וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כפכפו את העיר

גלי רבינק

2.6.2009 / 14:00

כפכפים מאויירים בדמויות עסיסיות של נשים חושפניות וערסים מושכים מהסבנטיז - המעצבת איריס תלמי בפרויקט 100 לתל אביב

"מעצבי המאה" הוא פרויקט ההצדעה של עירית תל אביב לציון מאה שנים של אופנה וסגנון חיים בבירת האופנה הישראלית. במסגרת הפרויקט גויסו נציגים מעולם האופנה ה"בוטיקי" של תל אביב, מעצבי על ומעצבים צעירים ומבטיחים לטובת עיצוב 100 פריטים. אלה יוצגו בתערוכת קונספט שתוצג במשך חודש במשכן לאמנויות הבמה. התערוכה תציג דיאלוג בין המאה החולפת למאה הבאה של אופנה בתל אביב באמצעות שילוב בין פריטי הקונספט ופריטי אספנות נדירים של מעצבי העבר כגון רוז'י בן יוסף, פיני לייטרסדורף, לולה בר ועוד.


את הפעילות יזמה "קרינולינה - מעצבת דעת קהל", משרד תקשורת לעסקי בוטיק, על מנת לקדם 100 עסקי בוטיק בתחום האופנה, שנפגע בתקופת המיתון. האוצר ראשי של התערוכה הוא המעצב יובל כספין. התערוכה תהיה פתוחה לקהל הרחב ולא כרוכה בתשלום.

המעצבת

איריס תלמי (43) מעצבת נעליים ואביזרים מעל 15 שנה. בוגרת "שנקר" במחלקה לעיצוב אופנה. החלה את דרכה המקצועית בחברת נעלי "נימרוד" ושימשה כמעצבת הראשית במשך כשמונה שנים. לאחר מכן המשיכה איריס ללימודי תואר שני בפקולטה לארכיטקטורה בטכניון במסלול לעיצוב תעשייתי .
באפריל 2004, נולד המותג it - "בחרתי בשם, כי אלו ראשי התיבות של שמי ושל מולדת היופי, איטליה".

מאז ועד היום עוסקת בעיצוב, יצור ושיווק נעליים תחת המותג it, וכפרילנסרית עבור חברת נעלי yoopi. לאחרונה השיקה קו מוצרים נוסף הכולל חגורות עור וטקסטיל ותיקים קטנים.

מה תל אביבי בפריט שעיצבת?

"כששמעתי לראשונה על הפרויקט לעצב פריט בהשראת תל-אביב, הייתה לי תמונה ברורה בראש של הפריט שאעשה. החלטתי לעצב כפכפים כמחווה לספר 'תמונות יפואיות', שכתב מנחם תלמי, חמי והסבא של בנותיי, ואייר בכישרון רב הצייר שמואל כץ.

האיורים על גבי הרפידות נלקחו מן הפרק 'חפש את האישה', בו מצוירות דמויות עסיסיות של נשים בלבוש חושפני וגברים עם לוק הערס של שנות השבעים. קווי הכפכפים מעוגלים כמו חמוקיים נשיים. הגפה עוצבה כמחווה לסנדל התנכי. והצבעים שחור,לבן ואדום, נבחרו כצבעיים נשיים וסקסיים. וזה יצא מאוד תל אביב של היום."

פז"מ בתל אביב

"כיום אני מתגוררת בהרצליה. גרתי שבע שנים בתל אביב. הדירה הראשונה שלי הייתה מעל שוק בצלאל, כדי להיכנס אל הבניין הייתי צריכה לעבור דרך דוכן בגדים. בעיניי זה היה מקסים, אבל בעלי עד היום משוכנע שהוא הציל אותי מהאשפתות."

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

שישי בבוקר יום יפה...

"אני תמיד משתדלת לחסל את כל הסידורים עד יום חמישי בלילה ואז יום שישי הוא יום חופשי לשוטט ברחובות (אני שונאת קניונים) בשכונת נווה צדק וברחוב דיזנגוף."

חנות אופנה אהובה

"בעבר הייתי מגיעה במיוחד לחנות לוליפופ בדיזנגוף, אבל היום אני קונה לפי מצב רוח ופריטים שמוצאים חן בעיניי."

צריכת קפאין

"אני חובבת את תרבות בתי הקפה השכונתיים ולכן כל פעם שאני בעיר, אני מאמצת את ה'שכונתיים' של החברות התל אביביות שלי."

צריכת פחמימות

"אני מאוד אוהבת לגוון ומאוד אוהבת לאכול. מהחומוס של אבו חסן ועד סושי קאי ברמת החייל. חשוב לי שהאוכל יהיה אסתטי, גם צלחת חומוס שנוגבה כמו שצריך זה אסתטי בעיניי."

תל אביבית שאת מעריכה

"החלטתי לתת את הכבוד לבתיה עוזיאל, שבעיניי היא מוסד ומותג. היא הקדימה את זמנה וחשבה על זמן איכות עם הילדים ועל כל הנושא האקולוגי והמחזור, הרבה לפני שזה הפך לטרנד. כחברת ילדות של חמותי, היא הייתה אורחת בחתונה שלי ולמתנה היא צירפה את הזמנת חתונה והפכה אותה ליצירת אמנות עם צדפים ומתכות, מהם יצרה גלים ושקיעה. יום יבוא וזה יהיה פריט לאספנים."

חנויות: ניצה ומאשה, דיזנגוף 154 תל אביב; תשורית, אבן גבירול 40, תל אביב; רשת חנויות yoopi.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully