וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרדי היה אוהב

לירוי שופן

15.6.2009 / 21:45

היא מסתובבת ברחובות פריז עם בלייזר ללא מכנסיים ועולה על הבמה עם בגדים תלת-מימדים - הסטייל המתמסר של ליידי גאגא

פחות משנה עברה מאז השיקה ליידי גאגא את אלבום הבכורה שלה, The Fame, ובזמן הזה היא הוכיחה, שהיא לא רק כותשת מצעדים בפופ אינטליגנטי. קולאז' תמונות הפפארצי שנוצר מהמעקבים הצמודים אחריה, מוכיח שמדובר באייקון האופנה המרעיש של העשור האחרון.

ההופעה שלה, פרי עבודתה עם קבוצת סטיילינג המכונה "האוס אוף גאגא", מחושבת עד הפרט האחרון. בשימוש החריג והמגרה שהם עושים בבגדים יש את הכוח לרסק את אמות המידה של הטרנדים ולהרכיב מהם זווית ראייה מרדנית וחדשה. היא מתמסרת לחלוטין לשונה, לפרובוקטיבי, לחתרני. הרשת גאתה כאשר היא נצפתה הולכת ברחובות פריז עם בלייזר ללא מכנסיים ושיער אסוף בצורה פפיון, או כשנראתה בלונדון, אוחזת ללא הפסקה בספל תה, שהיה אקססורי בלתי נפרד מהמראה כולו.

"אני אוהבת את דולצ'ה וגבאנה, אני אוהבת את ורסצ'ה, אני אוהבת את המטורף, את הדברים האקסצנטריים. אני לא יכולה לשלם את השכירות שלי אבל אני פאקינג מהממת", מצהירה גאגא, כשלמעשה, מהממת כמוה אין. ביחס לניוון הכללי בעולם האופנה, שאינו מצליח לנסח בשנתיים האחרונות אף אמירה גלובלית חזקה, ליידי גאגא, מסמלת את האופוזיציה היצירתית הכי משמעותית נגדו.

מרחבים של עור חשוף שעיצבה בעצמה

המסלול של סטפאני ג'ואן אנג'לינה ג'רמנוטה, שנולדה בשנת 1986 ביונקרס, ניו יורק, כאילו נותב במיוחד אל ההצלחה. שם הבמה שלה נגזר מתוך השיר המפורסם של "קווין", והיא עבדה קשה כדי להופיע. "הייתי הארטי גירל" היא מעידה על עצמה - למדה לנגן על פסנתר כבר בגיל ארבע, הופיעה בערבי מיקרופון פתוח בגיל 14 והצליחה להיכנס בגיל 17 לקבוצה מצומצמת של עשרים תלמידים מכל העולם, שהתקבלו בגיל צעיר לבית הספר לאמנויות של NYU.

כבר מתחילת דרכה, ככותבת להיטים עבור כוכבי על כבריטני ספירס או פוסיקט דולס, אי אפשר היה להתעלם מהמשיכה העזה שלה לבמה ולפרובוקציה. ליידי גאגא חגגה בסגנון יוצא דופן את חיי הלילה הפרועים של דאון טאון מנהטן. היא נהגה להופיע על הבמה כשהיא שרה להיטי רגע, בתלבושות יצירתיות עם מרחבים של עור חשוף, שעיצבה בעצמה. לצד הכישרון המוזיקלי, דבר אחד בלט יותר מכל: אופנה זכתה אצלה לחשיבות יוצאת דופן. לא סתם בחרו במקומות רבים לצטט את האמירה המפורסמת שלה ש"אופנה היא הכל".

אבל יש הבדל עיקרי שמבחין בינה לבין סלבריטאיות אחרות. ליידי גאגא לא רוצה להיות מודל לחיקוי אופנתי ולא רוצה להיות מכתיבת טרנדים, אלא להיות מקורית כל כך, עד שהיא אינה מושגת באמת. לכן היא מעוררת תשומת לב חריגה ללבוש שלה ומצליחה לרענן את עולם האופנה באופן ששום מעצב לא יכול לו. הרעש המוצדק שעורר צילום בשמלת בועות פלסטיק חושפנית, ביזארית וחוצנית לשער של מגזין המוזיקה "הרולינג סטון", הוא רק אחד מיני רבים אחרים.

תוכלו לראות אותה מקרוב

היה אפשר לחשוב, שהסגנון האופנתי יכתיב גם סגנון מוזיקלי וההפך, אבל אצל ליידי גאגא, נדמה שהדברים אינם קשורים. לפעמים הפער, בין המלודיות והמילים הפשטניות של השירים (סוחפים ומהנים ככל שיהיו), לבין הסטייל הדוקרני והאקסצנטרי הוא בלתי נתפס.

כאשר הוזמנה לתוכנית הטוק שואו של אלן דג'נרס כדי לשיר את הלהיט התורן "פוקר פייס", הקונסטרוקציה שחבשה על הראש בטאה זו היטב: יצירה סוריאליסטית בלתי לבישה של נזיר מאזר, הכובען הבריטי המטורף, שנראתה דומה יותר לטבעות של שבתאי מאשר לכובע. שום דבר במשותף עם הלחן הקליט להחריד. אולי כאן טמון כל הקסם.

לפני כשבועיים שוחרר הקליפ החדש שלה, "פפארצי", והציב רף חדש של אופנה פוליטקלי אינ-קורקט. הסרטון, שנמשך למעלה משבע דקות (מתוכן רק חציו מתמקד בשיר עצמו), אינו בוחל בדבר: ליידי גאגא מצולמת בראש מרוסק, בריקודים על כיסא גלגלים או שכיבה פתיינית על ספה ללא מכנסיים. הסגנון מושלם מכל בחינה - הן בסיפור המסגרת, הן בתפאורה הצבעונית וכמובן - ברצף התלבושות המסחרר.

בלי ספויילר - השיא מגיע כמובן בסוף. בסצינה אלימה ומשעשעת, הדיווה מופיעה כשהיא לבושה בחליפה צהוב ומשקפי שמש במוטיב "מיני מאוס" ביזארי, פרי מוחו של המעצב אקספרימנטלי ג'רמי סקוט. עם כזה יחס לאופנה, ההופעה המתוכננת בארץ בעוד כמה חודשים, תהפוך בוודאות לתצוגת האופנה הכי טובה שהייתה כאן אי פעם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully