וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשר ממאה

גלי רבינק

18.6.2009 / 12:27

מי זכר לטובה את הסינר של הסבתא, מי התרשם מבריכת גורדון וההתרגש ממכסי הביוב העירוניים - 10 מעצבים חוגגים 100 לתל אביב

בריכת גורדון

המעצבת עידית ברק (34), למדה עיצוב אופנה ב-F.I.T בניו יורק ולפני שש שנים השיקה את מותג הקז'ואל דליקטסן. הפריט התל אביבי שעיצבה הוא הומאז' לבריכת גורדון, שהייתה איקונה תל אביבית מאז 1956 ובמשך 50 שנה שימשה כתפאורת רקע לזיכרונות שונים. "עיצבתי שמלה שהחלק העליון שלה עשוי מכובעי הים הפרחוניים, מהלטקס, והבד משיפון-ליקרה, כשילוב של שמלת קוקטיל ובגד ים".

שוק הפשפשים

Pioo Pioo הוא מותג הרטרו הצבעוני של מור באואר (28) וקארין דרסה (28), בוגרות שנקר. הן התחקו אחר 100 השנים של ת"א בשוק הפשפשים של יפו וניסו לתת תחושה של מנהרת הזמן. הפריט שעיצבו מורכב מפיוז'ן בין-תקופתי, בין-תרבותי ובין-עדתי, ממש כמו תל אביב שהיא עיר מעורבבת ומבולגנת, המורכבת מכל כך הרבה סוגים של אנשים וצורות חיים.

מכסי ביוב

תמר הראל ועינת אגסי, מעצבות תכשיטים, נפגשו בבית הספר לצורפות "אומנית". הפריט שלהן הוא תכשיט, סוג של חותמת נוטריונית תל אביבית - מכסי הביוב, עם סמל העיר שמופיע עליהם, עם שבעת הכוכבים, שמסמלים 7 שעות של עבודה עברית. "הוספנו את השורה מהשיר של אלתרמן כי 'בכל זאת יש בה משהו'". אגס ותמר, שבזי 43 נוה צדק.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

סבתא בישלה דייסה

נעמה גראונלד (38), התייחסה בפריט שעיצבה דווקא לעקרות הבית של תל אביב. "המראה של סבתי התל אביבית המתרוצצת עם סינר, בין הבישולים לתפירות, חקוק בזיכרון והוא ההשראה לשמלת הסינור שעיצבתי. האישה התל אביבית של המאה ה-21 היא אישה עובדת, עצמאית, אבל היא לובשת שמלת סינר שמשמרת את הזיכרונות מדור אחר". Grund-land, אורלי ירון, כיכר רבין 9; ריקה, דיזנגוף 116; יפה מוגרבי- בן יהודה 198; אלגרה- מאפו 13.

שתיקלע

לימור גלילי (43) מעצבת תיקים, נעליים ומוצרי עור. בוגרת המדרשה לאמנות. "לתיק שעיצבתי קראתי 'שתיקלע', שביידיש זה ביס, פיסה. לתיקים מתקופת הצנע ועד שנות ה-60 היה מבנה קשיח שאפשר את שמירת התכולה ללא רוכסן. עיצבתי תיק נסיעות, שמציף מראות ילדות, שנראה כאילו שלקוח מתמונת סבא וסבתא של רבים מאיתנו". 'לימור גלילי' רחוב אוסישקין 28 , רמת השרון.

גבעות הכורכר והדיונות

מאיה נגרי (32) מעצבת האופנה ובעלת המותג Maya Negri, בוגרת שנקר. "בדמיוני ראיתי בחורה, צועדת לבדה, יחפה, בין גבעות הכורכר והדיונות בחוף הים של תל אביב, ועיצבתי שמלה ארוכה אוונגרדית, עשויה מיריעת אחת של בד כותנה טבעי, ללא חתכים, עם דפוס של כתמי דיו כחולים ענקיים על משטח הבד הלבן".

האוורור מלמטה

גלילה ונגרוב כ"ץ (59) מעולם לא למדה אופנה באופן ממוסד. לרגל הפרויקט היא עיצבה גלבייה, "שמשקפת את נקודת המבט שלי על הדיאלוג בין מי שהיה כאן ומי שמקרוב בא. 'גלבייה' הוא שם כולל לשמלה שנוהגים ללבוש גברים ונשים באזורינו מאות שנים. היא מייצגת בעינייאת האקלקטיות והוורסטיליות התל אביבית, מגוון של אנשים שיכולים ללבוש את אותם פריטים בשילובים שונים ולהיראות שונים לגמרי". בודואר - חדר של נשים, איבשיץ 10, תל-אביב.

נוף ילדותה

עירית גופר ששון (47) עיצבה למותג התכשיטים שלה Amaro, "שרשרת בהשראת שני ציורים של נחום גוטמן, המהווה חלק בלתי נפרד מנופה של תל אביב: 'שמואל הגר נלחם בחולות' ו'גימנסיה הרצליה'. הציורים הזכירו לי את דרך התבוננות בהם כילדה, בנאיביות ופשטנות, בשילוב של ים-שמיים-שמש. מצד שני השרשרת עכשווית, טרנדית ומבולגנת. לחלק מהשרשראות ציפוי כסף מושחר שנותן מראה אורבני מחוספס".

פיג'מת חוף

המעצבות אילת הרמל (30) ואפרת לוין (32) בוגרות בצלאל, בעלות מותג הבגדים ALEF ALEF . "בספר של איילה רז 'חליפות העיתים', נתקלנו במושג 'פיג'מת החוף'. המפגש בין העיר לחוף הוליד בתל אביב בגד מכותנה לבנה, שנתן מענה לבילוי על חוף הים ואף חצה את גבולות החוף כשנלבש גם בשעות היום כלבוש קז'ואלי. הדגם שיצרנו משלב בתוכו אלמנטים היוצאים מ'פיג'מת החוף' בגזרה המשלבת אלמנטים מחויטים". Alef alef, פוריה 8 מתחם נגה, יפו.

סטפן בראון

לילאנה שימנטר (36) למדה עיצוב גרפי ב"אסכולה" ז"ל . "יצרתי חגורה שהיא הומאז' לפרוון התל אביבי נועז, סטפן בראון. החגורה עשויה עור בשילוב פרווה מלאכותית (כי הזמנים השתנו והיום יש מודעות לסבל שנגרם בשימוש בפרווה אמיתית וכחובבת חיות החלטתי להשתמש בחיקוי מוצלח) עם סוגר מתכת ועליו צילום של אחת מלקחותיו". ליליאנה רחוב הרכבת 4 מתחם גן החשמל.

על פרויקט מעצבי המאה

"מעצבי המאה" הוא פרויקט ההצדעה של עירית תל אביב לציון מאה שנים של אופנה וסגנון חיים, במסגרתו עוצבו 100 פריטי אופנה, שיוצגו בתערוכה מה-16 ביוני ועד ה-10 ביולי במשכן לאמנויות הבמה. את הפעילות יזמה "קרינולינה - מעצבת דעת קהל", משרד תקשורת לעסקי בוטיק, על מנת לקדם 100 עסקי בוטיק בתחום האופנה, שנפגעו בתקופת המיתון. (בתמונה: מחווה ליצירות הצבעוניות של יעקב אגם של המעצבת נטע ליבנה). ליקטה: גלי רבינק.

  • עוד באותו נושא:
  • מעצבי ה-100

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully