וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקרואה הגיש בקשת הגנה מנושיו

2.6.2009 / 12:09

כריסטיאן לקרואה הגיש השבוע לבית המשפט לענייני מסחר בפריז בקשה להגנה מפני נושיו

לאחר 22 שנות פעילות של בית האופנה שלו, מעצב האופנה הצרפתי כריסטיאן לקרואה (63) מסתמן כקורבן האחרון של המיתון הנוכחי. בית האופנה הנושא את שמו (Christian Lacroix SNC) הגיש השבוע לבית-המשפט לענייני מסחר בפריז בקשה להגנה מפני נושיו. המותג הנמצא בבעלות קבוצת הדיוטי-פרי "פאליק", כך מסתבר כעת, מעולם לא נשא רווחים וב- 2008 הפסיד כ- 10 מיליוני יורו. ההפסדים הכבדים ביותר נרשמו בארצות-הברית בעקבות צניחה בהזמנות שהתקבלו מאת משווקים מרכזיים כמו "סאקס פיפת' אווניו" ו"נימן מרקוס". גם בחנויות החברה בניו-יורק ובלאס-וגאס נרשמו הפסדים ככל הנראה בשל המיתון.

גם יצרני קו הבישום של המותג החליטו לא לחדש את ההתקשרות עם "לקרואה" לאחר 2010, מה שאומר שבשמי המותג עלולים להיעלם מן השוק. בית המשפט יחליט אם החברה תימכר לטובת מחיקת חובות או תמשיך להילחם על קיומה.

לקרואה עצמו לא דיבר עם התקשורת על הנושא, אולם במזכר ל- 125 עובדיו גילה שמזה מספר חודשים הוא עובד ללא שכר ושהוא יעשה את המקסימום למען המשך פעילות החברה.

הקליינטים הנאמנים

לקרואה, בוגר ה"סורבון" במחלקה ללימודי היסטוריה של האמנות ששאף לשמש כאוצר תערוכות ב"לובר", החל את דרכו העולם האופנה ב- 1981 ב"הרמס". ב- 1987 הוא פתח בית אופנה משלו שתוכנן לפעול על-פי המודל של "דיור" ו"שאנל" - בתי אופנה מבוססים המתמחים בביגוד מוכן ללבישה ולפי הזמנה לנשים וגברים ובתיקים, הנעלה ואיבזור.

במהלך פעילותו נודע לקרואה בקולקציות מפוארות בעלות השראות היסטוריות, בעיקר מהסגנון הויקטוריאני. בין סימני ההיכר שלו: חצאיות בלון (le pouf), קווי צוואר נמוכים חושפי חזה (décolleté), הדפסים פרחוניים שלעתים נרקמו בעבודת יד בסדנאות מקומיות, מחוכים וקרינולינות.

המותג כלל גם ביגוד במחירים נמוכים וג'ינסים, אם כי לתחום זה ניתנה תשומת לב פחותה ביחס לזאת שניתנה לקולקציות תפירת העלית. עבודותיו של לקרואה זכו לרוב לביקורות טובות וב- 2002 אף הוענק לו אות "לגיון הכבוד" עבור תרומתו לענף האופנה הצרפתי. עם זאת, היו מי שטענו נגדו שעיצוביו מתעלמים לחלוטין מצרכיה של האישה העובדת, כיום.

על מעריצות המותג נמנות ניקול קידמן, מדונה, כריסטינה אגילרה ונטלי פורטמן.

בדברים שנמסרו רשמית למגזין תעשיית האופנה WWD (Women Wear Daily) על-ידי החברה נאמר כי "למותג יש קבוצה נאמנה של קליינטים ותשתית חזקה. זהו המפתח להמשך פעילות בעתיד". קולקציית סתיו-חורף 2009-2010 של בית האופנה, כך הובטח, תוצג כמתוכנן ביולי.

בהכנת הידיעה השתתף לירוי שופן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully