וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם ננעלו

אלישבע כספי

15.6.2009 / 14:06

לשלי ואילון סתת קומבור יש שתי חנויות נעליים, ארבעה ילדים, רצון בלתי פוסק להתחדש ועכשיו גם הכרה מתערוכת ענק במילאנו

צמד הסנדלרים המודרני - שלי ואילון סתת קומבור, מקימי מותג הנעליים הישראלי "קאפל אוף", עסוקים בחילופי משמרות והעברת הפיקוד ביניהם, על חבורת ילדים (ארבעה. אחד בעגלה - כולם שלהם) בדיוק כשאני מגיעה לראות את הקולקציה שעיצבו לקיץ 2009. אני ממתינה בנימוס, עד שמסכמים אם להכין למחר כדורי שוקולד מקושטים בסוכריות כסף או בסוכריות ירוקות, והחבורה העליזה מתפזרת.

בלתי אפשרי לכתוב על הנעליים שעושה הזוג הזה מבלי להתייחס להיותם להטוטנים המדלגים באפקטיביות שלווה, לפחות כלפי חוץ, בין חובות ההורות המקיפות שלהם, שתי החנויות שלהם, הסטודיו שהם מנהלים וההתעקשות על עיצוב נעליים קונספטואליות, שיבטאו בכל פעם רעיון חדש ומתפתח בתפישתם העיצובית.

בספטמבר הם מתעתדים להציג בתערוכת MICAM הבינלאומית במילאנו, הנחשבת לתערוכה הנעליים הגדולה ביותר באירופה. זו הפעם ראשונה לדברי שלי, שמותג ישראלי מתקבל להציג שם ועוד במיקום הנחשב של ביתן המוקדש למעצבים בינלאומיים ייחודיים. מדובר במחווה של כבוד והכרה שממלאת אותם סיפוק וביטחון, אך מוסיפה כמובן עוד עבודה.

גיאומטריה לסוליה

בקולקציית הקיץ הנוכחית הם ממשיכים לחקור את החומר, לפרק את הנעל וליצור חיבורים חדשים ולא שגרתיים. בנעליים החדשות שלהם יש שילובי חומרים ומשחקי טקסטורות שיצרו קבוצות שונות המרכיבות את הקולקציה. בין המעניינות שבהן, קבוצה המכונה "פספסים" שהיא סדרת להיט לדברי שלי.

הנעלייים בסדרה הזאת מורכבות מרצועות עור דקות בשני גוונים של אפור ושחור, ומגיעות בגרסה שטוחה, שמחמיאה מאוד לרגליים של שלי כשהן נתונות במכנסיים קצרים ופדיקור אדום בוהק. יש גם גרסה עם עקב קטן לאלה שפשוט חייבות. בקבוצה הזאת יש גם סנדלים בהשראה אפריקאית, שמעוטרים במה שנראה כמו קוצים או קשקשים, בשילובי צבעים קיציים כמו כתום-ירוק וורוד או חום-סגול וירוק.

הרפת - התפתחות

השניים חשבו גם על קבוצה הממשיכה את השימוש בשילובי גומי P.V.C שאיתו הם בנו בחורף האחרון את הגרסה המוצלחת שלהם למגפי רפתנים. אם תרצו, יש כאן סוג של התפתחות אבולוציוניות שהולידה מגפון קיצי שטוח בצבעי שחור ולבן, מעור רך, בסגנון גלדיאטורים עם רצועות P.V.C.

עוד הם עיצבו כפכפים מרשת נירוסטה שהפכה לאריג, וכפכפים (גם סגורים לאלה שלא אוהבות לחשוף אצבעות אפילו בקיץ) בטכניקות שונות של כיווצים, קיפולים ושכבות של עור רך שיצרו תוצאה חדשה וייחודית.

קבוצות נוספות בקולקציה הם של סנדלים וכפכפים שמעוצבים בהשראת עולם האריזות וכפכפים וסנדלים עם ספידה שצורתה גיאומטרית. הנעליים בסדרה הזו הן בצבעי אפור ושחור ויש להן רפידה בורוד בוהק שמוסיפה כתם צבע זוהר.

לפעמים נוצר להיט מסחרי

כפי שניתן להתרשם, הזוג סתת קומבר שופע רעיונות ויחד עם זאת מקפיד להישאר במסגרת גבולות טעמו האישי המאוד מוגדר. לפעמים נוצר להיט שהוא גם מסחרי (רחמנא לצלן, הם לא משתגעים על המילה הזאת) ולפעמים רעיונות מוצלחים מתקשים להמריא בשלב הביצוע, כמו הרעיון להדפיס צילומי אוויר של ערים בחו"ל על סנדלים במהדורה מוגבלת.

הרעיון מגניב, בעלויות מטורפות לדברי שלי, שמוצע על כן רק בהזמנה מיוחדת, לאלה המעוניינים בסנדלים עם צילום אוויר של ברצלונה למשל או טוקיו (מפתיע ומאוד ירוק, הייתי בטוחה שמדובר באמסטרדם). לעונת הקיץ הם גם ממשיכים לעצב גם את דגם תיקי הסוכרייה שלהם והפעם משלבים בדי ריפוד מוצלחים עם עור.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

נאמנים לתפישתם המחברת בין עולם העיצוב ועולם האמנות ולצורך שלהם ליצור משהו בעל ערך מוסף, הם ממשיכים בצילומי קולקציית הקיץ את שיתוף הפעולה עם הצלם-אמן יאיר ברק.

הצילומים מורכבים מצילומים משולבים של דיוקנאות של נשים וצילומי רגליים. הנוכחות הכפולה של הפנים והנעליים מטשטשת את הגבולות בינהם ויוצרת מונטאז' דאדאיסטי. החיבור של קאפל אוף לזרם הדאדאיסטי, ששאף לבטל את החוקים והכללים הקיימים באמנות וליצור משהו חדש ויפה יותר, בהחלט טבעי ומתבקש.

טווח מחירי קולקציית הקיץ: 600-1,150 שקלים. עכשיו 20% על כל הקולקציה.

קאפל אוף, דיזנגוף 207 ת"א; אוסישקין 31 רמת השרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully