וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלבן של העין

מאיה נסטלבאום, פריז

27.9.2009 / 0:20

המעצבת אן פונטיין מכורה לחולצות לבנות כי "זה צבע שאין לו מה להסתיר", אבל לובשת רק שחור "כדי שיראו אותי" - קולקציית חורף 2010

אן פונטיין, מעצבת החולצות הלבנות המפורסמת בעולם, מגדירה את עצמה כ"מניאקית". אבל חשוב לעמוד על התרגום המדוייק מצרפתית לעברית ולאמוד את ההבדלים התרבותיים. בשיחה עמה המתקיימת בספא הפריזאי שבבעלותה (הממוקם מתחת לחנות הדגל), פונטיין מסתובבת בחלל האלגנטי, לבושה בשמלה שחורה עם שסע סקסי, וממרקת כתמים בלתי נראים לעין בלתי מזויינת, תוך שהיא מתנצלת בחצי חיוך וממלמלת עד כמה היא "מניאקית". בתרגום מצרפתית לעברית - פרפקציוניסטית שמשוגעת על נקיון.

"תסלחי לי", היא אומרת, "אני מטורפת על הצבע הלבן, אבל זה אומר שהכל צריך להיות ללא רבב, כי לבן זה צבע שלא מסתיר דבר".

מפתיע שאישה שכל האג'נדה שלה לבנה, החולצות אותן היא מעצבת לבנות, הספא שלה לבן, הרהיטים לבנים והרצפה לבנה, בוחרת ללבוש תמיד שחור. פונטיין צוחקת על האבחנה הזאת: "אני לובשת שחור כדי שיראו אותי", היא מחייכת. אמירה מפתיעה, כשהיא יוצאת מפיה של ברזילאית עוצרת נשימה, בעלת שיער ארוך וגולש, עור שחום מעט ורגליים בלתי נגמרות. גם בגיל 38, היא היתה יכולה לדגמן בקלות את כל אחת משתי הקולקציות שהיא מעצבת בשנה. כל אחת מהן מורכבת מ-150 דגמים של חולצות לבנות. לכל אחת מהן, היא מספרת לי בסוד, יש תאומה בצבע שחור.

מרכז הפעילות של פונטיין הוא אמנם בפריז, אבל היא גרה במרחק שעתיים נסיעה ממנה, בהונפלר, עם בעלה ארי ושתי בנותיהן. גם המפעל שלה נמצא לא רחוק משם, על גדות נורמנדי, בדוביל-טרוביל.

הונפלר הקטנה היא ציורית ומלאת קסם וברור למדי מהיכן פונטיין שואבת את ההשראה לחולצות הלבנות והייחודיות שלה. לפני יצירת קולקציה חדשה, היא סוגרת את עצמה באטלייה (סטודיו יצירה) שלה ולא יוצאת משם עד שמעלה קולקציה שהיא מושלמת בעיניה.

סילואט של בקבוק קוקה קולה

הקולקציה ההנוכחית נוצרה בהשראת האישה החזקה, שמקפידה על מגע נשי בכל אחד מהפריטים שלה. הקווים שלה נקיים, פשוטים, מעט מחודדים אבל עם טוויסט בפרטים הקטנים: הצווארון וקצות השרוולים הכפולים יוצרים מראה מהודק, הכתפיים המנופחות מטשטשות פגמים ומאריכות את הסילואט והשושנים המסולסלות מסביב לצוואר ובשרוולים מושכות את תשומת הלב, מרככות את המראה והופכות אותו למאוד נשי.

הפרחים של פונטיין נוכחים החורף גם באביזרים שלה, על התיקים, הארנקים, הטבעות והחגורות. גם הבדים בקולקציה רכים ונשיים, ומתבססים על שילוב בין כותנה לשיפון, משי, סאטן, פרווה ועור, מה שיוצר מראה יומיומי איתו אפשר תוך כמה שינויים קטנים להמשיך גם לערב. בקטלוג הנוכחי, הדגישה פונטיין את המראה הוויקטוריאני, עם השפעות משנות ה-30 וה-40. המותניים גבוהים והדגש הוא על סילואט מחוטב ונשי כבקבוק קוקה-קולה. בדיוק כמו זה של אן פונטיין בעצמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully