וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף של אסקדה?

26.7.2009 / 14:45

מותג העל היוקרתי הקיים מאז 1978 יצא בקריאת S.O.S כלכלית לעולם האופנה. אם ניסיונות ההצלה לא יצלחו, הוא יחדל מלהתקיים

מותג האופנה הגרמני "אסקדה", נקלע לקשיים כלכליים חמורים, כך גילה לפני כשבוע יו"ר החברה ד"ר ברונו זלצר. בראיון שהעניק לשבועון Welt am Sonntag, גילה זלצר שהחברה נושאת הפסדים מזה מספר שנים ושההון הנזיל שברשותה יספיק רק עד לחודש אוגוסט וככל הנראה מעבר לתאריך זה יופסק המסחר.

עוד סיפר היו"ר, כי הוא מקבל כ-15 שיחות ביום מבעלי ערבות ושיחות עם מומחים לפשיטת רגל כבר החלו. במידה וניסיונות ההצלה לא יצלחו, אסקדה תפסיק מלהתקיים. למרות זאת, אמר זלצר, הוא אופטימי ומאמין שלקוחות החברה ימשיכו ליהנות מאופנה מרתקת.

אסקדה הוא מותג אופנת ready-to-wear לנשים, אשר נוסד ב-1978 על ידי בני הזוג וולפגנג ומרגריטה ליי, איש עסקים גרמני ודוגמנית שבדית לשעבר, שהפכה למעצבת אופנה. השניים קראו לחברה החדשה על שמו של סוס מירוץ, אשר בזכותו הרוויחו כסף רב ששימש אותם בהקמת העסק החדש.

עיצובים ייחודיים ביחס לתקופה, קומבינציות צבעים ומרקמים יוצאי דופן (בזמן ששחור שימש את מרבית המעצבים), רקמות אקסקלוסיביות ויצירות סרוגות מורכבות, הובילו להצלחה מיידית, צמיחה מהירה והרחבת הייצור.

תוך מספר שנים פעילות החברה התרחבה גם לתחומי איבזור, הנעלה, הלבשה תחתונה, בישום, תכשיטים ומוצרי יופי. אסקדה התפרסה ב-60 ארצות ולייבלים נוספים שלה כללו את "קרוטי 1881", "ביבה", "פרימרה", ו"סיינט ג'ון". בשנות ה- 90 צלחה אסקדה את משבר המיתון הגלובלי ואת מותה הפתאומי של מרגריטה ליי. טוד אולדהם האמריקני ששימש מנהל קרייאטיבי בחברה בשנים 1995-2000 ייסד בהצלחה קו בגדי ספורט.

הפייבוריטית של קייטי הולמס ושרה פיילין

באוקטובר 2007 נפרצו משרדי החברה במינכן על ידי פעילים למען זכויות בעלי חיים, במחאה על השימוש שעושה החברה בפרוות. מאז, נמשך קמפיין נגדי "אסקדה" הכולל הפגנות על בסיס קבוע מול חנויות העודפים של החברה.

בשנה שעברה שימשה כפרזונטורית המותג כריסטי טרלינגטון, סופר מודל משנות ה-90 אשר נשכרה על ידי אסקדה בגיל 40 והתוצאה הייתה קמפיין שזכה לתשומת לב רבה ושבחים. כיום משמשת כפרזנטורית החברה הסופר מודל הצ'כית אווה הרציגובה.

בין לקוחות אסקדה אפשר למצוא גם את שרה פיילין, לשעבר המועמדת הרפובליקנית לנשיאות ארה"ב, שאף הצהירה שאסקדה הוא בית האופנה האהוב עליה, דמי מור? שנראתה בשמלת המותג בפסטיבל הקולנוע של ברלין השנה, הילרי סוונק שבשנה שעברה גזרה את סרט חנוכת חנות "אסקדה" המחודשת ברודיאו דרייב לוס אנג'לס, וקייטי הולמס שלבשה לבכורת הסרט "ולקירי" בברלין בינואר השנה שמלת אסקדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully