וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מגניבה ממה שהיא נראית

גלי רבינק

1.11.2009 / 15:29

"החנות הקטנה" החדשה שנפתחה בפסז' הוד בתל אביב, אולי לא מסוגננת כמו הבוטיקים ששכנו בו פעם, אבל אם תפשפשו בה טוב, תגלו שיש בה עתיד

קשה להאמין שפסז' הוד המוזנח, השוכן בפינות פרישמן-דיזנגוף בתל אביב, היה פעם המקור ממנו יצאה בשורת הבוטיקים בעיר. במקום שנראה היום כמו הבוידעם של דיזנגוף (צר וחשוך עם כמה חנויות נשכחות), נפתח ב-1961 הבוטיק הראשון של קטי מטמור ויעל פליץ, שניסו למכור לתל אביב בגדים בלוק לונדוני. אחריו נפתח שם בוטיק "הרמס" שמכר בגדים מיובאים (בעיקר מלונדון), הבוטיק היוקרתי "אספרי", בוטיק "דזריה" , שהיו בו גם שמלות כלה ייחודיות (שנמכרו לפי הזמנה), הבוטיק של יונה וששי קשת שמשך אליו את הברנז'ה המקומית ו"בוטיק סנוב" אליו ייבאו אסתי וברנארד פאיקל, שמלות קטנות ונשיות מפריז, חולצות צמודות ואביזרי עור מיוחדים.

הבוטיקים היו קטנים בגודלם ולעומת חנויות האופנה הוותיקות יותר בעיר, היו מעוצבים במינימליסטיות, מחומרים חדישים כמו פוליאסטר או אלומיניום, בתוספת מראות. לפעמים הייתה בהם אפילו פינת קפה קטנה וברקע מוזיקת פופ.

מהפסז' החל לזלוג רעיון הבוטיקים לדיזנגוף הסמוך, עד שלבסוף הוא החלוץ נותר דהוי ועייף. לפני מספר חודשים החליט אריק אבוקואה (30) לפתוח את החנות החדשה שלו דווקא בפסז', תחת השם "החנות הקטנה". לחנות הקטנטנה שלו הוא מייבא בגדי נשים ואקססוריז של תיקי יד וסיכות מאיטליה, הונג קונג, ארה"ב (המותג kimikal) סין וצרפת (DERIN). "למרות שלא עסקתי בתחום קודם לכן, ובשנות חיי בארה"ב היה לי עסק להובלות, אני חובב אסתטיקה ויש לי גישה וטעם אישי. רציתי להביא משהו מעט שונה לארץ אבל במחירים סבירים ושווים לכל נפש. אני מקפיד לבחור את הבגדים בעצמי ולחדש את המלאי מדי חודש וחצי, אין לי מחויבות לחברות מסוימות ואני לא קונה בסטוקים, אלא בורר פריטים ספציפיים שמוצאים חן בעיניי".

מהברסלב תבוא הבשורה?

אבוקואה בן ה-30 ("אני היחיד בארץ עם שם המשפחה הזה") הוא בן לאב דיפלומט מחוף השנהב ואם ישראלית שהכירו והתאהבו בארץ. הוא נולד בקניה ובגיל 4 חזר עם אמו לארץ. לאחר מותה גדל ולמד בפנימייה ירושלמית. אחרי שנים של מסעות בעולם ושבע שנים במיאמי ("שבע השנים הטובות") הבין שאין כמו בבית .

"זה היה נראה לי מקום מרכזי ועם זאת צדדי, נסתר ומוחבא והתאים לתפישתי שדברים יפים צריך לחפש", הוא מסביר את המיקום המשונה בו בחר להקים את החנות החדשה. בחנות שלו תוכלו למצוא עירוב לא אחיד בסגנונו של פריטים. בין המוצלחים שבהם תוכלו למצוא שמלות שיפון ושמלות סאטן קוקטיות שבתוספת גרביונים מתאימים יהפכו לדרך מצוינת לקבל את עונת המעבר, וסטים קטנים מקרושה, מכנסי ברמודה משובצים ושמלות חוף. לצידם נמצאים בגדים עם מראה יותר באזרי והמוני, עמוס ניטים על צבעים זרחניים. עם חיוך כובש וקסקט שמסתיר כיפה ברסלבית הוא מספר שיש לו חלום רחוק ביום מן הימים לפתוח גם חנות אופנה לנשים חרדיות.

"החורף הקרוב, הבא עלינו לטובה, יהיה מבטיח", הוא אומר, "אביא בגדים עם מראה מוקפד יותר , משחקים גיאומטריים של שחור ולבן לצד סריגים מחמיאים שכיף ללבוש ביומיום". נראה כי אם רק יצליח להשתחרר מהתפישה המוטעית "זה מה שהישראליות אוהבות" וייבא בגדים שקולעים לטעמו האישי, יצליח ללקט אוסף לא רע בכלל ולהיות נקודת ציון בסיבוב השופינג הבא.

טווח מחירים: 250-600 שקלים

"החנות הקטנה". דיזנגוף 101, פסז' הוד, תל אביב. 03 5244312

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully