וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקדימים את מכירות סוף העונה

עדי דברת-מזריץ

16.12.2009 / 12:00

לאחר שנה קשה לרשתות האופנה, הן מדווחות על התעוררות ומתחילות במבצעי סוף העונה כבר השבוע ולא לאחר חנוכה כבשנים קודמות

רשתות האופנה החלו בימים האחרונים את מבצעי סוף העונה הרשמיים. זאת, על אף שבדרך כלל מתחילים המבצעים רק לאחר חנוכה. עם הרשתות שבהן כבר התחילו המבצעים נמנות פוקס, קסטרו, טופשופ וקוויקסילבר.

רשתות אחרות, כמו גולף ולי קופר, יתחילו במבצעים במועד הרגיל. הסיבה לכך היא שחלקן הציעו גם כך מבצעים אגרסיביים במשך העונה, וכתוצאה מכך נשחקה רווחיותן.

"נתחיל את סוף העונה בינואר כמו בכל שנה", אומר סמנכ"ל השיווק של H&O, חן אשד. "בשוק האופנה הישראלי יש זילות במושג 'סוף העונה' - מתחילים את מבצעי סוף העונה כבר בתחילתה כי שחקן כזה או אחר מתחיל בהם. המכירות שלנו טובות ויש לנו מבצעים אטרקטיביים, אבל לא ניגרר למבצעי סופי העונה שהתחילו לפני שבוע".

סיבה נוספת לכך שלא כל הרשתות התחילו מוקדם מהרגיל את מבצעי סוף השנה היא שהן מנסות ליהנות ככל האפשר מהעדנה היחסית שלה הן זוכות מאז נובמבר. לאחר שנה קשה לרשתות האופנה, ששיאה היה באוקטובר עם ירידה ממוצעת של 10%-15% במכירות, הרשתות מדווחות על התעוררות במכירות בנובמבר ובדצמבר.

ברשתות האופנה מציירים תמונת מצב חיובית בכל הנוגע למכירות בחנוכה. אשד מ-H&O מספר על גידול של 10% במכירות לעומת חנוכה שעבר. גם מנהלת השיווק של לי קופר, עינת יונגר, מדווחת על גידול של 20% במכירות לעומת חנוכה שעבר. סמנכ"ל השיווק של רנואר, אריה שיבר, אומר כי מכירות הרשת עלו ב-10%-15% בהשוואה לחג בשנה שעברה.

בקניונים מספרים על גידול של עשרות אחוזים לעומת ימי חול, ועל מכירות הדומות בהיקפן לאלה של השנה שעברה. מנכ"ל גזית גלוב, ירון אשל, מדווח על מכירות הדומות בהיקפן לאלה של חנוכה שעבר. מנכ"ל קבוצת מליסרון, מנכ"ל מרכזי ישפרו סנטר, עזרא צוק, אומר כי חל גידול של 15%-20% בפדיונות לעומת ימי חול, בדומה לחנוכה שעבר.

בבתי הקפה והמסעדות מספרים על עלייה חדה יותר בפדיון - כ-50% יותר מאשר בימים רגילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully