וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסומת למשחת שיניים?

לירוי שופן

21.10.2009 / 16:30

מאמי גאמר, הבת של מריל סטריפ היא אולי לא בר רפאלי, אבל מדגמנת בהצלחה את חזון הקז'ואל של המותג הצרפתי 'ז'ראר דארל' שהגיע לארץ

בית האופנה הצרפתי "ז'ראר דארל" פתח בתחילת החודש סניף ראשון בארץ, הממוקם בכיכר המדינה, באותו הבוטיק שאכלס עד לפני רגע את כריסטיאן לקרואה. החילוף בין המותגים, אינו רק שינוי של סגנון, אלא גם אקט סימלי. בעוד שעתידו של זה האחרון, נתון בערפילי פשיטת הרגל, המותג ז'ראר דארל זוכה להצלחה עולמית, המתפרשת על פני כארבעים מדינות.

אי אפשר לטעות, לקרואה לא גר כאן יותר, את מקומו תפסה אופנה פרקטית ולבישה וחלונות הראווה של לקרואה, שרטטו מצבע אדום עז ומבגדים מודפסים בפראות, הוחלפו באווירה מרוסנת יותר. הם נשענים עכשיו על צבעים כהים, עם בובה החנוטה בז'קט גברי ושמלה מנומרת וכהה.

בית האופנה עצמו הוקם בשנת 1971 על ידי בני הזוג ז'ראר ודניאל דארל וחנותם הראשונה נוסדה בפריז בשנת 1987. בגדי המותג, שחנויותיו ממקומות באזורים אסטרטגיים בפריז, כשכונת המארה, שדרות סן ג'רמן או בבתי הכלבו, ממוצבים בחלק הגבוה יותר של הקז'ואל. קולקציית החורף ממחישה היטב את היחס החשדני למדי לטרנדים. עיקר תשומת הלב מתמקד ביצירת אופנה שיש בה שיק צרפתי קלאסי וחמקמק, מעודכן אך לא מאוס.

מעילי טרנץ' הדוקי מותניים, טוניקות עשויות משי בהדפסי פייזלי או סריגי אנגורה בסגול עמוק, מייצגים את העל זמני. אלו מאוזנים על ידי צו השעה, במגמות רלוונטיות תמיד: ז'קט אופנוענים קצרצר מעור כבשים, עליונית מנומרת, נוטפת עסיס, וערב רב של פרווה לא מוסרית ועבת-רושם (מארנבות צבועות וכלה בשערותיו הסומרות של שועל, לצד כמה דוגמאות סינתטיות).

התיק מ'עקרות בית נואשות'

בניגוד לקולקציות אחרות, לא תמצאו כאן בגדים עם אופי מובחן מידי, מה שיכול להוות יתרון ולסייע למי שמחפש פריטי מפתח עשויים היטב וגזורים בדייקנות, שקל להשתמש בהם. "המטרה היא להלביש נשים של אופי... לא שהבגד ילבש אותן", מעיד לורן דארל (בנם של הזוג ואחד ממנהלי החברה), שהגיע השבוע ארצה, אולי כשתשובה לאופיים הוורסטילי של הבגדים.

אחד מפריטי האייקון של המותג הוא ענק פניני-זכוכית שחורות יפה מלא נוכחות, שנוצר כרפליקה לזה שענדה ג'קי או בפגישתה עם שארל דה גול, כניסיון לתת לעיצובים ערך שחורג מהיופי הרגעי. גם בחירת הפרזנטוריות מתאימה לאותה הצהרה. בשנים הקודמות הייתה זו שרלוט גינסבורג, הנודעת כאמנית שיש לה קשר הדוק במיוחד עם אופנה (אולי בדומה לסופיה קופולה). השחקנית-זמרת הפכה לכה מזוהה עם בית האופנה, עד שזכתה לכך שהווג הצרפתי יכנה את אחד מתיקי הקולקציה בשם "תיק שרלוט". ההצלחה כמובן לא אחרה להגיע, ותיק "24 השעות" הפשוט יחסית והנוח החל להופיע בכל מקום ועל כל אחת (כולל בהופעה מתועדת על סט של עקרות בית נואשות).

העונה קיבלה את תפקיד דוגמנית הבית מאמי גאמר, בתה של השחקנית מריל סטריפ. גם הפעם ניצח האופי. גאמר בוודאות אינה נופלת את קטגוריות היופי המוכרות בתעשיית האופנה, עם הפנים העגולות והמנומשות, הקימטוטים סביב הפה והפשטות הכמעט יומיומית שיש בה. אבל הבחירה השנויה במחלוקת הזו היא גם הצלחה. היא מדגישה הבנה עקרונית – הסוד לאותו סגנון המכונה צרפתי ובלתי מנוצח, שקשה מאוד לנסח, טמון בביטחון העצמי שבגדים אמיתיים מספקים. בלי זה, זה לא אותו הדבר.

מחירים: חולצות 350-1,100 שקלים; ז'קטים ומעילים 2,300 ומעלה; ג'ינסים 825-895 ג'ינסים; תיקים 1,695-4,000 ג'ינסים; שמלות 495-2400 שקלים.

ז'ראר דארל. ה' באייר 14, תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully