וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונת מעבר

הגר ליינקרם

6.10.2009 / 14:00

"פראו בלאו" מנסים לעבור מהשוליים למיינסטרים עם חנות חדשה ברחוב דיזנגוף. צילומי הקטלוג נשארו אוונגרדים כתמיד

למרות שהם נתפסים לעיתים כמעצבים פרועים, חצופים ואולי אפילו אוונגרדים, פיליפ בלאו והלנה בלאונשטיין הלא הם צמד "פראו בלאו", מספרים שמאז ומתמיד הם מבקשים לפנות אל כולם, "אף פעם לא ראינו את עצמנו כאנדרגראונד, תמיד פנינו לקהל רחב ולא רק למבינים בלבד". וכראיה, הם משיקים חנות חדשה ברחוב דיזנגוף - לב הקונצנזוס של האופנה הישראלית.

החנות החדשה, שנפתחה בנוסף לזו הוותיקה בגן החשמל, היוותה הזדמנות עבור הזוג להתנסות בעיצוב פנים. "עיצבנו בעבר קצת לאחרים, אבל לעצמך זה יותר קשה. קשה יותר לדעת מתי לעצור. רצינו חנות ברוח פראו בלאו וההשראה הגיעה מתוך הספר גוליבר של ג'ונתן סוויפט, שם מסופר על האי לפוטה. זהו אי מעופף שהוא שיא של תרבות בשילוב עם מדע. מקום מאוד מנייריסטי בקיצוניות".

ההשראה מהאי המעופף באה לידי ביטוי בחומרים ובצבעוניות, שילוב של אלמנטים בארוקיים ואלמנטים ימיים מעולם הספנות והיאכטות. אפילו הרצפה בחנות קיבלה טיפול ייחודי כשמדובר באריחי פורצלן מקורצפים בצבע תכלת שנועדו להקנות את התחושה של אי מעוף בשמיים. כשמסביב מוטות פליז מעוקלים בצורה גלית משמשים כמתלה עליו נמצאים הבגדים. "הסטנדים של הבגדים הם לא סתם מוט שפשוט חייב להיות שם, זה אלמנט מרכזי וכל צ'ופצ'יק כאן הוא מחומרים אמיתיים, אנחנו אוהבים את זה אבל זה עוד מתהווה ואנחנו תמיד רוצים לעשות שינויים".

עירום חלקי

על מוטות הפליז הגליים מונחת עכשיו גם קולקציית החורף החדשה שמקורות ההשראה שלה יותר קרובים לעולם האופנה הבינלאומי מאשר לסיפורים דמיוניים על איים מעופפים. עם שתי מגמות מרכזיות בולטות שהראשונה מביניהן לקוחה מעולם צבעי העירום, "מהקיץ הגיע הטרנד של ה-Nude" מספרת הלנה, "זה משהו מאוד מתחוכם ולא מובן מאליו, זה טרנד לא קל וקצת מוזר ובגלל זה ייקח לו עוד כמה עונות להתאקלם. אנחנו אימצנו אותו לחורף שזה יותר מעניין מאשר להשתמש בו בקיץ. כשבחורף יש גזרות יותר מתוחכמות עם ריפודים."

מיני קולקציה בשם "אלף לילה ולילה" משתמשת ברובה בבדי סטרץ' ממנו גם עשויים מכנסי שרוול גדולים ומשופעים בבד שבעזרת מותן בעלת בד עודף יכולים גם להפוך לאוברול סטרפלס. אל מכנסי השרוול שלוקחים את השראתם מן המזרח מתווספות חולצות ברוח דומה, כאשר באזור הצווארון מונחת רבדיה של בד עודף המשלב בתוכו חרוזים היוצרים מראה של חולצה מתוכשטת. כשבכל אלו הנגיעות של צבעי הפודרה והעור הן עדינות עד כמעט בלתי מורגשות. כמו למשל בשמלת תחרה שקופה שמגיעה בשחור או לבן כשלמעשה רק הבטנה המבצבצת מתחת היא בצבע גוף.

חציו הנוסף של הקולקציה הוא טרנד הנקודות - מחולצת תחרה שקופות לגמרי מעוטרות בנקודות קטנטנות בדגם פנינית ועד לנקודות גדולות מודפסות על גבי בדי כותנה בטכניקה ייחודית בה ההדפס נעשה לאחר התפירה, ובשל כך נוצרים בבד מעין פיצוצים קטנים שכמו פוגמים בהדפס ומעניקים את הרושם של בלייה מכוונת. הנקודות אף הופכות מאלמנט דו מימדי לתלת מימדי, כך בשמלת סטרפלס ובחצאית צינור העשויות שתיהן בד טאפט ממנו מקפצות החוצה הנקודות כקשקשי עיגולים שנעשו באמצעות חיתוכי לייזר.

חזקים בנקודות

פריט שמאכלס בתוכו את שתי המגמות המרכזיות של קולקציית החורף הוא מעיל בצבע פודרה חיוור שעליו מודפסות נקודות שחורות גדולות. המעיל עשוי חומר ספוגי שמקורו מעולם ההלבשה התחתונה כשהוא נועד למעשה לשימוש בריפוד של חזיות. זהו חומר נוקשה ללא שום נפילה של בד וכשמדובר בגזרת מעיל פעמונית וקלאסית התוצאה מחמיאה וקסומה למדי אם כי במבט מקרוב החומר הספוגי גורם לתחושה כי המעיל עדין נשאר בגדר עיצוב ראשוני, מעין פרוטוטיפ שטרם הספיקו לבצעו בצמר או לתת לו ביטנה וגימור ראויים.

בנוסף לשתי המגמות המרכזיות, את הקולקציה מלווים פריטים בהדפסת טקסטיל ייחודית (על המצאת הטכניקה הזו זכו פראו בלאו לפני כשנתיים בפרס התרבות לחידוש בתחום הטקסטיל ה.ל). ההדפסים התלת ממדיים על גבי בדים צמודים לגוף שואבים את השראתם מעולם הקעקועים. אל האשליות האופטיות המוכרות של פראו בלאו דוגמת הדפס הווסט על החולצה הצטרף הדפס מרשים במיוחד המחקה באופן נאמן דוגמת סריג עבה כאשר למעשה לא מדובר בסוודר עבה ומחמם אלא בחולצה דקה ונעימה מה שבהחלט כנראה ויותר יתאים לנו בחורף המקומי.

טווחי מחירים:
שמלות: 700-1300 שקלים.
מכנסיים: 600-850 שקלים.
חולצות : 280-600 שקלים.
ז'קטים: 600-950 שקלים.
כובעים ותיקים: 200-450 שקלים.

פראו בלאו : החשמל 8 ת"א, דיזינגוף 236 ת"א

  • עוד באותו נושא:
  • פראו בלאו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully