וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלט לפנים

מאיה נסטלבאום, פריז

26.9.2009 / 9:52

עלמה כרמל מרסקת כרובים, תפוחים, אבוקדו ועגבניות, מקפיאה אותם ומפיקה מהם קוסמטיקה אורגנית. הפריזאיות מתלהבות

תכשירי הקוסמטיקה האורגנית של עלמה כרמל, הם סיפור שהתחיל מפנים מפוצענים של ילדה באר שבעית ששונאת יובש, ומסתיים בפניהן המטופחים של הצרפתיות. בפגישה עם כרמל, היום יפהייפה פריזאית בשנות ה-40 לחייה, היא מספרת לי בעברית מתובלת במבטא צרפתי ובעיניים נוצצות מהתלהבות, איך הצליחה לפתח מוצרים טבעיים מפירות וירקות ולבצע מיני-מהפכה בעולם הקוסמטיקה הצרפתי.

"הייתי ילדה שסבלה מאקזמות, שהתגברו בגלל השמש והיובש של חולות הנגב, שם גדלתי. באותה תקופה נתנו לי קורטיזון, שגרם לי לתופעות לוואי קשות. אבי, בנ"ץ כרמל, שראה חשיבות רבה בפיתוח הנגב והיה שותף לרעיון של פיתוח ירקות ופירות אורגנים, היה הראשון שעודד אותי. אני זוכרת שיום אחד הנחתי על הפנים שלי חצי עגבניה. זה מאוד הקל על הצריבות והכאבים. באותו רגע אני חושבת שהבנתי הכל. אפילו בתור ילדה קטנה הבנתי שהתשובה נמצאת בטבע, בפירות ובירקות, שהם הדבר הנגיש לנו ביותר".

כביולוגית ישראלית ובעלת תואר שני בפילוסופיה, היא יצרה לפני שלוש שנים את קרם הפנים הראשון שלה (הרשום כפטנט). המבוסס על מיצוי פירות וירקות אורגניים. בהדרגה הפכה "עלמה כרמל" לחברת קוסמטיקה צרפתית, המתמקדת במוצרים המופקים מירקות ופירות אורגנים מרוסקים, המוקפאים בטמפרטורה של מינוס 170 מעלות, ללא כל תוספות של חומרים כימיים.

כדי למנוע חימצון של מולקולות הקרם, פיתחה כרמל אריזת ואקום מיוחדת שמבודדת אותו מחשיפה לטמפרטורות גבוהות או נמוכות. האריזה מאפשרת למוצרים להישמר טריים במשך תקופה ארוכה. באמצעות שיטה זו היא מקפיאה אפרסקים, תפוזים, תפוחים, לימונים, עגבניות, כרוב, אבוקדו, מלפפונים ואפילו סומסום וחמאת קריטה אורגנים. את המוצרים היא מערבבת עם שמן טבעי ומים.

"הפירות והירקות עשירים מאוד במולקולות אקטיביות שעושות רק טוב לעור", היא מסבירה. "התאים של הפירות והירקות דומים במרכיביהם לתאים של עור האדם. זאת הסיבה שמחנכים אותנו, מגיל צעיר, לאכול הרבה פירות וירקות, והם אלו, שבמשך השנים, מחסנים את האורגניזם שלנו".

כל הדרכים מובילות לירושלים

כרמל, חיה שנים רבות בפריז, תרמה לא מעט לקידום תחום מוצרי הקוסמטיקה הביולוגית. בשנת 2005 זכתה כרמל בפרס חדשנות משרד שוויון זכויות האישה הצרפתי ופרס חדשנות בקוסמטיקה, ובחודש דצמבר של אותה שנה זכתה גם בפרס חדשנות מלשכת המסחר צרפת-ישראל, אותו העניקו לה בצרפת שמעון פרס ודוסטו בלאזי, שר החוץ הצרפתי באותה תקופה. ביולי 2006 היא זכתה בפרס חדשנות תעשייתית מעמק הקוסמטיקה. היא גם מככבת כמוצר השנה של המגזין הנשי ELLE לשנת 2006 ו-2007.

הקמת המותג ,עלמה כרמל", הוא גם מעין סגירת מעגל חיים עבורה, לאחר שאביה של עלמה (בעבר ממלא מקום ראש עיריית באר שבע והשגריר הראשון של ישראל בקזחסטן), עבר בשנות חייו האחרונות מהפך של ממש ואימץ אורח חיים בריא, שכלל שימוש במוצרים אורגנים בלבד.

כרמל סוגרת מעגל אישי ומקצועי, עם ששת מוצרי הפתיחה שלה, שמספרים את סיפור חייה: זה מתחיל עם "בראשית": שמן לניקוי העור, ממשיך עם "תחיה": קרם לחות לעור רגיל או מעורב, מבצע "מהפכה" עם מסכת לחות, כורתת "ברית" עם קרם הגוף ומציע עם מים מזקקים ו"קומפלקס אקטיב": סרום מאט הזדקנות העור ואקנה.

כיום היא משווקת את מגוון המוצרים שלה בצרפת, בלגיה, גרמניה, הולנד, לוקסמבורג, ספרד, רוסיה, יפן וארצות הברית. בתקופה הקרובה ההמוצרים אמורים להגיע גם לישראל.

והקוריוז הפטריוטי? על ראש האריזה ולאורך הבקבוק מוטבע סמל "הדרך לירושלים" שמחזיר כל אחד שורכש את המוצרים האלה בחזרה לארץ הקודש.

  • עוד באותו נושא:
  • עלמה כרמל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully