וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתיחת תלתלים

אלישבע כספי

29.6.2009 / 19:28

הדוגמנית יוליה פלוטקין לא אוהבת שאנשים שהיא לא מכירה נוגעים לה בשיער ולא מתחברת לדוגמניות שמבלות במקום לעבוד - ראיון

בזמנים בהם העיר מלאה בבנות בעלות שיער חלק או מוחלק, בולטת יוליה פלוטקין ברעמה מסולסלת במיוחד. מראה השיער של הדוגמנית הצעירה בת ה-21, פרוע, סורר ונפוח וסביר להניח שהמראה יוצא הדופן הזה הוא שהופך אותה להבטחה.

אחרי שהות של שלושה חודשים היא חוזרת בימים אלה ממילאנו, שם הספיקה להצטלם להפקת אופנה עבור המגזין INSTYLE ולפתוח את התצוגה של "הלו קיטי" (למרות שהיא רק 1.74, נמוך יחסית לדוגמניות מסלול). יום לאחר מכן היא כבר מצאה את עצמה מצטלמת להפקת אופנה של לוריאל ולהפקה למהדורה האיטלקית של מגזין MAXIM.

היא השתחררה מצה"ל לפני כארבעה חודשים ומתגוררת עם שותפה בדירה שכורה בתל אביב. השירות הצבאי שלה היה הכי רחוק מהבועה הזוהרת של חיי הדוגמנות. היא שירתה כמש"קית נפגעים, בתפקיד שהיא מגדירה כ"לא פשוט אך מספק", ולא מצטערת לרגע שהתגייסה, למרות שנאלצה להקפיא את קריירת הדוגמנות שלה. היא מסכמת את תקופת שירותה הצבאי כפורה ומעצבת.

לפני שהתגייסה הספיקה להצטלם בין השאר ליוסף ואושידה ו'כן ולא', ומיד לאחר השיחרור נשלחה ע"י סוכנת דוגמניות שהגיעה מאיטליה, לעבוד במילאנו.

היא אינטיליגנטית ובוגרת וכשהיא יושבת מולי, מתחשק לי לגעת לה בשיער ולמשש אותו. השיער המרדני מצטרף לזוג עיניים מלוכסנות, שמצטמצמות לשני חרכים קטנים כשהיא צוחקת. לשאלה האם השיער שלה תמיד מעורר כזה עניין, היא עונה שלרוב הוא אכן גורר תגובות וזה נחמד, אבל שיש אנשים שנוהגים לגעת לה בחופשיות בשיער וזה די מעצבן אותה.

נרגילה בחומוס סעיד

איך זה להיות דוגמנית צעירה במילאנו?

"במילאנו גרתי בדירה של סוכנות הדוגמנות, עם עוד 5-7 בנות. מילאנו היא עיר קשה מבחינת עבודה, מאוד תחרותית ומלאה בנות יפות מכל העולם, שמגיעות לנסות את מזלן בתחום. אם את עדיין לא מגובשת ולא מעוצבת, את יכולה ליפול ולהדרדר. מקבלים שם המון פריבילגיות מהן אפשר להסתנוור בקלות.

ראיתי שם בנות צעירות מברזיל למשל, שהגיעו מבתים מאוד עניים, צפיתי בהן משתנות במהלך הזמן ונשאבות לזוהר המילנזי המעושה. יכולתי להבין את ההתלהבות שלהן, אך הן היו יוצאות כל לילה עד שעות מאוחרות, מתקשות לקום למחרת לאודישנים או שמגיעות שלא במיטבן.

יצא שהבילוי הפך להיות מרכז העניין עבורן במקום להשקיע בקריירה, שזה מה שהן באו לעשות מלכתחילה. למזלי ידעתי לקחת דברים בפרופורציה, להיות השוטר של עצמי ולשים לעצמי גבולות והשתדלתי למצוא גם חברים מחוץ לעולם הדוגמנות, כמו סטודנטים ישראלים שלומדים שם".

היא ילידת בלרוסיה, שהגיעה לארץ בגיל שנה ביחד עם אחיה והוריה, אב מהנדס כימי שעובד בבתי הזיקוק בחיפה ואם אחות במקצועה, שעשתה כאן הסבה לתחום האלקטרוניקה ועובדת ברפאל. גדלה בעכו, שם מתגוררים הוריה עד היום ולדבריה מרגישה הכי בבית בעיר העתיקה ואוהבת לחזור "לחומוס סעיד" ולעשן נרגילה.

מגיל ארבע עד שבע עשרה הייתה רקדנית בלהקת ג'ז ומחול מודרני ולמדה בתיכון במגמת ותיאטרון. הריקוד והמשחק הם אהבתה הגדולה וכך למעשה הגיעה בגיל 17 לתחום הדוגמנות - נציגה של סוכנות יולי ראתה אותה משחקת בהצגת תיאטרון מטעם ביה"ס והציעה לה להשתתף בתחרות יופי מקומית.. היא זכתה במקום הראשון וחתמה על חוזה עם הסוכנות, תוך שהיא עומדת על כך שקודם תסיים את התיכון ואת כל הבגרויות.

חילוף חומרים מהיר

מה את חושבת על המראה שלך כדוגמנית ועל עמידה מול המצלמה?

"השיער שלי כמובן מאפשר לי לבלוט בגלל השוני, זהו סוג של יתרון אך גם חיסרון לפעמים. יחד עם זאת, למרות שמילאנו נחשבת כמאוד מסחרית הצלחתי לעבוד שם היטב. אני מרגישה נוח מול מצלמה, אולי מפני שרקדתי במשך שנים ואני חשה ביטחון גם במשחק מול מצלמה. זאת הסיבה שהתלהבו ממני בתצוגה של 'הלו קיטי' ששילבה יכולות של ריקוד ומשחק".

המוטו שלה בחיים הוא לא לפחד מכלום, לא מעצמך, לא מהסביבה, לא מהחלומות ולא מהשאיפות והיא מאמינה בהקשבה לאינסטינקטים הפנימיים. "אני טיפוס טוטאלי, משקיענית ופרפקציוניסטית, אבל גם בעלת ביקורת עצמית גבוהה. הוכחתי לעצמי שהמשוואה היא פשוטה: ברגע שאתה מאמין בעצמך אתה מצליח. לי זה עבד ומילאנו היא דוגמא טובה לכך. החלטתי שאגיע לשם ואהיה הכי מקצועית וזה הצליח לי".

באיזו מידה הצלם והסגנון שלו משפיעים על העבודה שלך?

"מאוד נהניתי לעבוד עם הצלמים בחו"ל. הם גאונים ממש ומצליחים להוציא את המקסימום גם בזמן מאוד קצר. צלם טוב בעיניי הוא זה שגורם לך להיפתח ולהרגיש נוח וטבעי מול המצלמה גם ללא מילים. נהניתי מכל העבודות וגם למדתי הרבה, אבל הכי נהניתי במקומות בהם יכולתי לבטא את עצמי, כמו בצילומי טסטים ללא מאפר וללא סטייליסט, שם היה לי החופש לאפר את עצמי ולעשות מה שבא לי. אהבתי גם את הצילומים ל-INSTYLE שדרשו תנועתיות מוגזמת".

חדר כושר או ג'אנק פוד?

"יש לי מנוי לחדר כושר, אבל האמת שאני מעדיפה בעיקר ללכת ברגל עם האייפוד, לרכב על אופניים או לרוץ על חוף הים או בטיילת. לצערי אני לא רוקדת עכשיו אבל נהנית לעשות יוגה אם יוצא לי.

אני אוהבת לאכול מתוק, שוקולד ועוגות, אבל משתדלת להיות מודעת לתזונה נכונה ולאכול במידה. כבר חמש שנים אני אוכלת את אותה ארוחת בוקר, הכוללת שתי פרוסות לחם עם גבינה ועגבנייה ולפעמים כשיש לי זמן, גם חביתה או שקשוקה. למזלי יש לי חילוף חומרים מהיר ואני רזה מטבעי".

לא בונה על להיות טופ-מודל

מה את אוהבת ללבוש?

"בדרך כלל אני לובשת שמלות. אוהבת מאוד את סטייל שנות ה-70 וה-80, כולל מכנסיים בגזרת מותניים גבוהה ושכבות של קפלים בחצאית. משתגעת על אביזרים לשיער ומשקפי שמש - יש לי מלא. אוהבת ליפסטיק אדום, אבל מאז שחזרתי ממילאנו הולכת בלי איפור בכלל. ככה הם אהבו אותי שם, במראה הטבעי, אפילו בלי לצבוע את הגבות והריסים הבהירים, והתרגלתי למראה הזה."

שופינג?

"אני חולה על שופינג, אבל תמיד לבד. אוהבת לקנות דברים מגניבים, לאו דווקא יקרים במיוחד וגם בחנויות יד שנייה. בחו"ל אוהבת את H&M ודולצ'ה וגבאנה. בארץ, זארה, מנגו קאלה ולילה מיסט".

איך את מטפלת בשיער?

"שום דבר מיוחד. חופפת בשמפו לתלתלים, מסתרקת כשהוא רטוב ומניחה לו להתייבש טבעי".

מתכננת קריירה ארוכת טווח בדוגמנות?

"המטרה שלי כרגע היא לעבוד בארץ ובחו"ל כדוגמנית. אני יודעת שהתחום הזה יכול לפתוח עבורי הרבה דלתות, כולל בתחום המשחק בו הייתי מאוד רוצה להשתלב, אבל אני ריאלית. לא בונה על להיות טופ מודל, יש הרבה דוגמניות בעולם. בהמשך הייתי רוצה לשלב את הדוגמנות עם לימודים, ההורים כבר רומזים שהגיע הזמן. אני רוצה ללמוד פסיכולוגיה במטרה לעשות תואר שני בפסיכולוגיה קלינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully