וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'כיה נגד אופנה ניאו נאצית

ליה פן

2.11.2009 / 14:40

פוסטרים עם המשפט: "לא תומכים בניו-נאצים. אל תלבשו את הבגדים שלהם!" נתלו בפראג כחלק מקמפיין נגד אופנה ניאו-נאצית

קמפיין נגד אופנה ניאו-נאצית הושק השבוע בפראג תחת הכותרת: "אתם יודעים מה אתם לובשים?". על פי דיווחים בכלי התקשורת בצ'כיה, פוסטרים עם המשפט "לא תומכים בניו-נאצים. אל תלבשו את הבגדים שלהם!" נתלו ברחבי המדינה בתמיכת הממשלה, הטוענת כי חלק גדול מהלקוחות קונים את הבגדים כחלק מסגנון צבאי, שסיגלו לעצמם ולא מודעים לעובדה כי הם תומכים למעשה בניאו נאצים.

כחלק מהקמפיין חולקו ברחבי פראג פליירים וסטיקרים עם המשפטים "לא כל מה שהולם אותך הולם את התדמית שלך. אל תתמוך בניאו-נאצים! אל תלבש את הבגדים שלהם!" וכוללים רשימה של 10 מותגים שחביבים על הניאו נאצים בצ'כיה, ביניהם Eighty Eight, Bohemia, Thor Steinar, Grassel ו- Consdaple. חלק מהמותגים הפופולאריים בצ'כיה מוכרים מדים של המפלגה הימנית-קיצונית ובמקביל, רבים מהמותגים נמכרים בבתי כלבו לצעירים שאינם מודעים לאסוציאציה הניאו-נאצית שהם מעוררים. יש להדגיש כי לא הוכח קשר בין המותגים המוזכרים בקמפיין לתנועה הניאו-נאצית בצ'כיה.

"כמעט ואי אפשר לראות היום גלוחי ראש קלאסיים", אמר מירוסלב מארס, מומחה להתנהגות קיצונית בראיון לעיתון הצ'כי Lidove noviny. "האופנה הימנית-קיצונית מאוד חמקמקה עכשיו. הימין הקיצוני זנח את תדמית גלוחי הראש לטובת מותגי לבוש ספציפיים. חלק מהמותגים הפכו אופנתיים בסביבה הימנית-קיצונית בשוגג", מוסיף מארס, "ליצרנית הבגדים Hely Hansen, למשל, אין שום דבר במשותף עם הסצינה הניאו-נאצית, אבל הלוגו של החברה H.H מפורש על ידם כראשי התיבות 'הייל היטלר'."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully