וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימי הטום

14.12.2009 / 18:44

טום פורד השיק בשבוע שעבר את קריירת הבימוי שלו עם סרטו הראשון "סינגל מן" וזכה בשבחי הביקורות. יש חיים אחרי גוצ'י

אימג'בנק GettyImages

קליפ מתוך הסרט באדיבות "The Weinstein Company"

5 שנים חלפו מאז מעצב האופנה טום פורד עזב את גוצ'י בטריקת דלת והודיע שהוא מתכוון לביים סרטים. הרבה גבות הורמו בעקבות ההודעה הזאת והרבה נשמות טובות קיוו לחזות בכישלון חרוץ, אבל אחרי ההקרנה המוצלחת של סרט הביכורים שלו "סינגל מן" בארה"ב בשבוע שעבר ואחרי שזכה בשבחי הביקורות, פורד יכול בהחלט לפתוח בקבוק שמפנייה ולתת למפקפקים לטעום קצת מהאבק שהשאיר אחריו.

הסרט, בכיכובם של קולין פירת וג'וליאן מור, הוא אדפטציה לספרו של כריסטופר אישרוורד משנת 1964, ועלילתו מתרחשת בלוס אנג'לס בשנת 1962 בשיאו של משבר הטילים בקובה. פירת' מגלם פרופסור בריטי הומוסקסואל בגיל העמידה בשם ג'ורג' פלקונר, שמתכנן להתאבד לאחר מותו הפתאומי של בן זוגו מזה 16 שנה, ג'ים. התהליך שג'ורג' עובר בסרט, שעלילתו מתפרשת על פני יום אחד, הוא מעבר מייאוש מוחלט להתאהבות בחיים על ידי הכרה בחשיבותם של הדברים הקטנים.

החיים זה לא רק סקס

הפנייה של פורד למקום המבודד והעזוב ביותר אליו אדם יכול להגיע והתכנים בהם עוסק הסרט – התאבדות, מוות, רומן טרגי ושאלת המשמעות החיים – שונים מאוד ממה שלמדנו לצפות ממנו. מי שנחשב בשנות ה-90 למעצב האופנה המשפיע ביותר בדורו, נודע בזכות הפרסומות הפרובוקטיביות שלו שהציגו מיניות בוטה בכל הזדמנות.

העיסוק הכמעט אובססיבי של פורד במיניות יצרה את הרושם שזה פחות או יותר מה שמעניין אותו, אך פורד הבמאי הוא דמות שונה לחלוטין מפורד המעצב. מעבר לכך, התהליך שהוא עשה מהיום בו עזב את גוצ'י עד לצאת הסרט היה לא קל; פורד הנחה באופן די ריכוזי את הפעילות בגוצ'י ובהמשך גם באיב סן לורן. הוא נחשב לסופרסטאר שעיצב 16 קולקציות בשנה, ותפקד לא רק כמעצב, אלא פיקח על כל היבט קריאטיבי בבתי האופנה. מי שהיה רגיל לכהן כקול דומיננטי בתרבות העכשווית, החליט לוותר על כס המלכות לטובת מעמד של במאי טירון.

ב-2006 הוא רכש את זכויות ההסרטה של הספר ועיבוד שלו לתסריט ושכתב אותו 15 פעמים בפחות משנתיים. פורד נאלץ לממן את הפרויקט, שעלה כמעט 7 מיליון דולר, מכספו הפרטי ולא מצא מפיץ לסרט עד להקרנתו בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי בטורנטו בספטמבר, אז החליטה חברת האחים ויינסטין לרכוש את זכויות ההפצה. המימון הפרטי אומנם היה מסוכן אך הוא אפשר לפורד שליטה קריאטיבית מלאה בסרט.

השבחים הרבים בהם זכה הסרט, במיוחד על משחקו הרגיש של קולין פירת' (יש דיבורים על מועמדות לאוסקר), נותנים גושפנקה לבמאי "הצעיר" על כך שעשה את הצעד הראשון הנכון. למרות הסרט, אנחנו נמשיך להתגעגע לבגדים.

* "סינגל מן" יעלה לאקרנים ברחבי הארץ בחמישי, ה-17 בדצמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully