וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכל טבעת יש מרפסת

גלי רבינק

19.5.2009 / 13:38

טובי פרבר חושבת שתל אביב היא יהלום, למרות שהוא לא תמיד מלוטש ומעצבת סדרת תכשיטים חדשה לפרויקט חגיגות ה-100 לעיר

לכבוד חגיגות המאה של תל אביב, יזמה חברת "קרינולינה" בשיתוף מנהלת המאה ועיריית תל אביב פרויקט ובחרה 100 מעצבים שיעצבו פריט במיוחד לעיר החוגגת. צוות השופטים מנה את היסטוריונית האופנה וראש החוג לעיצוב אופנה שעבר בשנקר איילה רז, עיתונאית האופנה המיתולוגית של "ידיעות אחרונות" -נורית בת יער ורן שבני, ראש המחלקה לעיצוב אופנה המרכז האקדמי ויצ"ו חיפה.

המעצבת

טובי פרבר (45) החלה את דרכה בלימודי אמנות ועיצוב תפאורה ותלבושות לתיאטרון, וב-1989 סיימה לימודי צורפות. התגוררה באירופה וארה"ב, שם ספגה השפעות שונות ורכשה ידע נוסף בעיצוב תכשיטים, כולל מספר קורסים ב-FIT לעיצוב ורישום תכשיטים. עם חזרתה לישראל עברה התמחות של כשנתיים וב-1994 החלה דרך עצמאית בסטודיו משלה. כאן החלה להתמקד בעיצוב תכשיטים בהתאמה אישית וכן בשיווק לחנויות. בשנת 2007 פתחה טובי חנות - סטודיו בתל אביב.

מה תל אביבי בפריט שעיצבת?

"בחרתי בעיר הלבנה כמקור השראה. בניני הבאוהאוס בעלי מראה ה'פיין' האריסטוקרטי, שמתכתבים עם הבריזה הים תיכונית וה'איש הקטן' ברחוב, הבניינים הלבנים המשדרים איפוק מינימליסטי, חף מכל קישוט שאינו פונקציונלי וריבוי חלונות ומרפסות, שמחברים בין המתחם הפרטי והציבורי.

בסט התכשיטים שיצרתי, ניתן לראות את ההשראה של המרפסות המתעגלות. עיבדתי את הזהב בשיטה המוציאה ממנו את הזוהר הצהוב, כמו האורות הנשקפים מחלונות הבניינים התל אביביים. שיבצתי יהלומים מלוטשים ולא מלוטשים בשורות, כחלונות הבתים, חלקם מאובקים, חלקם נקיים, כיאה לעיר הזו, הלא סטרילית, שהיא חיה ונושמת."

פז"מ בתל אביב

"במקור אני מחדרה ועשרים וחמש שנה מתגוררת בתל אביב. עבור בן הזוג שלי, שהוא תל אביבי בכל רמ"ח אבריו, צפון הארץ זה צפון תל אביב ודרום הארץ מסתיים בדרום העיר."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

שישי בבוקר יום יפה

"אני עובדת בימי שישי, אבל, תמיד משתדלת אחרי פיזור הילדים בבתי הספר, ליהנות מכמה דקות של זמן איכות עם בן הזוג, לשתות קפה של בוקר בבית הקפה ולרפרף בעיתוני השבת."

חנות אופנה אהובה

"שרה בראון, גרטרוד וגוסטה."

צריכת קפאין

"בקפה השכונתי 'סוכר'. יש בו אווירה ביתית (הוא גם נמצא מתחת לבית שלי), עיצוב נקי ולא מנוכר, קבלת אורחים חמימה שאף פעם לא זולגת למחוזות מעיקים."

צריכת פחמימות

"לאחרונה גילינו את 'פורטונה דל מר' במרינה בתל אביב. תפאורת הים, המוזיקה הנעימה והאוכל שם, נותנים לי להרגיש כאילו אני בחופשה בחו"ל לכמה שעות."

תל אביבית שאני מעריכה

"השחקנית, חנה מרון. היא מייצגת עבורי שכבה תרבותית שנתנה, יצרה והטביעה את חותמה על העיר. היא ממייסדי תיאטרון הקאמרי, שהביא עמו בתחילת הדרך משב רוח רענן ליצירה המקומית.

למרות שאני לא מכירה אותה באופן אישי, בראיונות בעיתונות היא תמיד הצטיירה בעיניי כמי שחיה את העיר ואוהבת אותה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully