וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו אחרי ניתוח פלסטי

לירוי שופן

4.11.2009 / 9:47

גרשון ברם לא רוצה להתנוון. הוא משפץ את חנות הדגל, מפסיק לעצב לגברים ומתמקד באפור. חבל שהוא לא השקיע את אותן אנרגיות בצילומי הקטלוג

"קודר? זה הכיוון הבטוח. זה צו השעה לא רק שלנו, אלא גם של הלקוחות שלנו", מסביר גרשון ברם את הרוח האפורה עליה מתבססת קולקציית החורף שלו. ברם, מהמעצבים הוותיקים בשוק האופנה המקומי, שהוכיח בעבר כי הוא לא נרתע משילובי צבעים וגזרות פחות קונובנציונליים, פותח הפעם עונה אחרת. אין זו החלפה סתמית של מוזה יצירתית. הפעם מדובר בתזוזה כללית של הכוחות. הרבה מתרחש: הקולקציה כאמור עברה לצבע אחד, עיצוב קו הגברים הופסק עד לזמן בלתי ידוע וחנות הדגל המוכרת ברחוב דיזנגוף עוברת שיפוץ מקיף. במכנסיים מוכתמים מצבע לבן, המסגירה את מערבותו הפיזית, גרשון ברם נמצא על קו הזנקה של מעין התחלה מחודשת.

הסיבה לשינויים, אינה רומנטית כפי שאולי הייתם רוצים, והיא לא קשורה לחילופי העונות או לבואו של הסתיו המלאכותי של תל אביב. קו הגברים נגדע בגלל עילה פרקטית – החנות בדיזנגוף הייתה היחידה שמכרה אותו כך שהדבר אינו היה כדאי כלכלית והשיפוץ איחד את שתי החנויות הצמודות (נשים וגברים) לאחת המאכלסת את קולקציית הנשים. "זה נורא קשה לעצב קו לחנות אחת, במיוחד בסדר הגודל שאנחנו מייצרים בו. תבין, את קולקציית הנשים אני מפיץ ב-50 חנויות" מסביר ברם, "אני עדיין לא ויתרתי על הרעיון, אבל אני כן חושב על דרך לעשות את זה. אני מאמין שיום אחד אחזור לגברים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבל לא רק המרחב השתנה, ולא רק מגדר אחד נפסל. "האוכלוסייה שנכנסת לכאן נעשתה צעירה יותר", מסבירה קלודט זורע, שעיצבה (פעם נוספת) את הקולקציה יחד עם ברם . זורע, המשהה כרגע גם היא את עבודתה ומתכננת לפרוץ בעונה הבאה לחו"ל ("אני מתכוונת להציג בתערוכות בפריז וטוקיו"), יודעת שקהל בממוצע גילאי ה-30 דורש קונספט עיצובי קצת אחר. "המראה של הקולקציה החדשה הוא משוחרר יותר. יש בה ניגוד של שני הפכים. זו נוסחה שמתאימה לקהל צעיר".

אך איזו משמעות יש באמת לאחת הקלישאות החבוטות בעולם האופנה הפעם?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות שרובה המוחלט של הקולקציה נשען על צבעים כהים, ברם אינו מוותר על הרצון להפתיע תחת האפלה. "כשהולכים על צבע כהה, אני חייב להיות חכם בעיצוב, כי אחרת מי יקנה אצלי? ללכת על פלטה בטוחה יותר הביא אותי לחקור... כי אם אשה רואה ז'קט שחור, היא מחפשת את החידוש שלו".

חידושים בשם השחור והאפור נרשמים בקולקציה, הנשענת על צללית שכבות רבת אפקטים: בלוזון עשוי צמר שחור שצווארונו מדמה שאל; חליפת סמוקינג עם בלייזר טוקסידו הדוק; ז'קט אפור לא מבוטן ונפלולי, שמרקמו הגלי מזכיר "סירסאקר"; קרדיקן פוטר "קוקוני", ענק במימדיו; ועליוניות שצווארונן מולאו בספוג, יוצרים קשיחות דרמטית כנגד הסילואט הרך.

יש כאן לא מעט יופי, אבל בשלב מסוים נותר הרושם שיש כאן זה יותר מדי מכל דבר. המינון הגבוה של טקסטורות מבריקות, קימטוטים, צמר מורתח, תחרות ועיטורים, מעידים על עושר לפחות כפי שהם מעידים על עומס מיותר. העין לא יכולה לקלוט או להבין את הכל והצבעים הכהים, דווקא בגלל המרקמים השונים של הבדים, מתפקדים כצבעי הסוואה, המונעים מהעיצובים לבלוט אחד על גבי השני, מייצרים סוג של אילמות המקשה לדבר עליהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברם התכוון לעצב בגדים חכמים שגם יתאימו ל"צו השעה", אבל איבד בדרך את הרעיון שאמור למגבש את הבגדים. חלקם מקיימים דיאלוג ביניהם, חלקם רחוקים מהקשר. קבוצת ג'רזי אפרפרה, ברוח הרחוב התל אביבי המזוהה אצל מעצבים צעירים, נדמית מתחנפת, אינה עומדת ברף של פריטים מושקעים יותר, כמו בולרו נוצץ המורכב שושני סאטן צפופים.

הניסיון להרחיב את מעגל הקהל, לשנות את המשבצת ואולי לעשות מהלך שאף אחד לא שש לדבר עליו באופן רשמי, כלומר לכוון לעיצובים מסחריים יותר, מעמידים את הקולקציה החדשה תחת אלומת אור של חוסר בטחון מסוים הנגזר מהכיוון החדש. התוצאה העיקרית היא בעיקר מבלבלת, מחדדת את הוויתור על כותרת גדולה ומשמעותית לקולקציה. אולי הקהל של היום, למוד הרשתות והטרנדים, לא צריך אופנה גדולה מהחיים, אלא מעודנת ונכונה תמיד. גרשון ברם שינה לא רק את החזות, אלא גם חלק מהמהות, עם קהל צעיר יותר, בלי קולקציית גברים וחנות גדולה ומושקעת. בסופו של דבר, כמו אחרי ניתוח פלסטי, לוקח זמן להתרגל למראה חדש.

מחירים: מעילים 690-990 שקלים; ז'קטים 490-890 שקלים; חולצות מחויטות וטוניקות 390-590 שקלים; מכנסיים 390-590 שקלים; חצאיות 390-590 שקלים; אקססוריז 99-239 שקלים.

גרשון ברם. רח' דיזנגוף 235 תל אביב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully