וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצה שתרגישו בבית

גלי רבינק

3.6.2009 / 17:00

אלונה בר יונה מזמינה את התל אביביים לחגוג יום הולדת 100, עם מכנסיים שמסתיימים בגומי וחולצה רוסית שהפכה לשמלה

"מעצבי המאה" הוא פרויקט ההצדעה של עירית תל אביב לציון מאה שנים של אופנה וסגנון חיים בבירת האופנה הישראלית. במסגרת הפרויקט גויסו נציגים מעולם האופנה ה"בוטיקי" של תל אביב, מעצבי על ומעצבים צעירים ומבטיחים לטובת עיצוב 100 פריטים. אלה יוצגו בתערוכת קונספט שתוצג במשך חודש במשכן לאמנויות הבמה. התערוכה תציג דיאלוג בין המאה החולפת למאה הבאה של אופנה בתל אביב באמצעות שילוב בין פריטי הקונספט ופריטי אספנות נדירים של מעצבי העבר כגון רוז'י בן יוסף, פיני לייטרסדורף, לולה בר ועוד.


את הפעילות יזמה "קרינולינה - מעצבת דעת קהל", משרד תקשורת לעסקי בוטיק, על מנת לקדם 100 עסקי בוטיק בתחום האופנה, שנפגע בתקופת המיתון. האוצר ראשי של התערוכה הוא המעצב יובל כספין. התערוכה תהיה פתוחה לקהל הרחב במשכן לאמנויות הבמה, החל מה-16 ביוני ועד ה-10 ביולי. הכניסה לא כרוכה בתשלום.

המעצבת

אלונה בר-יונה (33) בוגרת המחלקה לאמנות פלסטית בבצלאל וקורס תדמיתנות של משרד העבודה. בתחילה מכרה את הבגדים שעיצבה בביתה בתל אביב, ולאחר פעילות של שנתיים במתחם נגה ביפו, פתחה במרץ האחרון חנות עם סטודיו צמוד בשוק הפשפשים. היא מעצבת בקו נקי,עם צבעים טבעיים. ובבגדים יש טאץ' נוסטלגי לצד סגנון אורבני ומינימליסטי.

מה תל אביבי בפריט שעיצבת?

"בין חלוציות ארצישראלית לאירופאיות. העליות מאירופה ומרוסיה הביאו איתן אופנה מחויטת ונוצר מפגש בין הפונקציונליות והאקלים שהחיים בארץ הכתיבו, לשיק האירופאי. האופנה הייתה הכלאה של בגדי עבודה עם טאץ' מאד 'פיין'. כך נוצר בתל אביב סגנון חדש ומפתיע. מכנסי העבודה הקצרים בעלי סיומת הגומי היו מאד נפוצים ואהובים וכן חולצת ה"רובשקה" הרוסית, חולצה בעלת צווארון סיני הנרכס בצד ועל גבי הצווארון ו'השינה' (העיבוד האורכי) הייתה רקמה אתנית.

בעיצוב השתדלתי לשמר את המראה התל אביבי. את המכנסיים הקצרים והסקסיים שמרתי די קרוב למקור, אם כי הושם יותר דגש על הגימורים וגם את קו המותניים הרמתי. החולצה הרוסית הפכה לשמלה ישרה בקו הברך ועליה הודפסה דמות החלוצה מהחצי לירה הישראלית הישנה."

פז"מ בת"א

"שש שנים. במקור אני מנווה מונוסון."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

שישי בבוקר יום יפה...

"כל השבוע אני נשאבת לעבודה השוטפת בסטודיו ומקדמת את הקולקציה. וביום שישי אני בחנות, מתאווררת, פוגשת לקוחות ושומעת פידבקים."

חנות אופנה אהובה

"החנות 'אחת אחת' של השכנות שלי בשוק, אלמוג וייס ומירה גפני, שמעצבות נעליים מקסימות. הן נתנו לי השראה לפתוח את החנות שלי פה בשוק ואני מרגישה שזכיתי באווירה צוענית, ססגונית ואנרגיית וינטג' משובחת."

צריכת קפאין

"שוב אפרגן ליושבי השוק. קפה פועה בשוק הפשפשים. מקום שתמיד מונחים בו פרחים על השולחנות, חפצים ותמונות נוסטלגיים עוטפים אותך והוא שואב אליו אנשים רגועים ונטולי פוזה."

צריכת פחמימות

"פיצה ג'וזפה בפלורנטין. מקום מקסים עם פיצה מעולה."

תל אביבית שאני מעריכה

"חברות שלי אדית ושלומית, שחקנית ומטפלת אלטרנטיבית (בהתאמה). מאז שהגעתי לתל אביב הן הפרטנריות שלי לבילויים, ים ושיחות על כוס קפה. הן נשים חזקות וחברות אמיתיות שמסורות לעשייה שלהן."

'אלונה בר יונה', יהודה מרגוזה 10 פינת רבי נחמן (בשוק הפשפשים), תל אביב. 03-6817875

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully