וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצון להיות בארץ הרזון

לירוי שופן

15.7.2009 / 18:18

הקרקס והמרדף אחר הגיזרה המושלמת, היו חלק מהשראות הסטודנטים לאופנה בוויצ"ו חיפה

אבי כהן

האקדמי ויצ"ו חיפה ערך אתמול בערב את תצוגת הבוגרים של המחלקה לעיצוב אופנה דווקא בתל אביב. האירוע התקיים בהאנגר 11 במתחם הנמל, והסיבה הרשמית לשינוי המקום גורסת, כי מדובר במחוות כבוד לעיר החוגגת מאה. הסיבה הפחות רשמית נרמזה בדבריו של ראש המחלקה, המכיר בעובדה שעם כל הכבוד לעיר הצפונית, סצנת האופנה מתרחשת בעיקר בעיר הלבנה.

עבור המוסד, זו הייתה הזדמנות להפגין כוח ואולי יכולת מול התצוגות המתחרות של שנקר ובצלאל, ולחשוף את הבוגרים שלהם מול קהל אחר של אנשי תקשורת. הבמה לא הייתה שמורה רק למסיימים, ובחלק הראשון של הערב הוצגו דוגמאות מסדנאות של שנים ב' ו-ג'.

ההתעקשות לשמור על רמה קונספטואלית גבוהה, בלטה במרבית העבודות. היו לא מעט רעיונות מסקרנים, כמו קולקציה העוסקת בסימביוזה או "באגדת אופליה", אך מספר המציגים שהתבססו ברעיונות מופשטים יתר על המידה, היה גבוה מידי. מרביתם של אלו, אולי מתוך רצון "לעשות אמנות", לא הצליחו להגיע למבע קונקרטי או בעל משמעות דרך המדיום.

בלטו לטובה שתי קולקציות, האחת של רעות זורע, שלקחה את מרחב הקונוטציות הקיטשי- גרוטסקי של עולם הקרקס ונתנה לו פרשנות אקצנטרית וסקסית מאוד. היצירה העטופה ברוקרד, קרושה וקטיפה, אופיינה יותר מכל בהנאה גדולה, שנגזרה מגיבוב החומרים האגבי לכאורה ומהגזרות התיאטרליות השנונות.

השנייה, של אורי שייקוביץ, מעוצבת במינימליזם כמעט בלתי נסבל, אך תחת הפשטות המטעה הסתתרו ביצועים מדויקים של גזרות מתוחכמות, שליוו -חיבלו את קווי הגוף.

צילום: אבי כהן
עריכה: בת גולן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully