וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קרה לחן של רונן

לירוי שופן

21.5.2009 / 9:05

רונן חן פותח חנות ראשונה במרכז לונדון ומושך לכיוון צעיר יותר ודרמטי פחות. האם ההתרחבות באה על חשבון כתב היד הפרטי שלו?

האם כשגדלים מאבדים קצת מהאופי? זוהי אחת השאלות שרונן חן צריך לענות עליה, עם השקת קולקציית הקיץ החדשה שלו.

לפני כמה שבועות חנך חן חנות חדשה ברחובות, המצטרפת לעשר החנויות הפרוסות ברחבי הארץ. באותה נשימה הוא מודיע כי המכירות לחו"ל עוברות שדרוג משמעותי. לא רק מכירה לכ- 350 חנויות מעבר לים, אלא בוטיק על שמו, שייפתח בלונדון בעוד כחודש, בלוקיישן הסמוך למארבל ארץ'. "החנות כולה, כלומר הרהיטים והפריטים בה, יוצרו ועוצבו בארץ, ונשלחו במכולה ללונדון. הם יעבדו בדיוק באותה שיטה שאנחנו עובדים בה בארץ", הוא אומר כדי להבטיח שאותה החוויה תישאר גם שם.

ההצלחה שלו מחושבת היטב. רונן חן, בעל כישרון בולט בתחום, כנראה השכיל ללמוד היטב מה הלקוחה שלו רוצה. "כשאני מסתובב בחנויות ופוגש לקוחות, יש משפט שחוזר על עצמו באופן קבוע – 'אני מרגישה שעיצבת במיוחד בשבילי". יחד עם קשירות ומשחקי בדים, הוא מצא את הצומת האסטרטגית של בגדים מחמיאים, עשויים היטב, שיש להם, כמו שהוא אומר זאת, "אינפוט של מעצב", כלומר ערך מוסף נועז ואחר. גם אם הופנתה אליו בעבר ביקורת על שימוש באלמנטים חוזרים בקולקציות שונות, אלו הקטגוריות שגיבשו את כתב היד שלו, והפכו אותו לנסיך מיושב בממלכת האופנה המקומית.

טרנדי מתמיד

למרות זאת אפשר להבחין, שבשתי העונות האחרונות רונן חן שינה במעט את הגישה, אולי מתוקף גידול הקולקציה ומספר החנויות. הוא מושך לכיוון צעיר יותר, נקי יותר, ודרמטי פחות, המתבטא בסילואט צר, דיטיילים מעודנים, ומשחקי בד פחות דומיננטים. הכוונה היא לשבות גם קהל שאינו הקהל הטבעי שלו בדרך כלל.

השאיפה לדבר גם אל קהלים אחרים מובילה למסקנה שאכן האופי קצת הלך לאיבוד, בכל ניסיון הגדלות הזה. התחושה החזקה ביותר שעולה מקולקציית הקיץ היא, שאותו אינפוט, הטאץ' העיצובי הייחודי שחן מדבר עליו, הולך ונשחק.

קולקציית הקיץ, טרנדית מבעבר, מביאה מכנסיים אפורים בגזרת צינור גבוהה שכיסיהם מנוקדים בכפתורים, חצאית בהדפס אביבי ונאיבי של פרחים בצהוב - אפור או שמלת קשירה מלאת נוכחות העשויה רבידות בד בכמה מרקמים של שחור. פריטים כמו קרדיגנים דקיקים הנלבשים בשכבות או גופיה א-סימטרית מבד מפוספס בירוק, הם טייק סקסי על קז'ואל נחשק ומבוצע היטב. על הנייר, יש לו את כל מה שאתן רוצות, רק שלא בטוח שיש את זה רק אצלו.

יפים הפריטים ככל שיהיו, ומחמיאים ככל שיהיו (והם אכן כאלו), הפערים בינו לבין רשתות אופנה הולכים ומצטמצמים באופן משמעותי. קשה לקבוע האם הרשתות הולכות ומשתכללות, או שהמעצבים נוטים מתוקף מסחרי לעגל פינות עיצוביות כדי לפנות למכנה רחב יותר, אבל התוצאה ברורה. הערך אופנתי של הבגדים הולך וקטן. זהו אינו דבר רע בהכרח, אבל לא בטוח שהצהרה כמו "זה מזכיר את הוניגמן", בין אם מדובר בקטלוג עצמו ובין אם מדובר בעיצובים, הייתה משמחת מישהו. רונן חן יכבוש את העולם. רק שלא ישכח להטביע בו את חותמו.

מחירים: חולצות וטוניקות: 199-350 שקלים, מכנסיים: 420-640שקלים, חצאיות: 380-690שקלים, שמלות: 490-890 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully