וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היקום קולט

גלי רבינק

7.6.2009 / 8:58

סמדר פולה עזריאל העזה לחלום על מכירה של האביזרים בעיצובה, בחנות הצרפתית הנחשבת 'קולט'. התעוזה השתלמה לה

פרובינציאלי שמובנציאלי, זה עדיין עושה נעים בגב כשישראלי מצליח בחו"ל. יש משהו מספק בכך שפתח תקווה סיטי יכולה להשאיר סימני שיניים בניו יורק ושיש לנו עוד כמה טריקים ללמד את הבריטים. סמדר פולה עזריאל (35), מעצבת אביזרי אופנה, הקימה את המותג "פאולה ביאנקו" לפני 4 שנים וחיפשה את דרך האבנים הצהובות שלה להצלחה בחו"ל. אמנם אני נמנעת מלקרוא ספרות רוחנית בשנקל, אבל אנשי ה"סוד" הדליפו שלפעמים משתלם ללחוש ליקום לאן אתה שואף להגיע.

"אחרי חצי שנה של עיצוב תכשיטים ישבתי במטבח הביתי עם אחי ואמי החורגת, ואמרתי להם שאני חושבת שהתכשיטים שלי הם מאוד "קולט" - חנות האופנה המוערכת והמפורסמת בפריז. עצם האמירה נשמעה לי יומרנית כי הייתי מעצבת צוציקית, מתחילה בקנה מידה מקומי, ישראלי ולא ידעתי איך אני אשווק את מרכולתי לבית אופנה פריזאי נחשב".

מפגש מקרי לפני שנתיים וחצי ביריד המעצבים עם דיאנה חורגיס, היבואנית של חנות האופנה התל אביבית פביאני, עזר לה להתקדם לעבר המטרה.

"לא הכרתי אותה, היא הגיעה לדוכן שלי, הציגה את עצמה ונתנה לי פידבקים וחיזוקים חיוביים. היא אמרה שלדעתה השוני בתכשיטים שלי מרתק ושאני על המסלול הנכון. כך היא ליוותה אותי מאז, בלי לבקש תמורה, עם הצעות נבונות של מי שמכירה את השוק הבינלאומי".

בזכות שברי פורצלן

"לפני שנה וחצי יצרתי קולקציה שנקראה "אליס אחרי מסיבת התה", עם תכשיטים שבהם שברי פורצלן וכיתובים ברוח הספר. דיאנה הגיעה, התרשמה ואמרה לי 'את מוכנה לחו"ל'. היא נתנה לי אי מייל של סוכנת מפריז, הדריכה אותי מה לכתוב לה ואילו תמונות לצרף ומיהרה לצנן את התלהבותי, כדי שלא אתאכזב. היא אמרה שבגלל שמדובר בתקופה עמוסה של 'שבוע האופנה', מרבית הסיכויים שהתשובה תתעכב.

שלחתי את האי מייל ובמפתיע כעבור כמה שעות הסוכנת חזרה אלי עם תשובה, שכרגע היא לא מחפשת מעצבים חדשים אבל שאני מסקרנת אותה. אז כתבתי לה מייל נוסף ובסופו הוספתי בשירבוט נון שאלנטי שבסוף שבוע אהיה בפריז ואשמח להיפגש. כמובן שלא היה לי אפילו כרטיס טיסה. המפגש הזה הוליד את חוזה ההתקשרות בינינו".

לאן זה הוביל?

"במרץ השתתפתי בשואו רום השלישי שלי בפריז וזו הייתה ממש קפיצת מדרגה בהיענות, בהתלהבות ובהזמנות. קיבלתי הזמנות מבית הכלבו "הרווי ניקולס" הלונדוני, סטייסי דוגויד, עורכת האופנה הראשית של Elle UK הזמינה פריטים לעצמה והתעניינה אצל הסוכנת בנוגע לקולקציות עתידיות שלי.

והיו גם הזמנות מחנויות אופנה ברוסיה, שוויץ, בלגיה והחלום הרטוב שלי - הזמנה מהחנות 'קולט' בפריז. אני כבר מחכה לראות את התכשיטים שלי בחלון הראווה שלהם ומסתקרנת לראות איזה תג מחיר הם יצמידו להם".

השראה מפיטר פן

בקולקציית הקיץ שעזריאל עיצבה, יש תכשיטים דרמטיים עם נגיעות רכות ופייתיות של גוון ורדרד, שרשרת עם תליון מאסיבי בצורת בננה שנקשרת עם סרט סאטן עדין; צמידים עם כפתורי קריסטל ירוקים; צמידים מלופפים בסרטי משי סאטן שנוצרו כגרסה קלילה לצמידים הצמריים מהחורף; צעיפים אווריריים עם כיתובים מפיטר פן וחותמות עץ ישנות של דפוס שקנתה בשוק הפשפשים בפריז והולידו שרשראות עם אותיות.

"העתקתי במדויק את הפונטים הישנים של החותמות, על העקמומיות וחוסר הדיוק שלהם", עזריאל מספרת, "והפכתי אותם לתליון קטן ועדין. אחרי משחק עם התליונים יצרתי גם את השרשרת 'מולטי קיוב' ששזורים בה 50 תליונים בלחץ שיוצרים ענק תלת מימדי עם הרבה נוכחות".

תפרגני לקולגות

"בארץ אני מאוד אוהבת את איילה בר, שכמה שאני לא מעיזה בצבעים, היא מתפרעת באופן מאוד מתוחכם ויש לתכשיטים שלה סגנון בוהמייני בורגני. היא עושה תכשיטים סקסים ומפעימים.
את עדי ושי לחובר שעושים עבודת צורפות ובתכשיטים שלהם יש גם משהו קלאסי, כמו באגטים קטנים עם גבינת שמנת וגם ריגוש כמו סוכריות קופצות בפה.

אני אוהבת את שירלי איציק מ'רובי סטאר', שהיא מבחינתי מחלוצות המעצבים הצעירים בתחום אביזרי האופנה בארץ. יש לה סגנון עיצובי שמאוד מזוהה איתה וכל זה ללא ידע פורמלי בעיצוב".

שאיפות לעתיד?

"יש לי לא מעט שאיפות ותוכניות, אבל אני שומרת אותן קרוב לחזה. מעדיפה לדבר על הישגים ועל מה שכבר עשיתי ולהפתיע בעתיד מאשר להבטיח ולאכזב".

'פאולה ביאנקו', הרכבת 12, תל אביב.

טווח המחירים: 3800 - 190 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully