וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שועטת לעבר ה-40

12.10.2009 / 18:07

בגיל 39 מודיעה קלאודיה שיפר על פרישתה ממסלולי התצוגות ומשאירה אותנו לתהות האם העולם הפסיד עורכת דין טובה

דוגמנית העל הגרמניה בת ה-39, שכיכבה על יותר שערים מכל דוגמנית אחרת בהיסטוריה, הודיעה השבוע כי לא תופיע יותר בתצוגות אופנה. "לא אתגעגע לשם", אמרה שיפר בראיון לאתר הווג, "אני עדיין מדגמנת וגם נהנית מכך, אבל עם התצוגות גמרתי".

שיפר שחלמה בכלל לבלות בבתי משפט כעורכת דין, הפכה לדוגמנית, אחרי שהתגלתה במקרה על ידי סוכנות הדוגמניות "מטרופוליטן" בשנות ה-80. היא נולדה ב-1970 בעיירה ריינברג שעל גדות הריין במדינת נורדריין-ו?ס?ט?פ?אליה במערב גרמניה. יש לה שני אחים ואחות, אביה פרנץ היה עו"ד ונפטר ב-2007 ואמה גודרון עקרת בית. בהתבגרותה היא הייתה פופולרית, אך גובהה, כ-180 ס"מ, הביך אותה לעתים והיא ניסתה לא להתבלט. בתיכון היא הצטיינה באנגלית וצרפתית, מה שיתגלה כשימושי ביותר עבורה בעתיד.

תוכניותיה באותו זמן, היו ללמוד משפטים ולהתמחות במשרד של אביה, אך בניגוד לתכניות, באוקטובר 1987, החתימה אותה סוכנות הדוגמנות "מטרופוליטן" על חוזה. היא השתתפה בסשן צילומים נסיוני בפריז ותוך שבועיים נבחרה להופיע על שער מגזין ה"אל" הצרפתי.

השער הראשון הוביל לעוד סדרה של צילומי שער ובת ה-17 הגבוהה והדקיקה, בעלת עור החרסינה, האף הסולד, עיני התכלת והשיער הבלונדיני השופע, הפכה לפנים מוכרים בסצינת האופנה הפריזאית.

קרל לאגרפלד היה הראשון שהעלה אותה למסלול התצוגות של שאנל, למרות חוסר נסיונה בהליכה על מסלול. הוא בחר בה כפנים החדשים של שאנל ותוך זמן קצר היא הפכה לסנסציה החדשה והמדוברת של עולם דוגמנות העל.

מכוניות, סרטים ומונדיאל

בתחילת שנות ה- 90 היא כיכבה במודעות ג'ינס Guess, מה שהיה לשיתוף פעולה מוצלח ורווחי ללייבל ולדוגמנית. הקריירה שלה המשיכה לנסוק והיא חתמה על חוזים עם מותגי על כמו רבלון, ורסצ'ה, ז'יל סאנדר, דולצ'ה וגבאנה, איב סן לורן, רלף לורן וולנטינו.

המגזינים People, Vanity Fair ו- Rolling Stone בחרו בה להיות הדוגמנית הראשונה על שעריהם. מאז 1990 היא מככבת בלוח שנה בבגדי ים שהיא מעצבת בעצמה, ובמסגרת חוזיה עם "פפסי", "פאנטה", "מנגו" ו"סיטרואן" הרוויחה מיליונים. זכורה במיוחד פרסומת עבור "סיטרואן" בכיכובה מ- 1998 שבה ריסקה דגם Xsara חדש של המכונית הצרפתית בעקבות עצירה פתאומית מסוכנת (ומתוכננת).

שנים ארוכות היא סירבה לנקב את אוזניה או לקשט את עורה בקיעקוע כלשהוא. חוזה שמן עם חברת Accessorize הבריטית מ-2006 שיכנע אותה שנקבים קטנטנים בתנוכי האוזניים המושלמות שלה לא יפגמו יהפכו אותה לפחות מושכת. כעשר שנים לאחר השיתוף פעולה הראשון ביניהם, קרל לגרפלד צילם אותה בעצמו לקמפיין "דום פריניון".

במהלך יותר מ- 20 שנות הקריירה שלה היא הופיעה במספר סרטים, תוכניות אירוח, קומדיות טלוויזיוניות וקליפים. במיוחד זכורה הופעות האורח שלה בסרטים "משהו ללבוש" של רוברט אלטמן (1994), ב"זולנדר" (2001) של בן סטילר, ובקליפ לשיר Uptown Girl המחודש של "ווסטלייף" (2001), בחירה חכמה של שיפר שסימנה אותה כממשיכתה של כריסטי ברינקלי שהופיעה בקליפ המקורי. קלטות וידאו של תרגילי התעמלות שתוכננו במיוחד עבורה, נמכרו בהצלחה והיו לעוד מקור הכנסה ריווחי.

ניתן לומר שעידן הסופר-מודלס של שנות ה- 90 נוצר והתבסס הודות להצלחתה ופרסומה הרב, כמו גם של חברותיה לעשור ההוא, כריסטי טרלינגטון, נעמי קמפבל, אל מקפירסון, סינדי קראופורד ולינדה אוונג'ליסטה. בזכות הפופולאריות הרבה שלה בגרמניה מולדתה היא מוזמנת לקחת חלק באירועים רשמיים, כמו במונדיאל 2006.

לא הזמינה דוגמניות לחתונה

על יחסיה עם גברים אמרה פעם שלא יוצא לה לפגוש הרבה, כי נראה שהם חוששים לדבר איתה או בטוחים שהיא מכוכב אחר. מכל מקום, בין השנים 1994-1999 היא יצאה עם הקוסם היהודי-אמריקני דיויד קופרפילד. עם תום הקשר עם קופרפילד, היא נקשרה תקופה מסוימת למיליונר-פלייבוי הבריטי טים ג'פריס וב- 25 במאי, 2002, נישאה למפיק הבריטי מת'יו ווהן (שבחר להעניק לה צב יבשה קטן במקום טבעת אירוסין).

השניים נישאו בכנסייה כפרית קטנה ולקבלת הפנים שנערכה באחוזה האליזבתנית של שיפר, הוזמנו כמה עשרות בני משפחה וחברים ואף לא דוגמנית אחת. לבני הזוג ילד וילדה: קספר (6) וקלמנטיין (5). עם שני ילדיה היא מדברת בשפת אימה. המשפחה מתגוררת בבית פרטי בלונדון. בבעלותה של שיפר עוד בתים בגרמניה, ניו יורק ומונטה קרלו.

לא נראה שפרישה מדוגמנות מסלול תוביל אותה לתבוע דמי אבטלה. כיום בגיל 39 היא דקה וחטובה, נהנית מרכיבה על סוסים, ציור, טניס וסקי. ההתבגרות לא מפחידה אותה ואין לה כל תוכניות בתחום הרפואה הפלסטית או הזרקת בוטוקס ("זה רעל לעור, איש לא יודע מה האפקט לטווח ארוך וזה מפחיד אותי יותר מקמטים").

היא מועסקת במסגרת חוזים ארוכי טווח עם "לוריאל" ושעוני Ebel. מתחילת השנה היא הופיעה על שעריהם של לפחות 8 שערי מגזיני אופנה נחשבים ובנובמבר הקרוב תתנוסס על שער "באזאר" הבריטי תמונת תקריב מדהימה שלה עם חתימתה בתחתית השער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully