ" וצירפתי לפרויקט את השותף הטכני שלי, יריב חבוט, מייסד ישראבלוג ואת יעל גבעון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

יש לא מעט ממתקים באתר. אבל, מה הסיכוי שהשמלה שלובשת השבדית הדקיקה תהלום את מידותיי?

"כדי להיות ברורים יותר אנחנו מעודדים את המעצבים לכתוב את מידות הבגד. לא תיאור ערטילאי של סמול או לארג', אלא ציון מידות מדויקות של האורך והרוחב של הבגד ומידות הדוגמנית שלובשת אותו. וחוץ מזה גם כשאת קונה בחנות בגד ממעצב צעיר, הוא יהיה ייחודי והבד והרעיון יהיו מעניינים, אבל לא פעם יש צורך להתאים אצל תופרת את הגזרה לגוף שלך."

איך אתם מפיצים ומיחצנים את האתר בחו"ל?

"בארה"ב וביפן נהוג לרכוש פריטי אופנה באינטרנט. ב-2007, תושבי ארה"ב הוציאו 18.3 מיליארד דולר על קניית בגדים ונעליים באינטרנט. זה מתחיל לחלחל גם באירופה, למרות ששם פחות משתמשים בכרטיסי אשראי. אנחנו מפיצים את האתר גם באופן אינטרנטי ויראלי בעזרת בלוגרים של אופנה, בטוויטר ובפליקר, ויש לנו כמה משתמשות קבועות באתר שהפכו ל"מנהיגות הקהילה " ויפיצו את האתר באופן אינטרנטי וגם בדרך הסיזיפית, דרך הרגליים. לדוגמא יחלקו ב"סנדיי מרקט" בניו יורק פליירים על האתר".

יש מעצבים באתר שאת מחבבת במיוחד?

אחרי מבט 'בחירתה של סופי' שועלי עונה " קשה לי לבחור. אבל נראה לי שהית'ר קלי האמריקאית היא מאוד 'סנס אוף פאשן'. היא עושה קוסטמייזינג ( פירוק והרכבה מחדש) לבגדי וינטג' ומוסיפה להם מגע אישי, מדגמנת את הבגדים ומוכרת אותם במחירים סבירים. אני אוהבת מאד גם את שאן שאן היפנית הצבעונית, שגם מצלמת את עצמה באאוטפיטים מקסימים וכובשים ומוכרת באתר בגדים קוקטיים בעיצובה".

העובדה שהאתר כתוב באנגלית לא תרתיע את הקהל הישראלי?

"זה אתר בינלאומי וקהל היעד שלנו הם לא רק ישראלים. כמובן שאשמח אם מעצבים ישראלים צעירים ימכרו אצלנו כי אני חושבת שנעשים פה דברים מיוחדים שמאוד יאהבו בחו"ל. אבל אנחנו מכוונים לגולשים מכל העולם."

יש שאיפה לחבור לגוף אינטרנטי אחר בעתיד?

"לא כרגע. לפעמים לדברים וגם לחיים יש דינמיקה משלהם אבל זו לא הכוונה. השאיפה שלנו היא להיות אתר מצליח."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully