וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זארה ליהודים בלבד?

16.12.2009 / 15:15

חלונות הראווה של סניפי זארה בארץ קושטו בעצי אשוח שהוסרו עקב תלונות מצד הלקוחות. פחדנים או צודקים? אתם קובעים

לקראת חג המולד המתקרב, זארה ישראל יישרו קו עם חלונות הראווה של סניפי הרשת בעולם, וקישטו ארבעה מסניפיה בעצי אשוח, כמיטב המסורת הנוצרית. אולם, לאחר תלונות בעניין שהגיעו מלקוחות הרשת, הוחלט להעלים את העצים לטובת תצוגה של נרות חנוכה.

האם זארה פעלה נכון?

(צילום: Artoday, shutterstock)

גם אשוח

אנשים, ממה אתם כל כך מפחדים? מעץ אשוח קטן בחלון ראווה? הדרישה להסיר את עצי האשוח מחלונות הראווה של זארה היא אקט פחדני ממדרגה ראשונה. למה אי אפשר ליהנות מרוח החג באשר הוא – יהודי, נוצרי, או אפילו (השם ישמור) – מוסלמי.

במדינה מתוקנת 3 הדתות הללו (וגם זניחות יותר) מתקיימות באהבה ובאחווה זו לצד זו. מה גם שיש לא מעט נוצרים מסתובבים בקרבנו. במקום להדחיק את העובדה שיש פה אנשים מכל המינים, הגזעים והדתות ולהעמיק בכך את הפחד והשנאה – אולי כדאי שפשוט נשלים עם זה? הרי אם מישהו היה מעז לבקש להסיר חנוכייה מחלון ראווה בחו"ל מיד היינו צועקים "אנטישמיות". חוץ מזה, בוא נודה על האמת – חלון ראווה עם עץ אשוח נראה הרבה יותר מכזה עם חנוכייה. ואת זה אפילו הרב עובדיה לא יכול להכחיש.

רק חנוכיה

עם כל הכבוד לזארה ולקוחותיה שרוצים לחוש עצמם קוסמופוליטיים ומגניבים – אנחנו עדיין חיים במדינה יהודית. ההחלטה להוריד את עצי האשוח מחלונות הראווה בהחלט ראויה וצודקת, רק חבל שהיה צורך להגיע אליה מלכתחילה.

הצעד הנכון היה להציב בחלונות הראווה חנוכיות, סביבונים ושאר קישוטים שהולמים את רוח החג היהודי. הרי לא מדובר פה באקט דתי או כפייה מכל סוג שהוא, אלא ברגישות מינימלית והבנה של קהל היעד. פה זה לא לונדון או מילאנו, בין אם אתם מחשיבים עצמכם כאנשים מאמינים או לא, אנחנו עדיין מדינה בעלת צביון יהודי. מה לנו ולעצי אשוח? אולי גם נציב סנטה קלאוס שיחלק מתנות בדיזנגוף סנטר?

  • עוד באותו נושא:
  • זארה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully