וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלקוחה תמיד צודקת

גלי רבינק

16.9.2009 / 8:43

יואב גפן מעדיף נשים על יהלומים ומעצב למענן תכשיטים מצופי זהב, שלא נמכרים בסטודיו מפונפן. המחיר לבדו עושה שמח

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כשהייתי מספרת שסבא שלי רוקח אבקות יהלומים, היו השומעים נכבשים בקסם. אבקת יהלומים נשמע כמו משהו זוהר, אגדתי. כאילו שסבא שלי מייצר פיות או לפחות מטות קסמים". (מתוך ספרה של אדיבה גפן "אבק יהלומים", עמוד 130).

כמו גיבורת הספר של אדיבה גפן, גם בנה יואב גפן, מסרב להתרשם מיהלומים. "יהלומים פשוט זוכים ליחסי ציבור בלתי פוסקים מזה כמה עשורים וטבעות האירוסין עם היהלום האחד תמיד נראו לי משעממות וחסרות אישיות. אני מעדיף אבני חן צבעוניות ומחוספסות שיש להן אמירה אישית".

אחרי שנים שבהן היה איש מחשבים, עסק בפרסום, תיכנת, חטא בכתיבה, היה מורה למחשבים ולאקולוגיה בכיתות למחוננים ויועץ ארגוני, הגיע גפן לצורפות. "כל הזמן הרגשתי שזה לא זה, שאני רוצה למזג את הפן היצירתי-אמנותי שבי, שאוהב ליצור, לצייר, לפסל, עם פרנסה. החלטתי לעזוב את הייעוץ הארגוני (למרות שזה תמיד יהיה חלק ממני ואני תמיד בשאיפה לייעל ולהקשיב לרצון הלקוח) ובאיחור אופנתי, בגיל 34, יצאתי לטיול תרמילים בהודו.

מה שהתחיל כטיול-הרבה-אחרי צבא, התגלה כאפיק חדש. "התוודעתי שם לצורפים ומרתכים שיוצרים תכשיטים. צפיתי בעבודתם, למדתי. בצירוף מקרים מדהים, גיליתי שבמקביל, אבי, פנסיונר של משרד הביטחון, התחיל ללמוד צורפות והחליט להקים סטודיו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

האב והבן עובדים יחד מזה 3 שנים, כשלכל אחד יש את התפקיד שמתאים לו.

"אני מעצב ויוצר ואבא אחראי על פתרון בעיות טכניות בעיצוב ובמתכות. יש בינינו סינרגיה בעבודה וגם חלוקת התפקידים המשפחתית קיבלה פנים אחרות. אנחנו כבר לא 'בן מרדן' ו'אב לא מתרגש, שנותן לו לבעוט', אלא שני אנשים שמביטים זה לזה בגובה העיניים ויוצרים ביחד. בכלל, זה מומלץ בחום להכיר את ההורה שלך כבן אדם."

גפן (38), מעצב תכשיטים בלוק נקי, עם אסתטיקה מינימליסטית ולא צעקנית ובחן טבעי, שלא מהוקצע ומלוטש עד הסוף. עגילים עם צורות גיאומטריות עשויים כסף בציפוי זהב, טבעות עם אבני חן צבעוניות אותן הוא מביא מאפריקה ושרשראות עדינות שמשלימות את הלוק ולא גונבות את ההצגה. המחירים נעים בין 100 שקלים לעגילים ועד 240 שקלים לטבעת והתכשיטים נמכרים בדוכן קטן שבצומת הרחובות פרישמן-דיזנגוף בתל אביב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהתחשב בכך שמדובר בעבודת יד המחירים זולים יחסית, או בשפת מיתון סבירים. הכיצד?

"אני מעדיף לשמור על תמחור נמוך, שיחזיר לקוח מרוצה לקנות תכשיט נוסף, ולא רק למקסם את הרווח שלי בקנייה בודדה. אני רוצה שזו תהיה עסקה הוגנת וששני הצדדים יצאו מרוצים. יש בי צורך לרצות את הלקוחות שלי - אם הן מספרות לי כי אבד להן עגיל בודד, שהותיר אחריו אח מיותם, אני שמח למכור להן עגיל זהה אחד במחיר עלות. אני שמח לעצב לפי בקשות מיוחדות ולהתאים להן את התכשיט. אני נהנה מזה. אני אוהב את האינטרקציה עם האנשים."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ומחשבות על למסד את הקשר? לפתוח חנות או למכור בחנויות את התכשיטים?

"הציעו לי למכור בחנויות של מעצבים ישראלים, אבל אני מעדיף את הקשר הישיר, הבלתי אמצעי והמחיר השפוי. כיום אני נהנה לעבוד וליצור בסטודיו האינטימי ולמכור מדי יום שישי את מרכולתי בדוכן בצומת הרחובות פרישמן-דיזנגוף בתל אביב (מול הפסז'). מה יהיה הלאה ימים יגידו."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחירים :
טבעות: 160-240 שקלים; שרשראות: 100-150 שקלים; עגילים: 100 שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully