וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנות העיר האמידות

גלי רבינק

8.6.2009 / 15:15

גם בשנות ה-20 היו פלצנים בתל אביב. אניה פליט חיברה בין הבגדים המעומלנים שלהם לאופנת בגדי הים של אז, לרגל חגיגות ה-100

"מעצבי המאה" הוא פרויקט ההצדעה של עירית תל אביב לציון מאה שנים של אופנה וסגנון חיים בבירת האופנה הישראלית. במסגרת הפרויקט גויסו נציגים מעולם האופנה ה"בוטיקי" של תל אביב, מעצבי על ומעצבים צעירים ומבטיחים לטובת עיצוב 100 פריטים. אלה יוצגו בתערוכת קונספט שתוצג במשך חודש במשכן לאמנויות הבמה. התערוכה תציג דיאלוג בין המאה החולפת למאה הבאה של אופנה בתל אביב באמצעות שילוב בין פריטי הקונספט ופריטי אספנות נדירים של מעצבי העבר כגון רוז'י בן יוסף, פיני לייטרסדורף, לולה בר ועוד.


את הפעילות יזמה "קרינולינה - מעצבת דעת קהל", משרד תקשורת לעסקי בוטיק, על מנת לקדם 100 עסקי בוטיק בתחום האופנה, שנפגע בתקופת המיתון. האוצר ראשי של התערוכה הוא המעצב יובל כספין. התערוכה תהיה פתוחה לקהל הרחב במשכן לאמנויות הבמה, החל מה-16 ביוני ועד ה-10 ביולי. הכניסה לא כרוכה בתשלום.

המעצבת

אניה פליט (28) המעצבת שמאחורי המותג בעל אותו השם, סיימה את "שנקר" במגמת עיצוב אופנה לפני שנה וחצי והספיקה לעצב בגדים עבור הסטודיו "Sharon Brunsher". לפני כחצי שנה הקימה סטודיו משלה.

"המטרה שלי היא ליצור פריטים שאינם טרנדיים, אלא בעלי אורח-חיים גבוה שיתפקדו כפריטי מפתח במלתחת הלקוחה. ההשראה שלי היא הלבשה תחתונה משנות השלושים, סגנון הצ'רלסטון הקופצני, קווי מחוך המחמיאים לגוף האישה וקווים ארוכים וזורמים."

מה תל אביבי בפריט שעיצבת?

"לתל אביב של אמצע שנות ה-20 הגיעו סחורות מפריז, דמשק ומצרים, שהשתלבו בתעשייה המקומית. קיבוץ גלויות שהתבטא בטקסטיל. תושבי הארץ הושפעו מהאופנה הפריזאית, בנות תל אביב האמידות נשבו בקסמה של אופנת שנות ה-20 ולבשו שמלות לבנות בגזרה ישרה, מעוטרות בשרוך שחור ומטפחת על הראש כצו האופנה. במקביל, התפתחה בתל אביב אופנת בגדי הים והתושבים נראו מהלכים בבגדי הים בלבד, בדרכם אל החוף.

הפריט שעיצבתי הוא מיזוג בין האופנה הלבנה והמעומלנת (מכותנה, משי, באטיסט ומהבד הגולמי) לאופנת בגדי הים, שכל כך מאפיינת את הרוח התל אביבית גם היום. עיר תרבות סוערת, בירת אופנה ועיר חוף בשטח אחד."

פז"מ בתל אביב

"7 שנים. נולדתי באוקראינה, עליתי לארץ בשנת 90' והתגוררתי עם משפחתי בירושלים."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

שישי בבוקר יום יפה

"למרות שאני לא טיפוס של בוקר, בכל שישי אני משכימה ומשוטטת משעה 8:00 בבוקר בשוק הפשפשים, לפני שכולם מגיעים. אני מסיימת את המסלול בחנות שלי ומתחילה לעבוד."

חנות אופנה אהובה

"אני חובבת חנויות יד שנייה ותמיד מוצאת פריטים מיוחדים ב'היה היה' ברחוב גאולה. החנות שבשבילי היא ההשראה 'אלברטינה' של יקירה אינהורן."

צריכת קפאין

"טאצה ד'ורו בנווה צדק. האווירה הטובה, העיצוב יפהפייה והקפה שלהם בוטיק איטלקי."

צריכת פחמימות

"מסעדת בליני בנווה צדק. מסעדה ותיקה עם אוכל איטלקי, פשוט וטעים. הכי אני אוהבת את הלחם שלהם, שנאפה בתנור עם זרדים, הכי בלאדי ופשוט שיש."

תל אביבית שאני מעריכה

"רונית אלקבץ. מעריכה אותה על ההישגים שלה כשחקנית, במאית ותסריטאית. מבחינה אופנתית אין לה צורך בסטייליסט שיכתיב לה מה ללבוש. יש לה סגנון אישי משלה וטעם משובח עם האמירה ייחודית."

Anya fleet, החשמל 21 תל אביב; מסריק 21 (פינת פרישמן) תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully