וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצוץ דק דק

אדר ריכטר, לונדון

4.6.2009 / 8:53

פגישה בלונדון עם סם מקנייט שאחראי לתסרוקת של הנסיכה דיאנה ומספר דוגמניות על. איש ששיער ארוך לא מרגש אותו בכלל

מעצב השיער הבריטי סם מקנייט אוהב נשים חזקות ואמיצות. מקנייט הוא אוטוריטה בתחום השיער. מאחוריו עשרות שערים לגיליונות ווג, פרויקטים מסלוליים ועיצוב השיער של הנסיכה דיאנה, והוא בהחלט מעדיף בחורות קצוצות שיער.

"כשאישה בתספורת קצרה נכנסת לחדר, מיד שמים אליה לב", הוא אומר בראיון שנערך איתו "במטבח של סם" - סטודיו הצילום שלו הממוקם במרכז לונדון. המקום בו הוא מבשל את המראה הבא של הדוגמנית הבאה על עוד שער של ווג.

הוא עצמו קירח כיום. אמנם אחד ממעצבי העל של תחום השיער ושגריר פאנטן בעולם, לא ממש חייב לצרוך מרכך על בסיס קבוע כדי לדעת על מה הוא מדבר ובכל זאת טראומת העיצוב הקשה ביותר שלו, לדבריו, היא ההתקרחות שלו עצמו.

הצדדים היותר מחזקים של חייו המקצועיים קשורים לאמון הגדול שרוחשות לו אומה טורמן, קייט מוס ונעמי קמפבל שמעריצות אותו ומוכנות לשים את שערן בידו. מקנייט מצידו נמס בעיקר מול קייט מוס.

"אני עובד עם קייט מוס כבר 6-7 שנים. היא מאוד מעוררת השראה ומאוד יפה", הוא אומר. "היא אוהבת להיראות תמיד מאוד יפה, היא לא אוהבת להיראות מגוחך, האיפור שלה תמיד מינימלי וקל לי לעבוד עם זה. יש לה יופי מעניין, לא קלאסי או משעמם, לא בנאלי".

הוא מכיר את אומה טורמן כבר עשרים ומשהו שנים והכין את קייט בלאנשט לטקס אוסקר האחרון. כשהוא מדבר על גיבורות הגלאם של עולם הדוגמנות, תוכלו לשמוע אותו משחיל בכל נשימה שנייה את המשפט "היא דוגמנית שאוהבת להיות יפה". לא ברור האם מדובר במחמאה או לא.

הרי איזו דוגמנית לא אוהבת להיראות יפה? ואולי הוא פשוט מתכוון לכך שהן לא אוהבות להיות בעלות מראה יצירתי במיוחד או יוצא דופן. מה שבטוח הוא שההעדפה האישית שלו היא בהחלט לא יופי רגיל. הוא מעריך במיוחד את התספורת הקצוצה של אגנס דיאן ונהנה לעבוד עם טילדה סווינטון ש"תמיד נותנת לי לחתוך את השיער שלה 'קשות' ולא מפחדת לעשות אקספרימנטים עם הלבוש שלה".

מקנייט הוציא את שער הווג הראשון שלו ב-1978, מאז ועד הגיליון האחרון שלו ביוני 2009 הוא הוציא עוד 60. הוא אוהב להצהיר ששיער זה לא כובע, וכשאתם רואים שיער של דוגמנית שעבר תחת ידיו, הוא רוצה שתרגישו שאתם רוצים לגעת בו. כששואלים אותו איזה משערי ווג שעשה הוא אהב במיוחד, הוא עונה: "נהנתי מכולם, אולי במיוחד מאחד מה-16 שעשיתי עם קייט מוס, אבל אני לא יכול לבחור את אחד מילדי".

הנסיכה ביקשה וקיבלה

טון הדיבור שלו הופך לרך במיוחד, כשעוברים לדבר על הנסיכה דיאנה. מקנייט הוא זה שהיה אחראי למראה של דיאנה בשנים 1990-1997, שכלל תספורת קצרה. מראה די יוצא דופן כשמדובר בנסיכה.

דיאנה היתה מחוייבת לקוד המלכותי, איך עבדת איתה?

"היא ביקשה ממני לקצר את השיער שלה, אז פשוט אמרתי כן, וזה היה כזה פשוט. הוא היה קצר לכמה שנים, ואז היא גידלה אותו קצת יותר ועשינו אותו קצת יותר רך".

אתה אוהב נשים חזקות ואמיצות?

"כן. אתה שם לב יותר לנשים בעלות שיער קצר, יש להן יותר נוכחות. ביטחון עצמי ואומץ, הם שתי תכונות שמשיגות יופי בעיניי. זה מה שהופך אישה ליפה, וזה לא קשור לצבע העור שלה, צורת העיניים או גודל הציצים".

תספורת צריכה להתאים לאופי והתנהלות של העומד בראשה. אתה חושב שספר הוא קצת כמו פסיכולוג?

"אתה צריך לגלות למה השיער של מישהו מונח בצורה כזו ולא אחרת, אז צריך לשאול הרבה שאלות. אני לא בטוח אם אפשר להגיד שזה פסיכולוג, זו בסך הכל שיחה".

מה היית ממליץ לאישה עם פחות ביטחון עצמי, מישהי שהיא קצת יותר ביישנית ומופנמת מבחינת עיצוב השיער?

"הייתי ממליץ לה על משהו שהוא לא קשה או מסובך מדי עבורה. אם זה מורכב מדי, אתה מאבד מהביטחון שלך".

מרכך ומים מינרליים

לפי מקנייט בשורת השיער לקיץ 09, היא שהכל הולך. אין העונה לוק אחד דומיננטי, יש הרבה נושאים, קצת השפעה מכל אחד, ומיקס מכולם. "יש גיוון וזה דבר חדש", אומר מקנייט, "הכל הולך. יש השפעה משנות ה-40 50, לצד סגנון גותי ויש הרבה שיער קצר, סטייל אגנס דיאן. זה אקלקטי, ההשפעה מכל מקום, קצר, ארוך, יש הכל".

מה שקצת יותר קשה הוא לנסות לשמור על שיער בריא ולאהוב את מה שיש. "תאהבו את השיער שלכם, ותרגישו ביטחון לגביו", מטיף מקנייט, "הדרך הטובה ביותר להציג שיער בריא שנראה טוב, היא בתספורות קלאסיות ופשוטות. אם מסתכלים על כוכבות בסרטי קולונוע ישנים, רואים שבדרך כלל יש להן תספורות על זמניות ואלגנטיות".

הטיפים של מקנייט לשמירה על שיער בריא כוללים מרכך, מסכות לשיער, ובאופן כללי השקעה של אקסטרה זמן בשיער. אל תחממו אותו יותר מדי ומרחו עליו מדי פעם קצת שמן לכמה ימים, כדי לתת לו לנוח. "לפעמים אני אוהב לתת לשמפו ולמרכך טאץ' אחרון עם מים מינרליים", אמר מקנייט בעבר לאתר boots.com. "למי ברז יכולה להיות רמת PH גבוהה יותר מזו שאפשר למצוא במים מינרליים, מה שמנפח את תאי השיער וגורם לטקסטורה קשה וקודרת. המים המינרליים עשויים לגרם לשיער להיראות מלא ומלא ברק".

"ככל שהשיער יותר ארוך, הוא יותר יהנה ממרכך", מסביר מקנייט, ובתור שגריר פאנטן, הוא ממליץ על שמפו ומרכך פנטן פרו-וי עם נוסחת האמינו S. "שיער הראש בנוי באופן טבעי מחומצות אמינו, ועם הזמן, בעקבות טיפולים שונים ונזקי מזג אוויר, מבנה השערה נשחק" , הוא מסביר, "נוסחת האמינו S מכילה אמינו סיליקון הידרוג'ל וקומפלקס של אלכוהולים שומניים, חומרים קטיוניים פעילי שטח ופולימרים מטפחים, שמסייעים לשיער להילחם בפגעי הזמן והאקלים".

"בכל אופן", מסכם מקנייט, "הדבר הכי גרוע שאישה יכולה לעשות לשיער שלה הוא לא לטפל בו, להתעלם ממנו ולא לאהוב אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully