וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבה לפני הפונינט

30.6.2009 / 18:00

מותה של פארה פוסט מותיר אחריה תספורת נצחית שהפכה למותג. שוקי זיקרי מספר על הקשר בין המלאכיות של צ'ארלי לשיחרור האישה

פארה פוסט לא אהבה להיות ממותגת כפרצוף היפה מהטלוויזיה, אבל זה כנראה לא הצליח לה. אחרי מותה בגיל 62 בסוף השבוע שעבר, ייחרט שמה של פוסט בתודעה בעיקר כמילה נרדפת לתסרוקת הידועה שלה משנות ה-70, שנחשבה אז לחדשנית.

היא התפרסמה לראשונה ב-1976 בתפקיד הבלשית ג'יל מונרו בסדרת הטלוויזיה המצליחה של ABC "המלאכיות של צ'ארלי", אבל עזבה אותה לאחר עונה אחת בלבד. למרות שלא רבים זוכרים אותה בזכות קריירת המשחק שלה, היא זכורה היטב בגלל הכריזמה האופנתית שלה. היא היתה משגעת בכל מה שלבשה: שמלה מוזהבת חושפנית לטקס פרסי האוסקר של שנת 1978, בג'ינס וטישיטרס, בחצאיות טניס לבנות וכמובן בבגד הים האדום שלבשה בפוסטר שצילם ברוס מקברום בשנות ה-70. 12 מיליון עותקים של פוסט בחיוך מקסים, הפכו אותו לפוסטר הנמכר ביותר של כל הזמנים.

לעיצוב השיער המזוהה איתה כל כך, אחראי אלן אדוארדס, מעצב שיער מלוס-אנג'לס, שהפך את התספורת שלה לטרנד היסטרי בכל העולם - דירוג קופצני בעל נוכחות, שהעניק מראה מלא גם לבעלות שיער דק ומסגרת מחמיאה לפנים, במיוחד מרובעות כמו של פוסט. נשים בכל העולם גזרו תמונות מגזין שלה ואמרו לספרים שלהן "כזה אני רוצה" ובשנות ה-80 הושק שמפו פארה פוסט, שגרם לילדות קטנות להאמין כי יהפוך אותן לבולנדיניות.

מה הפך את תספורת "פארה פוסט" לאלמותית?

מעצב השיער שוקי זיקרי מסביר שהמראה החופשי הוא כל העניין. "מאז פארה פוסט נשים כבר לא היו כבולות לשעות במספרה, רולים עוקצניים ותסרוקות שלא זזות. הן העזו לבקש משהו אחר ופתאום כבר לא פחדו", מסביר זיקרי. "הרבה נשים חייבות לה את החופש שלהן והשחרור מההתלבטויות. כן רולים, לא רולים, אבו-עגילה, לא אבו עגילה. הכל נעשה יותר פשוט. הלוק המשוחרר יצר תחושת חופש וקלילות שנשים פשוט אהבו.

באירועים כולן היו פארה פוסט. רחובות שלמים של פארה פוסט. אבל לא כולן הצליחו להיות פארה פוסט. אלו שלא, היו עדיין נתונות להשפעות חברתיות שלא איפשרו להן את ההשתחררות. למען האמת, הרבה מאוד ספרים ואני ביניהם, התפתחנו בזכותה. כל הדירוגים של היום זה בהשפעתה. אני אישית חייב לה הרבה. כשבאתי לארץ מצרפת לא הייתה ממש מודעות לתספורת כאמירה משחררת. פארה יצרה משהו חדש שחי אתי עד היום".

פארה פוסט כ"מלאכית של צ'רלי" בתמונה מ-1976. AP
פארה פוסט כ"מלאכית של צ'רלי" בתמונה מ-1976/AP
פארה פוסט בתמונה מ-1977. AP
פארה פוסט בתמונה מ-1977/AP
פארה פוסט בתמונה מ-1977. Jeff Robbins, AP
פארה פוסט בתמונה מ-1977/AP, Jeff Robbins
פארה פוסט בתמונה מ-1978. AP
פארה פוסט בתמונה מ-1978/AP
פארה פוסט בתמונה מ-1982. Lennox McLendon, AP
פארה פוסט בתמונה מ-1982/AP, Lennox McLendon
פארה פוסט בתמונה מ-1983. Marty Lederhandler, AP
פארה פוסט בתמונה מ-1983/AP, Marty Lederhandler
פארה פוסט כאחת ממגישות האוסקר 1978. AP
פארה פוסט כאחת ממגישות האוסקר 1978/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully