וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פול נואר

מאיה נסטלבאום, פריז

11.8.2009 / 0:06

אם אתם שייכים לאלה שמבלים את הווקאנס בפריז, קפצו לבוטיק הפריזאי החדש והמסקרן של פול סמית

הוא מזוהה בעיקר עם קווים צבעוניים והומוריסטים ועיצובים מקוריים בסגנון שיק-בוהמייני, אבל הבוטיק החדש של סר פול סמית הוא ניגוד מוחלט של כל מה חשבנו שאנחנו מכירים מהמעצב האנגלי.

הלוקיישן שסמית בחר לבוטיק הוא רחוב גרנל ברובע השביעי המפורסם בפריז. הרובע, שמאופיין בבניינים עתיקים ומקושטים וחנויות יוקרה נחשבות, מאוכלס על ידי התושבים היותר עשירים של העיר. הבוטיק שלו נמצא בשכנות לחנויות נישה כמו חנות הנעלים של כריסטיאן לובוטון, דירתו של המעצב איב סן לורן וכלבו הלוקס "בון מארשה". מעצבים שפותחים חנויות חדשות בעיר מעדיפים לעשות זאת ברובע הזה או בסמוך אליו. קודם עשתה זאת סטלה מקרתני ועכשיו גם פול סמית.

הרובע השביעי

מבנה הבוטיק שימש עד שנות השלושים כביסטרו ישן בשם Tourette. העסק נפתח מחדש בשנות השישים כבית קפה קטן, ועד לסגירתו הסופית שימש כמוקד עלייה לרגל לאינטלקטואלים, שחקנים, סופרים וזמרים, כמו הזמרת אדית פיאף, הזמר סרז' גנסבורג ואשתו הדוגמנית-שחקנית ג'ין בירקין.

מאז אותם ימי זוהר שחלפו Tourette הוזנח כהלכה. הקירות לא נצבעו במשך שנים ארוכות, הרצפה המקורית נשארה ומדפי עץ העלו אבק. בניגוד לצבעוניות החגיגית שמאפיינת את עיצוביו של סמית', הוא נשאר נאמן למקור ושיפץ את החלל בהתאם לרוח המקום; הקירות מגורדים במראה מלוכלך ואותנטי, רצפת הבטון אפורה ומראות גדולות ותקופתיות ממוסגרות בקורות עץ ישן תלויות על הקירות.

אוסף בלעדי

סמית אוהב להתנסות. את הקמפיין שלו לקולקציית סתיו-חורף 2009 הוא צילם בעצמו – דבר שגרם להרמות גבה מצד מבקרים, אבל הוא, כהרגלו, הגיב בשאננות ובהומור בריטי אופייני: "כל הרעיון שמעצב מצלם הוא כל כך יומרני, זה כמו להגיד: 'אני עושה הכל', אבל אנשים בסביבתי אמרו לי 'אתה הרי מצלם, אז תעשה את זה אתה'". דבר נוסף שמאפיין את סמית' הוא אהבתו לניגודים. בראיון לניו יורק טיימס סיפר שהוא אוהב לצלם דברים אירוניים שממחישים ניגודים כמו עצים על בניינים ואת הטלסקופים על גג בניין האמפייר סטייט.

עם הפתיחה המחודשת כחנות בוטיק יוצאת דופן, לא יהיה מפתיע לפגוש במקום את השחקניות איזבל אדג'ני או קתרין דנב מודדות נעליים, עונדות תכשיטים שמונחים בתיבת הזכוכית הגדולה, או מרפרפות בין החולצות או מקשקשות על ניירות המכתבים. הן כבר שמעו על אוסף הפריטים האקסקלוסיבי שנמכר בסניף הזה בלבד ולא נמכר בשאר סניפי המותג ברחבי העולם.


Paul Smith- 70 rue de Grenelle ,Paris. פתוח שני-שבת 10.30 – 19.00

  • עוד באותו נושא:
  • פול סמית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully