וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי סודית בפריז

מאיה נסטלבאום, פריז

11.8.2009 / 18:05

המספרה החתרנית של מעצב העל דונאטו בפריז, נראית כמו חושה בתאילנד, מחיר התספורת הוא לפי הגיל ולא כל מה שתבקשו תקבלו

ברחוב סנט הונורה בפריז, בקצה חצר מרוצפת פרחים, מאחורי דלת כבדה וקוד סודי, ממוקמת מספרת "אטלייה דה דונאטו". שום סימן חיצוני בחזית הבניין העתיק, לא מצביע על משכנה של המספרה הקטנטנה הזאת, שמוכרת רק לפריזאים מתחום האופנה וקרוביהם. בלי פרסום או אפילו שלט קטן שיצביע על פעילות הגזיזה שמתבצעת במקום, ב"אטלייה" הזה הלקוחות מתקבלים בשמועה מפה לאוזן.

הבעלים, דונאטו, בן 47, התחיל את קריירת הספרות שלו בסלון הבינלאומי לעיצוב שיער, ז'אן לואי דויד בצרפת. משם עבר לעבוד בהפקות ובתצוגות האופנה של ז'אן פול גוטייה, קום דה גרסון ואחרים, גוזר, גוזז, צובע, מיישר ומסרק על בסיס יומי עשרות ראשים של דוגמניות שדופות, דקות לפני נשפכו למסלול.

"לא אהבתי את האווירה הזאת", הוא אומר בראיון עמו שהתקיים באטלייה. "אני צריך קשר עם אנשים, מה שאומר לעבוד במשהו שהוא בדיוק ההיפך מהחברות הגדולות שמציפות היום את צרפת, ועושות שירותי שיער להמונים", טוען דונאטו בנחרצות ומתכוון לרשתות גדולות של סלוני עיצוב השיער בפריז, כמו דסאנז' (שגם הגיעה לארץ לפני מספר חודשים), ז'אן לואי דויד או פראנק פרובוסט. אלו רק כמה דוגמאות לאלפי הסלונים בפריז, שמצטופפים זה ליד זה ומציעים שירות לעיצוב שיער, במחירים יקרים למדי, עם קטלוג מוכן מראש והתחשבות בטרנדים אופנתיים. זה בדיוק לא הסטייל של דונאטו.

"אני עובד עם אנשים בעולם האופנה", אומר דונאטו, "ויודע שכל אחד מהם הוא אינדבדואל, אישיות בפני עצמה שזקוקה לתספורת שמאפיינת אותה. אני לא יכול לספר אותם מקטלוג. אני רואה מה קורה בלונדון, במילאנו וחייב להמציא לפני כולם את מה שלא קיים. אני עושה היום תספורות שיהיו קיימות ב-2015".

לגזור שיער לאישה זה כמו לחתוך לה אצבע

"אין לי פה קטלוגים לתסרוקות, כי השיטה שלי עובדת אחרת. אני יושב כ-20 דקות עם הלקוחה לפני התספורת. אנחנו שותים קפה או תה ומדברים עליה ועל מה שהיא עושה, זקוקה וצריכה. לגזור שיער לאישה זה תהליך אינטימי ונורא. בערך כמו לחתוך לה את האצבע. צריכה להיווצר אינטימיות בין הספר למסופרת וזה לא קורה בסלונים הגדולים. היתה לי לקוחה עם שיער ארוך שהגיעה להסתפר ויצאה מפה אחרי עשר דקות, כי גרמתי לה להבין שהיא עדיין לא מוכנה לגזור את השיער. ידעתי שאם תעשה זאת מוקדם מדי היא תצטער".

כמו דונאטו, גם חלל העבודה שלו יוצא דופן ורחוק מאוד ממראה הבוטיק של מספרה מצוייצת. מדובר בחלל קטן, מעוצב בסגנון הודי-אינדונזי, הכולל בעיקר את מה שצריך כדי להסתפר: כיסאות (רגילים), מראות ומספריים. אין קופה או קבלה ובמקומם יש בר מאובזר במשקאות. "זה אטלייה (סטודיו בו עובדים אמנים. מ.נ)", מסביר דונאטו, "לא סלון שיער ולא מספרה". מסביבו פזורים פסלי בודהה קטנים לצד שלל ספרי אמנות. "אם לקוח שלי לא יודע להחליט איזו תספורת הוא רוצה, הוא פשוט פותח ספר אמנות ומסתכל בו. לרוב הוא יידע מיד למה הוא זקוק."

אתה לא מאמין בטרנדים, אז במה כן?

"אם צריך לעשות הכללות, אז שיער ארוך יהיה יפה לרוב הבחורות, זה כמו כובע. בצרפת, כובע נחשב תסרוקת. לנשים בעלות מראה של אישה-ילדה, יתאים שיער קצר יותר, כמו למשל ונסה פאראדי, עמנואל ביאר או קייט מוס. הן דובקות בקצר ובבלונדיני והן תמיד נראות מתוקות להפליא וכמו ילדות קטנות. עוד עצה למסתפרות: כשאת יוצאת ממספרה, תשאפי שלא יעשו לך פן. את צריכה לצאת ממספרה כאילו יצאת אחרי מקלחת. זו לא חוכמה להיראות נהדר עם פן. תספורת טובה באמת, צריכה להיראות מעולה ישר אחרי הגזירה. ועוד עצה - היום, תספורת משנות ה-30 או ה-40 תראה מדהים על נערה בת 16. לעומת זאת אותה תספורת תבגר אישה בת 50 בעשר שנים."

כל כמה זמן אתה ממליץ להסתפר?

"באופן גורף תספורת טובה אמורה להחזיק שלושה חודשים, אבל כששואלים אותי מתי לחזור אני עונה 'כשתרגיש שאתה צריך'. אנשים מגיעים להסתפר כשקורה להם אירוע בחיים והם צריכים שינוי או כשהם מרגישים שזה הזמן. הם מתעוררים בבוקר ומבינים לבד. הם לא צריכים אותי שאבוא ואומר להם שעכשיו כבר הגיע הזמן."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

למה אתה מסתתר פה בחצר?

"הפעילות שלי לא מזוהה מיד מבחוץ ורק אנשים שבאמת יודעים לאן הם באים, ידעו להגיע הנה. אני רוצה שיחפשו אותי, לכן אני לא מפרסם, אין אפילו שלט שמצביע על הפעילות במקום והשמועה עוברת מפה לאוזן. מגיעים הנה הרבה דוגמנים, סטייליסטים וצלמי אופנה, אבל לא רק הם. גם מנחי טלוויזיה, אמנים, ציירים, מוזיקאים, פסלים ואנשים כמוני וכמוך."

הקשר הישראלי באטלייה של דונאטו היא נועה, ספרית שעבדה אצלו במשך שנה. תמונה שלהם מחובקים מתנוססת על אחת המראות במקום. "נועה היתה חלק בלתי נפרד מהאווירה. בכלל, מגיעים הנה הרבה מאוד ישראלים, כשהם מבקרים בפריז או כאלה שמתגוררים פה ומכניסים אווירה. כולם מדברים פה עם כולם, אין דיסטנס והכל מאוד אישי. אני חייב לשים לב לכל אחד מהלקוחות כי הם הגיעו דרך לקוח אחר שלי. אני לא יכול להרשות לעצמי שחבר ששלחת לי, כלקוחה, יקבל שירות פחות ממעולה. זה כמו מסעדה טובה, בה חבר מביא חבר".

מחיר לתספורת: 60 יורו עד גיל 25, 100 יירו מגיל 25 ומעלה.

צריך לקבוע מקום מראש בטלפון (אין אתר אינטרנט) ולשריין לפחות שעה ורבע לתספורת ושעתיים לתספורת וצבע. פתוח בימי ב'-ו' 11:00-20:00. פתוח ביום שבת בתיאום מראש.

Atelier de Donato, à Paris (75001) 207 rue St Honoré. Tél : 01 40 20 45 18

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully