וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

והיא דווקא צמחונית

הגר ליינקרם

18.8.2009 / 16:02

"עור מתחיל מהידיים, זה דבר חי, הוא נמתח אתה נותן לו מים והוא שותה, הוא משתנה" - עינת סקלסקי מעצבת תיקי עור, אבל אוכלת חסה

המעצבת עינת סקלסקי אוהבת להתעסק בעור ובחנות הסטודיו שלה, שנפתחה בפלורנטין לפני חצי שנה, אפשר למצוא אקססוריז ובעיקר תיקים עשויים מעור בעבודת יד. את רזי הרצענות היא למדה מאלה קלינגמן, בת למשפחת רצענים ארוכת דורות מרוסיה.

העור, היא מספרת, ליווה אותה עוד בפרויקטים הראשונים שלה בשנקר. "כבר בשנה השנייה בשנקר הבנתי שאופנה פחות מעניינת אותי, התחלתי להתחבר לעור כחומר. עוד לא ידעתי שאלך לאקססוריז, אבל בהסתכלות אחורה, בכל פרויקט שעשיתי הכנסתי אביזרים מעור. עור זה חומר מאוד ראשוני בעולם, ייצרו ממנו כבר בתקופת האדם הקדמון. זה מה שמושך ומרתק אותי בחומר כחומר. עור מתחיל מהידיים, זה דבר חי, הוא נמתח אתה נותן לו מים והוא שותה, הוא משתנה".

סקלסקי בת 29 הספיקה לא מעט בתחום האופנה, מאז סיימה את לימודה בשנקר לפני ארבע שנים, במחלקה לעיצוב אופנה. מיד עם סיום לימודיה, נבחרה להשתתף בתוכנית לימודים יוקרתית לתואר שני בעיצוב אביזרים במילאנו.

מוסד ה"קרייאטיב אקדמי", בו למדה, משתייך לקבוצת ריצ'מונד, קונצרן ענק שבבעלותו מותגי אופנה יוקרתיים כמו קרטייה, ואן קליף, מון בלאנק, קלואה ועוד. מדי שנה בוחרת האקדמיה בקפידה כ-20 מעצבים מבטיחים מכל תחומי העיצוב ומשקיעה בהם הון לא קטן בלימודים, שכוללים סדנאות ייחודיות ונסיעות ההעשרה ברחבי אירופה.

הליווי הצמוד של בית הספר, סידר לסקלסקי גם את העבודה הבאה שלה, בחברת LANCEL הפריזאית, המתמחה בתיקים ומזוודות יוקרתיים. אחד התיקים שעיצבה נראה על דוגמנית הבית הצרפתייה של לנסל, כשזו הגיעה איתו לפרמיירה של סרט בו שיחקה. נושא הסרט היה פיראטים ובהתאם נקרא התיק "תיק פירטים". הוא זכה להצלחה מיידית, כשנמכר בחנות קולט שבפריז והפך לאחד מן התיקים הנמכרים ביותר של לנסל עד היום.

לא עובדת עם עורות של חיות מוגנות

קולקציית התיקים הנוכחית שלה מתחלקת לשתי קטגוריות עיקריות. סדרה של תיקי פרנזים בגדלים וצבעים שונים וסדרה נוספת שנקראת "נטורל סטיצ'ס", בה הושם דגש על מבנה ונפח, המושגים באמצעות תפירה של עורות בעבודת יד.

העור בקולקציית "הנטורל סטיצ'ס", משמש בדרך כלל לאוכפים והוא בעל מראה גס ונוקשה. "זה בנשמה שלי הגסות הזו, לא תמצאו אצלי איזה תיק קטן וממורק, זה לא אני. המטרה שבכל מוצר משולבת עבודת יד, אם זה הליפופים או ההשחלות - המטרה היא להקנות לכל תיק נשמה משל עצמו". ההשראות שלה באות ממסעותיה בעולם בדרום ומרכז אמריקה והחיים שחוותה במילאנו.

הסטודיו שלה הממוקם בין מוסכים וחנויות לממכר ברזנט, מזכיר סדנת אומן בעלת גוון היסטורי. בעולם שעובר לייצור בסין, סקלסקי מעסיקה אומנים שיושבים בסטודיו רחב ידיים, בו הם שוקדים יחד על כל תיק ותיק ומשחררים מהעור עיצובים שונים.

קשה להגדיר את התיקים שלה כאופנת עילית, הגסות שבה היא משאירה את העורות, לא מלוטשים ולא מבריקים, מעניקה להם מראה אתני שקשור יותר באמנות ועיצוב מאשר באופנה. העיצובים השונים של התיקים והחגורות, לא מתכוונים להביא משהו חדש שטרם נראה כמוהו, אלא מכוונים לייצור ידני אמנותי ויוקרתי ובהתאם גם המחירים של התיקים גבוהים למדי כשהם מתחילים מ-1200 שקל לתיק.

דבר מעניין נוסף ומפתיע בסקלסקי קשור דווקא לזוויות הירוקה - עבודת היד היא אמנם יפה וטובה וחוסכות ניצול של ילדים בסדנות הזעה למיניהן אבל במגמה האקולוגית- הומנית, עבודה בעור גורמת להרמת הגבה. "אני צמחונית, ותמיד אני צוחקת שבעצם אני מפצה מהצד השני. אף פעם לא שוחטים פרה רק בשביל העור שלה. השימוש בעור הוא משני, אני נגד שימוש בעורות של חיות מוגנות, למרות שהיום מתחילים להקים למטרה הזו חוות לגידול תנינים למשל, אבל קשה לי עם המקום הזה ואני לא עובדת עם עורות של חיות מוגנות".

מחירים: 1,190-2,400 שקלים; חגורות 390-990 שקלים.

ניתן להשיג: בוטיק סקלסקי, אבולעפיה 19, תל אביב וברשת חנויות סאק'ס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully