וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת מתשע

4.1.2010 / 15:00

דוגמניות פולניות, רוסיות, קנדיות ובריטיות עשו לעצמן שם, הרוויחו ממש לא רע וייזכרו כפני עולם האופנה בעשור הראשון של המילניום השלישי - טעימה

לא מעט התרחש בעולם הדוגמנות בעשור האחרון; דוגמניות איבדו את מקומן בקמפיינים ובשערי מגזינים לטובת סלבריטאיות; שוק הבשר התמלא בנערות צעירות מדרום אמריקה ומזרח אירופה, תמירות ודקות בעלות עצמות לחיים גבוהות ועור פנים חלק וניצחון אובמה הוביל להעסקה נרחבת של דוגמניות כהות עור; נעלי עקב בלתי אפשריות גרמו שוב ושוב למעידות על המסלול; דוגמניות חצו בהצלחה את הקווים לתחומי עיסוק אחרים, אחרות מתו מהפרעות אכילה; קלאודיה שיפר פרשה מדוגמנות מסלול ולאחר שנים של ספוקלציות, קייט מוס תועדה מסניפה. על רקע השינויים הדרמטיים היו פנים שבלטו, פניהן של דוגמניות ממקומות שונים שהיו למוזות מעצבים וצלמים, עשו לעצמן שם, הרוויחו ממש לא רע וייזכרו כפני עולם האופנה בעשור הראשון של המילניום השלישי.

ג'יזל בונדשן. Mark Mainz, GettyImages
האמא של התינוק עם ה-DNA הכי יפה בעולם. ג'יזל בונדשן/GettyImages, Mark Mainz

שימו עליה את הכסף ותרוויחו - ג'יזל

סטטיסטיקה חיונית: שם פרטי: ג'יזל, שם משפחה: בונדשן. לאום: ברזילאי. צבע שיער: בלונד/ חום בהיר. צבע עיניים: כחול. תאריך לידה: 20 ביולי, 1980. מקום לידה: ריו גרנדה דה סול, ברזיל. גובה: 180 ס"מ. היקפים: 86-61-86, מידת שמלה: 34. מידת נעליים: 39.

היא התגלתה בגיל 14 בסניף מקדונלד'ס בסאו-פאולו ופרצה בסוף שנות ה-90, כשנבחרה לדוגמנית השנה של ווג/ VH1. עד 2001 הופיעה ב-9 שערי 'ווג' והיא דוגמנית מבוקשת לצילומי קטלוג, הפקות אופנה וקמפיינים מסחריים, למותגי-על כמו דיור ורסצ'ה. קלאודיה שיפר אמרה עליה שהיא הסופרמודל האמיתית היחידה היום והאקונומיסט טען שניתן להוכיח מתמטית שחברות ששכרו את שירותיה הרוויחו יותר. במאי 2007 היא הופיעה ברשימת 100 האנשים המשפיעים בעולם של 'טיים'. בברזיל, ארץ מולדתה, יש לה קו נעלי אצבע מצליח, בית מלון ואחות תאומה - פטריסיה. בתחילת השנה היא נישאה בטקס קתולי פרטי לטום בריידי, שחקן פוטבול אמריקאי מוכשר ויפה תואר. בתעשייה היא ידועה בזכות אתיקת עבודה ומזג נוח. האקסית ההריונית של בן זוגה קיבלה ממנה סל גדוש בבגדי מעצבים לתינוקות. החודש היא הפכה לראשונה לאמא וכל העולם מצפה להציץ בבנג'מין, התינוק עם ה-DNA הכי יפה בעולם.

הילרי רודה. Astrid Stawiarz, GettyImages
החליפה את אנג'לינה ג'ולי כפנים של 'סיינט ג'ון'. הילרי רודה/GettyImages, Astrid Stawiarz

ברוק שילדס הצעירה - הילרי רודה

סטטיסטיקה חיונית: שם פרטי: הילרי. שם משפחה: רודה. לאום: אמריקאי. צבע שיער: חום. צבע עיניים: כחול. תאריך לידה: 6 באפריל, 1987. מקום לידה: מרילנד, ארצות הברית. גובה: 180 ס"מ. היקפים: 86-66-93. מידת שמלה: 34. מידת נעליים:38.5.

במקביל ללימודיה בבית הספר הקתולי 'אקדמיית הצלב הקדוש', הצטיינה הילרי רודה בגולף שדה ודיגמנה בחופשות. עם הגוף האתלטי שלה, הגבות המלאות והעיניים הכחולות, היא התבלטה והפכה מבוקשת. מיד עם סיום התיכון היא עברה עם אמה, ששימשה גם כמנהלת האישית שלה, לאפר איסט סייד בניו יורק. ב-2006 נשלחה על ידי הסוכנות שלה לעבודת מסלול בפריז עבור 'בלנסיאגה'. כמי שמזכירה את ברוק שילדס הצעירה, היא הפכה תוך זמן קצר לשיחת היום בעיר. ב-2007 זכתה בחוזה נחשק עם אסתי לאודר וב-2008 החליפה את אנג'לינה ג'ולי כפני 'סיינט ג'ון'. היא אוהבת חיות, מגדלת כלב בדירתה הניו יורקית ותומכת במפלגה הרפובליקנית.

נטליה וודיאנובה. Frantzesco Kangaris, GettyImages
נטליה וודיאנובה/GettyImages, Frantzesco Kangaris
נטליה וודיאנובה. Vittorio Zunino Celotto, GettyImages
לא מסתירה ילדות עשוקה. נטליה וודיאנובה/GettyImages, Vittorio Zunino Celotto

בעלת באסטה לשעבר - נטליה וודיאנובה

סטטיסטיקה חיונית: שם פרטי: נטליה. שם משפחה: וודיאנובה. לאום: רוסי. צבע שיער: חום בהיר. צבע עיניים: כחול. תאריך לידה: 28 בפברואר, 1982. מקום לידה: גורקי, ברית המועצות (היום, ניז'ני נובוגרוד, רוסיה). גובה: 176 ס"מ. היקפים: 87-63-89. מידת שמלה: 34. מידת נעליים: 38.5.

אף דוגמנית רוסיה לא הצליחה יותר מנטליה וודיאנובה, חביבתו של קלווין קליין, המעסיק אותה בקביעות מאז מ-2004. היא החלה את דרכה המקצועית בגיל 15 (כשהתגלתה עוד עבדה בדוכן פירות לפרנסת משפחתה) ובגיל 17 עברה לפריז והייתה לדוגמנית מסלול מבוקשת בעיר. עם פני הבובה המיוחדות שלה, היא מסוגלת לאמץ מראה סופר-עכשווי או לוק ממאה אחרת. היום היא מנהלת חיי כפר נוחים באנגליה, עם בעלה ושלושת ילדיה ואין לה שום בעיה להיות פתוחה וכנה בכל הנוגע לקשיי חייה המוקדמים. היא עסוקה בפעילות פילנתרופית במולדתה רוסיה ומספר פעמים התבטאה נגד הציפייה מדוגמניות לשמור על משקל נמוך במיוחד. במאי 2009 אירחה את חצי הגמר של האירווזיון במוסקבה והחודש נבחרה כשגרירת אולימפיאדת החורף שתיערך ברוסיה 2014.

דריה וורבווי. Carlo Allegri, GettyImages
"לפעמים אני מרגישה כמו בת 45”. דריה ורבווי/GettyImages, Carlo Allegri

הפולניה הכי יפה - דריה ורבווי

סטטיסטיקה חיונית: שם פרטי: דריה. שם משפחה: ורבווי. לאום: פולני/ קנדי. צבע שיער: חום. צבע עיניים: כחול ירוק. תאריך לידה: 19 בנובמבר, 1983. מקום לידה: קרקוב, פולין. גובה: 180 ס"מ. היקפים: 86-61-86. מידת שמלה: 34. מידת נעליים: 39.

היא נולדה בקרקוב, פולין ובהיותה בת 3 היגרה יחד עם משפחתה לקנדה. את דרכה החלה בגיל 14 כשהוחתמה על ידי סוכנות מקומית בטורונטו ומאוחר יותר השתדרגה לסוכנות בינלאומית. עם העיניים החתוליות, הגוף המוצק והשיזוף הטבעי, דריה ורבובי הייתה למוזה של הצלם סטיבן מייזל מאז שיתפו השניים פעולה לראשונה ב-2003 בקמפיין לפראדה. הודות לו, היא הופיעה באותה שנה 3 פעמים על שער 'ווג' האיטלקי ולקחה חלק בהפקות אופנה רבות. ב-2004 יצאה עם ג'וש הארטנט והצטלמה להפקת אופנה ב'ווג' האמריקאי עם ג'ייק ג'ילנהול. בהמשך היא זכתה בחוזים לגוצ'י, שאנל, רוברטו קוואלי ולנקום ולמעשה נראתה בכל מקום. ב-2008 נבחרה לפנים של דיור ובאותה שנה הוחלט להוסיף את שמה ל'מדרכת הכוכבים של קנדה' בטורונטו. בגיל 22 אמרה "שלפעמים אני מרגישה כמו בת 45."

הדוגמנית לילי דונלדסון. Carlos Alvarez, GettyImages
עובדת מגיל 15. לילי דונלדסון/GettyImages, Carlos Alvarez

המוזה של אלבר אלבז - לילי דונלדסון

סטטיסטיקה חיונית: שם פרטי: לילי. שם משפחה: דונלדסון. לאום: בריטי. צבע שיער: בלונדיני. צבע עיניים: כחול. תאריך לידה: 27 בינואר, 1988. מקום לידה: לונדון, אנגליה. גובה: 178 ס"מ. היקפים: 81-64-89. מידת שמלה: 34. מידת נעליים: 38.5.

הלונדונית היפהיפיה ובתו של הצלם מת'יו דונלדסון, היא אחת הדוגמניות הבריטיות המצליחות היום. היא התגלתה בזמן שערכה קניות ב'קמדן טאון', בהיותה בת 15. שנה אחר כך נבחרה להיות פני המותג האיטלקי 'מיס סיקסטי'. בהמשך הצעות העבודה לא פסקו לזרום ובאפריל 2004 הופיעה לראשונה על שער 'ווג' הבריטי. ב-2007 החליפה את קייט מוס כפני המותג הבריטי ברברי ואלבר אלבז, המעצב של לנווין רואה בה מוזה. במרץ 2009 היא הופיעה על שערי הווג' הבריטי, האוסטרלי והאיטלקי. כיום היא משמשת גם כפנים של גוצ'י. היא מתגוררת בניו יורק, ידועה בתעשייה כפרקטית ונעימה לעבודה ומאז 2007 יוצאת עם בנה של עורכת 'ווג' הצרפתי קארין רויטפלד, ולדימיר רוטסטין.

לרה סטון. Julien M. Hekimian, GettyImages
אני חושבת על דיאטה ואחר כך אני אוכלת פיצה". לרה סטון/GettyImages, Julien M. Hekimian

הכי שופעת? לרה סטון

סטטיסטיקה חיונית: שם פרטי: לרה. שם משפחה: סטון. לאום: הולנדי. צבע שיער: בלונד. צבע עיניים:. חום. תאריך לידה: 20 דצמבר, 1983. מקום לידה: גלדרופ, הולנד. גובה: 176 ס"מ. היקפים: 87-61-89. מידת שמלה: 36. מידת נעליים: 38.


ההולנדית הידועה בשיער הבלונדיני המלא וברווח בין שיניה הקדמיות, הוחתמה כבר ב-1999 בגיל 16 על ידי סוכנות 'עלית', אבל רק ב-2006, עם מעבר לסוכות IMG, פרצה באמת. היא נחשבת לשופעת במונחי התעשייה ואף הודתה שענייני משקל מטרידים אותה (“אני חושבת על דיאטה ואחר כך אני אוכלת פיצה"). היא גם גילתה שהיא לא אוהבת עבודות מסלול כי היא פוחדת ליפול. היום היא משמשת כפנים של בית האופנה 'גוטייה' וידועה כדוגמנית החביבה על מערכת 'ווג' הצרפתי. קארין רויטפלד, עורכת המגזין אמרה עליה: “לפעמים נערה פשוט נוגעת בך". בעבר היא הופיעה ב'ווג' האיטלקי בהפקת אופנה בשם Rehab הלועגת לגמילות התכופות של בריטני ספירס ולינדזי לוהן, כשב-2009 נזקקה בעצמה לגמילה מאלכוהול.

שאנל אימאן. Jason Kempin, GettyImages
חלקה עם בר רפאלי את אירוח ספיישל House of Style של MTV. שאמל אימאן/GettyImages, Jason Kempin

מיקס קוריאני-אפרו-אמריקאי - שאנל אימאן

סטטיסטיקה חיונית: שם פרטי: שאנל. שם משפחה: אימאן. לאום: אמריקאי. צבע שיער: שחור. צבע עיניים: חום. תאריך לידה: 30 בנובמבר, 1989. מקום לידה: אטלנטה, ג'ורג'יה. גובה: 175 ס"מ. היקפים: 81-58-84. מידת שמלה: 32. מידת נעליים: 38.5.

עם המיקס הקוריאני-אפרו-אמריקאי שלה, השם הקליט והחיוך המתוק, שאנל אימאן היא היום מהדוגמניות כהות העור המצליחות ביותר. בגיל 17 היא זכתה במקום ה-3 בתחרות 'דוגמנית השנה' של סוכנות פורד ומאז היא מועסקת בקביעות, במיוחד על ידי מותגים אמריקאים. ב-2007 התארחה עם אמה בתוכנית של טיירה בנקס ודיברה על מאבקי הקריירה של הדוגמניות השחורות. ב-2008 הופיעה במודעות 'גאפ', רלף לורן ו-DKNY. בשבוע האופנה האחרון של מילאנו, שנערך בספטמבר 2009, היא הייתה הדוגמנית המבוקשת ביותר ומוקדם יותר באותה שנה חלקה עם בר רפאלי את אירוח ספיישל House of Style של MTV. לאחרונה חתמה על חוזה של 3 שנים עם 'ויקטוריה סיקרט'. לפני כל תצוגה היא מתפללת ומבקשת לא ליפול וחוץ מדוגמנות, היא נוהגת להתארח בהקלטות ראפרים ו"לעזור להם עם השורות”. בעתיד היא מתכננת לעסוק גם בעיצוב.

ג'סיקה סתאם. Frazer Harrison, GettyImages
64 תצוגות בסתיו אחד. ג'סיקה סתאם/GettyImages, Frazer Harrison

המוזה של מרק ג'ייקובס - ג'סיקה סתאם

סטטיסטיקה חיונית: שם פרטי: ג'סיקה. שם משפחה: סתאם. לאום: קנדי. צבע שיער: בלונדיני. צבע עיניים: כחול. תאריך לידה: 23 באפריל, 1986. מקום לידה: קינקרדין, אונטריו, קנדה. גובה: 179 ס"מ. היקפים: 86-61-88. מידת שמלה: 34. מידת נעליים: 40.

היא נחשבת לחלק מטרנד דוגמניות 'פני הבובה' של המחצית השנייה של העשור (כמו גם לילי קול וג'מה וורד). ב-2002, בהיותה בת 16, היא זכתה במקום ה-1 בתחרות מקומית לגילוי דוגמניות, הוחתמה מיידית והחלה קריירה אינטנסיבית. בסתיו 2006 היא השתתפה ב-64 תצוגות בשבועות האופנה של מילאנו, ניו יורק ופריז. ומשמשת מאז אותה שנה כפני רשת H&M. מרק ג'ייקובס עיצב בהשראתה את תיק הStam Bag שהיה מיידית ל-It Bag. פריז היא אחד המקומות האהובים עליה בעולם ובשבוע האופנה שהתקיים בעיר באוקטובר 2007, style.com, אתר ה'ווג' האמריקאי, עקב אחריה מתצוגה לתצוגה. ב-2009 נבחרה לפני 'בולגארי'. בעבר נקשרה רומנטית לבנו של הריסון פורד, מלקולם, ולאנתוני קידיס מ'רד הוט צ'ילי פפרס'. מודעות סביבתית חשובה לה, היא ממחזרת ככל האפשר ונוהגת ברכב היברידי.

מירנדה קר. Lucas Dawson, GettyImages
החליפה את ג'יזל ב'ויקטוריה סיקרט'. מירדנה קר/GettyImages, Lucas Dawson

ביקיני מגיל 14 - מירנדה קר

סטטיסטיקה חיונית: שם פרטי: מירנדה. שם משפחה: קר. לאום: אוסטרלי. צבע שיער: חום. צבע עיניים: כחול. תאריך לידה: 20 בפברואר, 1983. מקום לידה: סידני, אוסטרליה. גובה: 175 ס"מ. היקפים: 81-61-86. מידת שמלה: 36. מידת נעליים: 38.5.


מוכרת בתעשייה בזכות החיוך וגומות החן, שהיו לסימני ההיכר שלה, וכמי שהחליפה את ג'יזל ב'ויקטוריה סיקרט'. באוסטרליה מולדתה היא התפרסמה כבר ב-1997 כשהיתה מוקד פולמוס ציבורי בנושא נערות צעירות בדוגמנות שהתעורר עקב סדרת צילומים שלה בבגדי ים בגיל 14. ב-2006 היא התפרסמה בארצות הברית כשנבחרה לפני מותג הקוסמטיקה 'מייבלין'. ב-2007 יצא לאור ספרה, Treasure Yoursel, מדריך רוחני לנערות המבוסס על נסיונה. באוקטובר 2009 היא השיקה במולדתה את Kora, קו קוסמטיקה אורגנית. מ-2007 היא יוצאת עם השחקן אורלנדו בלום (“שר הטבעות", “שודדי הקריביים") הדרום אפריקאי. ללא ספק, הזוג הכי יפה בחצי הכדור הדרומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully