וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממאה יוצאים שש

גלי רבינק

28.6.2009 / 8:50

מרפסות באוהאוס על מגפיים ותכשיט כסף מושלב בשיער אדם אמיתי - 6 מעצבים חוגגים אופנה לתל אביב בפרויקט המאה לעיר

ריצה עירונית במגפיים

אסתי דרורי חיות מעצבת נעליים בעבודת יד ל-Shoe Story. לרגל יום הולדתה של העיר, עיצבה מגפיים עם הפתעות נסתרות. "זו עיר שנמצאת בתנועה 24/7. הריצה אחרי הזמן, העבודה סביב השעון, הפקקים, בתי הקפה הנפתחים והנסגרים, חנויות, מקומות בילוי, האדריכלות המהפנטת במעגליות שלה, לצד פינות חמד המסתתרות בעיר, כמו הפריטים המסתתרים במגף".

אוהבים את מזכיר הממשלה

"טיפא ארטס" הוא מותג ישראלי המציע פריטי מעור בעיצוב יפית ריקלין (32). "לקראת חגיגות המאה של תל אביב עיצבתי ליין בשם 'אלט נוי'. הקולקציה כוללת גם תיק מנהלים במראה ישן שעליו ציור של א.סוסקין (מתוך האוסף של עו"ד צבי האוזר, מזכיר הממשלה, שבזמנו הפנוי עוסק בתיעוד חיי היום יום בת"א במחצית הראשונה של המאה העשרים). על הבטנה שלו מוטבעת גרפיקה מתוך ספר הכתובות הראשון בעיר".

העיר שהגרלנו

גנה קלוג'ן (36) בעלת המותג "אנה פרנה" לבגדי נשים עיצבה שמלת קונכייה. "טקס חלוקת הקרקעות הוא נקודת הציון הראשונה בחיי העיר. האדריכלים חילקו את הקרקע ל-60 המשפחות הראשונות שגייסו את הכסף ואת ההגרלה ערכו באמצעות קונכיות וצדפים אפורים ולבנים. השמלה היא בעצם הקונכייה, המורכבת משכבה לבנה ואפורה. הבסיס לשמלה הוא שמלות אירופאיות קייציות מתחילת המאה ה-20 שלבשו תושבות ת"א הראשונות".

שתי נשים וחנות

יעל כהן רז (35) ממעצבות הבית של בוטיק הלנז'רי גרטרוד, עיצבה בגד גוף ושמלה בהשראת גרטרוד קראוס וגרטרוד לוין. "הרקדנית גרטרוד קראוס, נחשבה לכוהנת הגדולה של המחול המודרני. דמות תל אביבית בוהמיינית, מרדנית ונועזת גם בתחום הלבוש על הבמה. במקביל בחנתי את שמלת הכלולות של גרטרוד לוין, מי שעל שמה נקרא המותג 'גרטרוד', שנישאה בגרמניה של 1921 בשמלת כלולות שחורה שתפרה לעצמה". (הרקדנית בתמונה: טליה פז).

היסטוריה רחבת שוליים

חיה סמילנסקי (55) וחגית שלו (55) הן המייסדות של סטודיו "תיתורה" לעיצוב כובעים, יצאו במחווה לחנות הכובעים הראשונה בעיר, 'כובעי בלזם'. הכובע בסגנון שנות ה-20, עוצב על האימומים המקוריים ששימשו את בלזם. בשנות ה-20 עלה לארץ הכובען הגרמני ישראל בלזם ופתח בית מלאכה לכובעים. כעבור שנים נאלץ בנו לסגור את החנות ואנו רכשנו ממנו את הידע בשילוב כל האימומים וחומרי הגלם".

הקוקו

יפעת ברקת (42) היא מעצבת תכשיטים אתניים בשילוב מוטיבים מתכשיטי המלוכה של אירופה הקלאסית. "ההשראה לפריט התחילה מהשיר 'אז איפה הן הבחורות ההן עם הקוקו והסרפן...". אז הלכתי לחפש אותן ומצאתי תמונת נעורים של אמי, בחולצה לבנה עם צווארון תחרה וקוקו, בת"א של שנות ה-50, תמונה שמשקפת את התמימות של פעם ואופנה שמתהווה". הפריט שעיצבה הוא ללא ספק שנוי במחלוקת משום בחירת חומר הגלם איתו בחרה ליצור - שיער אדם.

על פרויקט מעצבי המאה

"מעצבי המאה" הוא פרויקט ההצדעה של עירית תל אביב לציון מאה שנים של אופנה וסגנון חיים, במסגרתו עוצבו 100 פריטי אופנה, שיוצגו בתערוכה מה-16 ביוני ועד ה-10 ביולי במשכן לאמנויות הבמה. את הפעילות יזמה "קרינולינה - מעצבת דעת קהל", משרד תקשורת לעסקי בוטיק, על מנת לקדם 100 עסקי בוטיק בתחום האופנה, שנפגעו בתקופת המיתון.בתמונה: ענק מכוניות בעיצוב ענבל ביתן. ליקטה: גלי רבינק.

  • עוד באותו נושא:
  • מעצבי ה-100

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully