וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיניים גדולות

הגר ליינקרם

17.6.2009 / 9:47

נעלי תינוקות עם שפיץ מחודד מחוטי משי, ענקים סרוגים לצוואר וגופיות סבא מחוטים, בבוטיק סריגה אוונגרדי חדש בתל אביב

'מנפרד מיליסנט' (Manfred Millicent) הוא שמו של בוטיק סריגה אוונגרדי חדש ברחוב בן יהודה בתל אביב, שמציע עבודות סריגה ייחודיות המשלבות חוטי משי, מתכת ואבני חן. הסורגת היא אריאל כהן, עולה חדשה מפריז שהחליטה לפני כארבעה חודשים להשתקע בחנות שהייתה פעם בית ממכר לחומרי ניקוי לרכב, ולשכן בה תכשיטים ובגדים סרוגים.

כהן, אוהבת לסרוג כמעט כל דבר, מציגה בחנות נעליים סרוגות זעירות לתינוקות, בעלות שפיץ מחודד ושרשראות עדינות סרוגות מחוטי משי שהן יפות וייחודיות מאוד. השרשראות מגיעות במגוון גדלים ודגמים, בעיקר בגזרת ענק די רחב ושופע עם דוגמאות של פרחים.

השימוש בחוטי משי הופך תכשיט, שעלול היה להיראות כבד ומגושם אילו היה עשוי מחומרים אחרים, למשהו יותר אוורירי ורומנטי. מלבד השרשראות ניתן למצוא בחנות המשמשת גם כסטודיו, שמלות קיציות סרוגות במשי וקרושה וכן תיקי ערב קטנים ועוד פריטים כמו גופיות סבא וג'ינסים שאותם שידרגה בהוספת רקמות ואבנים.

כהן, בת להורים חלוצים שעזבו את הארץ בסוף שנות ה-50, למדה עיצוב בפריז ועבדה בה כמעצבת טקסטיל, בין היתר בבתי האופנה של ז'אן פול גוטייה, ג'ון גליאנו ועמנואל אונגרו. היא סיימה לימודי תרפיה באמנות ועשתה תואר בפסיכולוגיה. כהגיעה לארץ הבינה במהרה שאת ההתמחות שלה בפסיכולוגיה יהיה כמעט בלתי אפשרי לתרגם לעברית ועל כן בחרה להתמקד באמנות שלה.

אוונגרד בפיח של אלנבי

את עבודות הסריגה שלה, היא הציגה בארץ במספר גלריות ואף זכתה לתערוכת יחיד ב"גם גלריה" שברחוב מאפו בתל אביב, שם הציגה בגדי ים ותכשיטים בהשראת הנופים והקיץ הישראלי.

לא מפליא שעבודותיה הוצגו דווקא בגלריות - כהן פועלת בתחום שהוא קשה להגדרה, הנע בין אמנות לאופנה ואת הפריטים הייחודים שהיא עושה קשה עוד יותר לקטלג או למקם בקונטקסט מקומי. עוד בפריז היא מכרה בעיקר בחנויות שהן יותר גלריות ושייכות לתחום האוונגרד, ובנוף הסואן של בן יהודה בחלק שקרוב יותר לאלנבי היא אף בולטת בחריגותה עוד יותר.

למרות המיקום המעניין, הלקוחות יודעות למצוא את הבוטיק וכהן מצפה בעיקר לתיירים מצרפת ואנגליה, שמציפים את האזור בעיצומו של הקיץ. אלה, לצד קונות שמוצאן מברית המועצות, יודעים להעריך את יצירתה הייחודית, לדבריה אולי מעט יותר מהצבריות המקומיות.

מחירים: נעלי תינוקות: 50 שקלים, שרשראות: החל מ-200 שקלים, תיקים: החל מ-90 שקלים, חולצות וגופיות: החל מ-150 שקלים.

Manfred Millicent, בן יהודה 9 תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully