וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצועת הזהב

מאיה נסטלבאום, פריז

23.6.2009 / 7:15

נשות פריז נטרפות כרגע מסנדלים תנ"כיים, המיוצרים בעבודת יד בריביירה הצרפתית - סוף סוף טרנד צרפתי שטוח שגם אתם יכולים לאמץ

באטלייה קטן בסן-טרופז שבריביירה הצרפתית, יושב אלאן רונדיני כבר 44 שנים ותופר סנדלי עור מפורסמים, שהצרפתים מכנים אותם בחביבות "לה טרופזיין", כהומאז' למקום מוצאם.

באותם רגעים בדיוק, ברחובות פריז, ממהרות נשים חטובות לדרכן, כשרגליהן מסתיימות בסנדלי הטרופזיין בדגמים וצבעים שונים. עוד לפני היום הראשון של הקיץ, מאות פריזאיות התלבשו על הגרסה הצרפתית לסנדלים הת"נכים ויצאו לשזף את הבהונות ברחובות. הלהיט נרשם כהיסטרי.

דומניק רונדיני, סבו של אלאן רונדיני, הקים את האטלייה לפני 80 שנה. "הטרופזיין זה סנדל שסבא שלי הכין", מספר רונדיני הנכד, בראיון טלפוני. "הרעיון לסנדל הגיע מיוון העתיקה, ובמקור הוא סנדל יווני מהעיר ספרטה. סבא שלי עזב את טוסקנה, שם גדל והיה סנדלר, ובא לחפש עבודה בצרפת. הוא התיישב בסן טרופז, יצר נעליים ונעלי בובה ואז נכנסה לסנדלריה שלו הסופרת המפורסמת קולט, ותארה לו את הטרופזיין. את הסנדלים הראשונים הוא יצר עבורה. הוא היה אמן ורצה לעשות סנדל שונה. זו היתה הזדמנות עבורו ליצור אופנה".

טרופזיין מפלסטיק ב-10 יורו

גם כיום מייצר העסק המשפחתי הקטן הזה (שכולל גם את אשתו ואחיינו של רונדיני) סנדלי עור בעיצובים שונים ועדיין בעבודת יד. "אנחנו תופרים את הסנדלים באטלייה, מאחורי הבוטיק שלנו. הקשר עם הלקוחות הדוק, כי לרוב הסנדלים נתפרים לפי מידה, ואנחנו עורכים תיקונים אם צריך, והתאמה לרגל. אנחנו עושים הכל לבד, בלי נקודות מכירה, הכל מיוצר ונמכר אצלנו בחנות. סן טרופז זו עיירה קטנה ומיוחדת שאנשים עוברים בה לפחות פעם אחת בחייהם, וזה מאפשר לכולם להגיע אלינו לפחות לזוג אחד של טרופזיין".

אלה שסן טרופז רחוקה עבורם, יכולים לרכוש את הסנדלים באמצעות אתר האינטרנט שפתחה המשפחה. אחת שעושה את זה, היא השחקנית רובין פן רייט , אישתו של שון פן. עשו זאת בעבר ז'ולייט גרקו, מארלן דיטריך ורנה קלר. השכנה, בריז'יט בארדו זכורה כרוקדת על השולחנות יחפה בסרט הקאלט "ואלוהים ברא את האישה" - "אז היא לא לובשת טרופזיין", צוחק רונדיני, "אבל השאר כן". השנה, בפסטיבל קאן לבשה אותן זוגתו של השחקן אורלנדו בלום. והוא לבש אותם בסרט טרויה, כמו גם שחקנים בסרטים תקופתיים אחרים, כדוגמת "גלדיאטור".

הטרופזיין הן לא נעליים זולות, כי הן משלבות תפירה בעור בעבודת יד. מחיר ממוצע שלהן נע בין 90-125 אירו, אך לאור העובדה שמדובר באופנה הלוהטת בפריז כרגע, אפשר למצוא אותן החל ממחיר של 10 אירו (טרופזיין מפלסטיק, לא מעור) בחנויות הנעלים ברחבי העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully