וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעם למטה, פעם למעלה

לירוי שופן

3.9.2009 / 8:02

לירוי שופן מרגיש שקולקציית החורף של סאקס היא כמו רכבת הרים, שנעה בין ג'ינסים נמוכים מדי לחליפות כותנה מצוינות

רונית חלפון, מעצבת ושותפה במותג הנשים "סאקס", רוצה שהבגדים שלה יעבדו יפה אחד עם השני. "חשוב לי שהבגדים יעבדו בשכבות", היא אומרת, אבל בשטח, ההצהרה הזו מוכיחה את עצמה באופן חלקי. הפריטים שמרכיבים את הקולקציה נקרעים בין סגנון נובו-רישי המוני שאפיין את המותג בשנות ה-90, לבין הרצון להעמיד אופנה מתוחכמת וקונספטואלית יותר. הניסיון הזה להחזיק את שני הקצוות יחד, הופך את התוצר הסופי, על הצלחותיו, ללא הומוגני.

סאקס עומדת על משבצת שאין עליה מתחרים רבים יחסית בנוף המקומי – מעין שעטנז בין "בגדי מעצבים" לרשת, שמכוונת מעט גבוה יותר, בזכות שימוש בחומרים יקרים כמו קשמיר או צמר מרינו. הקולקציה, באופן מודע, אינה רודפת באופן אגרסיבי אחרי טרנדים עונתיים, והיא בנויה סביב שני מוקדי השראה מרכזיים: האחד, מראה מאובק ורומנטי, המזכיר את אפיל הבוקרות הרוסטיקי מ"ד"ר קווין רופאה במערב", והשני, לוק טומבוי המבוסס על פריטי מפתח מהארון הגברי ועל בגדים בעלי צללית מודרנית וחדה יותר.

מראה הבוקרים השחוק, שודרג על ידי שימוש חכם בפריטים שנצבעו בטכניקות תאי-דאי, טוניקות שהן חולצה גברית בגזרת אובר-סייז, עליוניות עשויות כותנה דקה במפתח סירה בצבעי פודרה מאובקת, שמלות A אווריריות ששוליהן עוטרו ברקמות תחרה ופריטי דנים הכוללים ז'קטים וחולצות מכופתרות בגוונים בהירים-ירקרקים.

אך מבט מדוקדק בקולקציה, מגלה מספר החטאות עיצוב עקרוניות. דווקא מכנסי הג'ינס, אחד מפרטי המפתח כאן, נקלעו לעיצוב המוני ונדמה שהמעצבת לא הצליחה למשוך את ידה מן הצפוי: הגזרות ברובן מאופיינות בגזרת מותניים נמוכה מידי, במפשעה נופלת, מוגזמת ולא אטרקטיבית או ב"פנסים" גבריים שאינם צולחים את הבד העבה.

לא תמצאו פה אייטיז

עניין דומה נצפה גם באוסף סריגים עשויים תערובת קשמיר. הם אולי נעימים למגע, אבל תוספת האבנים שנראית על חלק מהם, וגזרות הדומות באופן מטריד לאלו של מותג הטראש "ג'וסי קוטור", יוצרים לעתים מראה זול.

מלבד מספר שמלות מיותרות או סריגים עם משחקי קשירה שחוקים, הקונספט האנדרוגיני של קבוצת ההשראה השנייה הוא ההצלחה הגדולה של הקולקציה.

חליפות כותנה בצבעי בז' ואבן הן גולת הכותרת, גזורות היטב ושומרות על גזרה גברית עדכנית מאוד (אולי עדכנית יותר ממה שאפשר למצוא ברוב רשתות הגברים כאן), ולצידן מעילי פרקה נהדרים, עתירי לולאות וכיסים, בצבעי לבן או אדום ויטאלי ולוהט, וסט אופנוענים ומכנסי סיגר שחורים עשויים מכותנה משומנת.

החלק הזה בקולקציה, שלוקח את המראה הנוכחי בלי ליפול לגל האייטיזי הנדוש, מוכיח כי לסאקס יש סיכוי מצוין להיות אלטרנטיבה משובחת לרשתות המקומיות. הם רק צריכים לוודא קודם, שהם מוכנים להשתחרר מהקבעונות של עצמם. ג'ינסים נמוכים מאוד או מכנסי חיתול מרוטשים הם אולי פופולריים, אבל לא בכל מחיר.

מחירים:
חולצות: 198- 348 שקלים; מכנסיים: 448-580 שקלים; שמלות: 540 – 680 שקלים; סריגים: 198-480 שקלים.

  • עוד באותו נושא:
  • סאקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully