וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת בענן

עדי דברת-מזריץ

29.12.2009 / 9:34

באיזו רשת הכי אהבתם לקנות בעשור האחרון - קסטרו, פוקס, זארה או אולי בכלל H&M? התשובות בפנים

קסטרו וזארה הן רשתות האופנה המועדפות על הקהל הישראלי בעשור האחרון - כך עולה מסקר שערך מכון המחקר פאנלס בעבור TheMarker ובחן את ההעדפה הבלתי נעזרת למותגי אופנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
34% מהנשאלים אמרו שקסטרו היא הרשת הישראלית המוצלחת של העשור/מערכת וואלה!, צילום מסך

יותר מ-34% מהנשאלים אמרו כי קסטרו היא רשת האופנה הישראלית המוצלחת ביותר בעשור האחרון. מבין הרשתות הבינלאומיות, התמקמה זארה במקום הראשון עם העדפה של כ-25% מהנסקרים. בעקבות פעילותה בחו"ל, סומנה קסטרו על ידי הקהל הישראלי גם כרשת האופנה הבינלאומית השנייה האהובה ביותר, עם העדפה של 6%.

בדירוג העדפת הצרכנים את הרשתות הישראליות, פוקס התמקמה שנייה, עם העדפה של כ-19%. רשת H&O דורגה שלישית עם 3%. רשתות רנואר והוניגמן מתמקמות במקום שישי עם 1.8% כל אחת. אחריהן מדורגת קרייזי ליין עם 1.2%.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מבין הרשתות הבינלאומיות, זארה התמקמה במקום הראשון/מערכת וואלה!, צילום מסך

חן אשד, סמנכ"ל שיווק ב-H&O, אמר כי הרשת עקפה את המתחרות מכיוון שהיא "שומרת על קשר טוב עם הלקוח במחירים טובים כל השנה. עם מכירות של 400 מיליון שקל בשנה, אנחנו רשת האופנה שנמצאת וזה מה שחשוב".

מרנואר נמסר בתגובה כי "מסקר מקביל של חברת טלסקר עולה כי רנואר היא אחד מארבעת מותגי האופנה המובילים בישראל".

רשת המשביר לצרכן, שעושה מאמצים רבים על מנת למצב את עצמה כשחקנית בתחום האופנה, זכתה להעדפה של 0.8% בלבד. עם זאת, מנכ"ל הרשת, אסף בן דוב, רואה בתוצאות הסקר סימנים חיוביים: "כרשת בתי כלבו שאינה רשת אופנה המחזיקה או תומכת במותג יחיד, תוצאות הסקר הן כמו זכייה במקום הראשון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במקום שני ברשתות המקומיות - פוקס/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במקום השלישי - H&O/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרשתות הבינלאומיות החדשות בישראל - גאפ ו-H&M - תופסות את המקומות השלישי והרביעי באהדת הקהל הישראלי לרשתות הבינלאומיות. גאפ הוותיקה נתפשת כמוצלחת יותר עם אהדה של יותר מ-5%. H&M האופנתית זוכה לאהדה בשיעור של פחות מ-4%.

מהסקר עולה כי הציבור הישראלי אוהד מעט יותר את רשתות האופנה הישראליות (42%) לעומת הבינלאומיות (39%). בשקלול העדפות כלל הנשאלים מגיעה קסטרו למקום הראשון עם העדפה של 21%.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גאפ תפסה את המקום השלישי מבין הרשתות הבינלאומיות/מערכת וואלה!, צילום מסך

גבי רוטר, מנכ"ל משותף בקסטרו, מסר בתגובה כי הוא "שמח, גאה ומודה למעצבים הישראלים של החברה וללקוחות על הבחירה". רוטר הוסיף כי קסטרו תמשיך "לחתור להוביל את השוק בהווה ובעתיד. נשתדל להוכיח שיש מקום למותג אופנה ישראלי, גם כשהוא מתמודד מול מותגים בינלאומיים - אפילו אם הם מותגים ענקיים בכל קנה מידה שהוא. אנחנו תמיד אומרים שאנחנו חייבים להיות בסטנדרטים הבינלאומיים כי אנחנו נמצאים בעולם גלובלי, לכן לדעתי קיבלנו ציון גבוה גם בפרמטר של הבינלאומיות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
H&M תפסו את המקום הרביעי בלבד. חכו שהם יגיעו לארץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

אל המקום השני בטבלה המסכמת הגיעה הרשת הבינלאומית זארה עם העדפה של כ-13%. מעט אחריה התמקמה פוקס עם העדפה של 11%. רשל בן-אברהם, המנהלת המסחרית של מחלקות הגברים בזארה ישראל מסרה בשם הקבוצה כי "זארה שמחה להיות הבחירה הראשונה בין הרשתות הבינלאומיות". על תוצאות הסקר אמרה כי "הלקוחות מבינים שאנחנו מציעים להם את הקולקציה המעודכנת והעכשווית ביותר". על כך שרשת פול אנד בר, הנמנית על קבוצת זארה, כמעט לא הוזכרה בתוצאות הסקר (0.4%), מסרה בן-אברהם כי "אין להשוות את כוחה של זארה לפול אנד בר, הפונה לצעירים, שהיא רשת חזקה ותוצאותיה מלמדות על כך".

מפוקס נמסר כי "אין ספק כי העשור האחרון היה קפיצת דרך משמעותית לחברת פוקס. בעשור זה גדלה הרשת משמעותית והיא מונה כיום כ-185 סניפים בישראל ועוד כ-235 סניפים בשוק הבינלאומי. מסקרים שאנו עורכים עולה כי פוקס היא הרשת המועדפת בקרב קהל הצרכנים, ולכשני-שלישים מהאוכלוסייה יש לפחות פריט לבוש אחד של פוקס שאותו רכשו בשנה האחרונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully